Decrease king danger divisor for shogi variants
authorFabian Fichter <ianfab@users.noreply.github.com>
Mon, 31 Dec 2018 14:03:12 +0000 (15:03 +0100)
committerFabian Fichter <ianfab@users.noreply.github.com>
Mon, 31 Dec 2018 14:03:12 +0000 (15:03 +0100)
shogi
LLR: 2.99 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 1050 W: 533 L: 474 D: 43

minishogi
LLR: 2.98 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 3236 W: 1544 L: 1502 D: 190

euroshogi
LLR: 2.98 (-2.94,2.94) [-10.00,5.00]
Total: 808 W: 415 L: 355 D: 38

src/evaluate.cpp

index 7d816a8..a066059 100644 (file)
@@ -580,7 +580,7 @@ namespace {
 
     // For drop games, king danger is independent of game phase
     if (pos.captures_to_hand())
-        score = make_score(mg_value(score), mg_value(score)) / (1 + 3 * !pos.shogi_doubled_pawn());
+        score = make_score(mg_value(score), mg_value(score)) / (1 + 2 * !pos.shogi_doubled_pawn());
 
     if (T)
         Trace::add(KING, Us, score);