Rename PGN Pieces tag to VariantMen
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sun, 28 Sep 2014 11:40:13 +0000 (13:40 +0200)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sun, 28 Sep 2014 20:14:28 +0000 (22:14 +0200)
Following a suggestion from Steven Edwards, this indeed makes a much
clearer name. Also add code to skip the tag on reading, rather than
allowing it to end up with the 'extra tags', as the latter could lead
to duplication of the tag on subsequent saves.

pgntags.c

index 2caed09..2d9cfb8 100644 (file)
--- a/pgntags.c
+++ b/pgntags.c
@@ -116,6 +116,9 @@ ParsePGNTag (char *tag, GameInfo *gameInfo)
         /* xboard-defined extension */
         gameInfo->variant = StringToVariant(value);
        success = TRUE;
+    } else if (StrCaseCmp(name, "VariantMen") == 0) {
+        /* for now ignore this tag, as we have no method yet */
+        /* for assigning the pieces to XBoard pictograms     */
     } else if (StrCaseCmp(name, PGN_OUT_OF_BOOK) == 0) {
         /* [AS] Out of book annotation */
         success = StrSavePtr(value, &gameInfo->outOfBook) != NULL;
@@ -161,7 +164,7 @@ PrintPGNTags (FILE *fp, GameInfo *gameInfo)
     if (gameInfo->variant != VariantNormal)
         fprintf(fp, "[Variant \"%s\"]\n", VariantName(gameInfo->variant));
     if (*(p = CollectPieceDescriptors()))
-        fprintf(fp, "[Pieces \"%s\"]\n", p);
+        fprintf(fp, "[VariantMen \"%s\"]\n", p);
     if (gameInfo->extraTags)
        fputs(gameInfo->extraTags, fp);
 }