Skip scale factor evaluation for drop games
authorFabian Fichter <ianfab@users.noreply.github.com>
Fri, 2 Nov 2018 19:09:48 +0000 (20:09 +0100)
committerFabian Fichter <ianfab@users.noreply.github.com>
Mon, 12 Nov 2018 20:57:15 +0000 (21:57 +0100)
shogi
ELO: 30.48 +-33.6 (95%) LOS: 96.4%
Total: 400 W: 210 L: 175 D: 15

euroshogi
ELO: 7.82 +-33.2 (95%) LOS: 67.8%
Total: 400 W: 194 L: 185 D: 21

minishogi
ELO: 6.95 +-32.9 (95%) LOS: 66.1%
Total: 400 W: 190 L: 182 D: 28

crazyhouse STC
LLR: -2.97 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 8880 W: 4262 L: 4393 D: 225
http://35.161.250.236:6543/tests/view/5bdca1f56e23db7639060c58

crazyhouse LTC
LLR: 2.96 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 1761 W: 882 L: 828 D: 51
http://35.161.250.236:6543/tests/view/5be616ff6e23db7639060c7b

src/evaluate.cpp

index 4c0a341..673ecb4 100644 (file)
@@ -902,7 +902,7 @@ namespace {
     int sf = me->scale_factor(pos, strongSide);
 
     // If scale is not already specific, scale down the endgame via general heuristics
-    if (sf == SCALE_FACTOR_NORMAL)
+    if (sf == SCALE_FACTOR_NORMAL && !pos.captures_to_hand())
     {
         if (pos.opposite_bishops())
         {