Fix crash after using setboard (and undo?)
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sat, 19 Jan 2013 16:34:04 +0000 (17:34 +0100)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sat, 19 Jan 2013 16:34:04 +0000 (17:34 +0100)
The crash was due to an attempt to set up a Lance in Chess. An error message
has been added to detect unknown pieces in setup. Also the ambiguity of N
in FEN between Chess and Chu has been resolved in Convert. The board is
now cleared before calling Setup, by calling Init.

hachu.c

diff --git a/hachu.c b/hachu.c
index ad2904e..7a6dccc 100644 (file)
--- a/hachu.c
+++ b/hachu.c
@@ -691,6 +691,7 @@ SetUp(char *array, int var)
        if(name[1]) name[1] += 'A' - 'a';\r
       } else color = WHITE;\r
       p1 = LookUp(name, var);\r
+      if(!p1) printf("tellusererror Unknown piece '%s' in setup\n", name), exit(-1);\r
       if(pflag && p1->promoted) p1 = LookUp(p1->promoted, var); // use promoted piece instead\r
       n = AddPiece(color, p1);\r
       p[n].pos = j;\r
@@ -1822,8 +1823,6 @@ pmoves(int start, int end)
     #define OFF 0\r
     #define ON  1\r
 \r
-#define DEFAULT_FEN ""\r
-\r
 typedef Move MOVE;\r
 \r
     int moveNr;              // part of game state; incremented by MakeMove\r
@@ -1891,7 +1890,8 @@ Convert (char *fen)
     if(isalpha(*fen)) {\r
       char *table = fenNames;\r
       n = *fen > 'Z' ? 'a' - 'A' : 0;\r
-      if(table[2* (*fen - 'A' - n)] == '.') *p++ = *fen; else {\r
+      if(currentVariant == V_CHESS && *fen - 'A' - n == 'N' // In Chess N is Knight, not Lion\r
+           || table[2* (*fen - 'A' - n)] == '.') *p++ = *fen; else {\r
         *p++ = ':';\r
         *p++ = table[2* (*fen - 'A' - n)] + n;\r
         *p++ = table[2* (*fen - 'A' - n)+1] + n;\r
@@ -2101,7 +2101,7 @@ PonderUntilInput (int stm)
     int TakeBack(int n)\r
     { // reset the game and then replay it to the desired point\r
       int last, stm;\r
-      stm = Setup2(NULL);\r
+      Init(currentVariant); stm = Setup2(NULL);\r
 printf("# setup done");fflush(stdout);\r
       last = moveNr - n; if(last < 0) last = 0;\r
       for(moveNr=0; moveNr<last; moveNr++) stm = MakeMove2(stm, gameMove[moveNr]),printf("make %2d: %x\n", moveNr, gameMove[moveNr]);\r
@@ -2231,10 +2231,10 @@ printf("var %d\n",i);
         if(!strcmp(command, "ping"))    { printf("pong%s", inBuf+4); continue; }\r
     //  if(!strcmp(command, ""))        { sscanf(inBuf, " %d", &); continue; }\r
         if(!strcmp(command, "new"))     {\r
-          engineSide = BLACK; Init(V_CHESS); stm = Setup2(DEFAULT_FEN); maxDepth = MAXPLY; randomize = OFF; comp = 0;\r
+          engineSide = BLACK; Init(V_CHESS); stm = Setup2(NULL); maxDepth = MAXPLY; randomize = OFF; comp = 0;\r
           continue;\r
         }\r
-        if(!strcmp(command, "setboard")){ engineSide = NONE;  stm = Setup2(inBuf+9); continue; }\r
+        if(!strcmp(command, "setboard")){ engineSide = NONE;  Init(currentVariant); stm = Setup2(inBuf+9); continue; }\r
         if(!strcmp(command, "easy"))    { ponder = OFF; continue; }\r
         if(!strcmp(command, "hard"))    { ponder = ON;  continue; }\r
         if(!strcmp(command, "undo"))    { stm = TakeBack(1); continue; }\r