Decrease king evaluation divisor for shogi variants
authorFabian Fichter <ianfab@users.noreply.github.com>
Fri, 8 Feb 2019 22:53:36 +0000 (23:53 +0100)
committerFabian Fichter <ianfab@users.noreply.github.com>
Fri, 8 Feb 2019 22:53:36 +0000 (23:53 +0100)
euroshogi
LLR: 2.98 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 250 W: 156 L: 90 D: 4

minishogi
LLR: 3.31 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 500 W: 286 L: 213 D: 1

shogi
LLR: 2.97 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 506 W: 281 L: 217 D: 8

src/evaluate.cpp

index e5863ad..760053c 100644 (file)
@@ -594,7 +594,7 @@ namespace {
 
     // For drop games, king danger is independent of game phase
     if (pos.captures_to_hand())
-        score = make_score(mg_value(score), mg_value(score)) / (1 + 2 * !pos.shogi_doubled_pawn());
+        score = make_score(mg_value(score), mg_value(score)) / (1 + !pos.shogi_doubled_pawn());
 
     if (T)
         Trace::add(KING, Us, score);