#include "includes.h"
-const char *wpstring[] = {" ", "P", "N", "B", "R", "A", "C", "M", "Q", "E", "B", "Q", "W", "H", "N", "J", "I", "L",
+const char *wpstring[] = {" ", "P", "N", "B", "R", "A", "C", "M", "Q", "E", "B", "Q", "W", "H", "N", "D", "H", "L",
"C", "S", "G", "H", "A", "F", "E", "H", "M", "S", "E", "W", "O", "G", "V", "S", "E", "A", "K"};
-const char *bpstring[] = {" ", "p", "n", "b", "r", "a", "c", "m", "q", "e", "b", "q", "w", "h", "n", "j", "i", "l",
+const char *bpstring[] = {" ", "p", "n", "b", "r", "a", "c", "m", "q", "e", "b", "q", "w", "h", "n", "d", "h", "l",
"c", "s", "g", "h", "a", "f", "e", "h", "m", "s", "e", "w", "o", "g", "v", "s", "e", "a", "k"};
int pieceValues[KING+1] = {0, 1, 3, 3, 5, 8, 9, 3, 9, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 6, 5, 2, 3, 3, 3, 1, 5, 2, 1, 7, 7, 3, 3, 3, 7, 7, 7, 8, 9, 12, 0};
static int style1(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
static const char *wp[] = {" |", " P |", " N |", " B |", " R |", " A |", " C |", " M |", " Q |", " E |", " B |", " Q |",
- " W |", " H |", " N |", " J |", " I |", " L |", " C |", " S |", " G |", " H |", " A |", " F |",
+ " W |", " H |", " N |", " D |", " H |", " L |", " C |", " S |", " G |", " H |", " A |", " F |",
" E |", " H |", " M |", " S |", " E |", " W |", " O |", " G |", " V |", " S |", " E |", " A |", " K |"};
static const char *bp[] = {" |", " *P|", " *N|", " *B|", " *R|", " *A|", " *C|", " *M|", " *Q|", " *E|", " *B|", " *Q|",
- " *W|", " *H|", " *N|", " *J|", " *I|", " *L|", " *C|", " *S|", " *G|", " *H|", " *A|", " *F|",
+ " *W|", " *H|", " *N|", " *D|", " *H|", " *L|", " *C|", " *S|", " *G|", " *H|", " *A|", " *F|",
" *E|", " *H|", " *M|", " *S|", " *E|", " *W|", " *O|", " *G|", " *V|", " *S|", " *E|", " *A|", " *K|"};
static char *wsqr = "";\r
static char *bsqr = "";\r
static int style2(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
static const char *wp[] = {"- ", "P ", "N ", "B ", "R ", "A ", "C ", "M ", "Q ", "E ", "B ", "Q ",
- "W ", "H ", "N ", "J ", "I ", "L ", "C ", "S ", "G ", "H ", "A ", "F ",
+ "W ", "H ", "N ", "D ", "H ", "L ", "C ", "S ", "G ", "H ", "A ", "F ",
"E ", "H ", "M ", "S ", "E ", "W ", "O ", "G ", "V ", "S ", "E ", "A ", "K "};
static const char *bp[] = {"+ ", "p' ", "n' ", "b' ", "r' ", "a' ", "c' ", "m' ", "q' ", "e' ", "b' ", "q' ",
- "w' ", "h' ", "n' ", "j' ", "i' ", "l' ", "c' ", "s' ", "g' ", "h' ", "a' ", "f' ",
+ "w' ", "h' ", "n' ", "d' ", "h' ", "l' ", "c' ", "s' ", "g' ", "h' ", "a' ", "f' ",
"e' ", "h' ", "m' ", "s' ", "e' ", "w' ", "o' ", "g' ", "v' ", "s' ", "e' ", "a' ", "k' "};
static char *wsqr = "";\r
static char *bsqr = "";\r
static int style3(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
static const char *wp[] = {" ", " P ", " N ", " B ", " R ", " A ", " C ", " M ", " Q ", " E ", " B ", " Q ",
- " W ", " H ", " N ", " J ", " I ", " L ", " C ", " S ", " G ", " H ", " A ", " F ",
+ " W ", " H ", " N ", " D ", " H ", " L ", " C ", " S ", " G ", " H ", " A ", " F ",
" E ", " H ", " M ", " S ", " E ", " W ", " O ", " G ", " V ", " S ", " E ", " A ", " K "};
static const char *bp[] = {" ", " *P", " *N", " *B", " *R", " *A", " *C", " *M", " *Q", " *E", " *B", " *Q",
- " *W", " *H", " *N", " *J", " *I", " *L", " *C", " *S", " *G", " *H", " *A", " *F",
+ " *W", " *H", " *N", " *D", " *H", " *L", " *C", " *S", " *G", " *H", " *A", " *F",
" *E", " *H", " *M", " *S", " *E", " *W", " *O", " *G", " *V", " *S", " *E", " *A", " *K"};
static char *wsqr = "\033[0m";\r
static char *bsqr = "\033[7m";\r
static int style4(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
static const char *wp[] = {" ", " P ", " N ", " B ", " R ", " A ", " C ", " M ", " Q ", " E ", " B ", " Q ",
- " W ", " H ", " N ", " J ", " I ", " L ", " C ", " S ", " G ", " H ", " A ", " F ",
+ " W ", " H ", " N ", " D ", " H ", " L ", " C ", " S ", " G ", " H ", " A ", " F ",
" E ", " H ", " M ", " S ", " E ", " W ", " O ", " G ", " V ", " S ", " E ", " A ", " K "};
static const char *bp[] = {" ", " *P", " *N", " *B", " *R", " *A", " *C", " *M", " *Q", " *E", " *B", " *Q",
- " *W", " *H", " *N", " *J", " *I", " *L", " *C", " *S", " *G", " *H", " *A", " *F",
+ " *W", " *H", " *N", " *D", " *H", " *L", " *C", " *S", " *G", " *H", " *A", " *F",
" *E", " *H", " *M", " *S", " *E", " *W", " *O", " *G", " *V", " *S", " *E", " *A", " *K"};
static char *wsqr = "\033[7m";\r
static char *bsqr = "\033[0m";\r
static int style5(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
static const char *wp[] = {" ", " o ", " :N:", " <B>", " |R|", " (A)", " [C]", " :M:", " {Q}", " !E!",
- " <B>", " {Q}", " .W.", " :H:", " :N:", " <J>", " |I|", " |L|",
+ " <B>", " {Q}", " .W.", " :H:", " :N:", " <H>", " |D|", " |L|",
" |C|", " !S!", " :G:", " :H:", " {A}", " {F}", " !E!", " (H)", " [M]", " :S:",
" !E!", " |W|", " *O*", " {G}", " :V:", " (S)", " [E]", " &A&", " =K="};
static const char *bp[] = {" ", " p ", " :n:", " <b>", " |r|", " (a)", " [c]", " :m:", " {q}", " !e!",
- " <b>", " {q}", " .w.", " :h:", " :n:", " <j>", " |i|", " |l|",
+ " <b>", " {q}", " .w.", " :h:", " :n:", " <h>", " |d|", " |l|",
" |c|", " !s!", " :g:", " :h:", " {a}", " {f}", " !e!", " (h)", " [m]", " :s:",
" !e!", " |w|", " *o*", " {g}", " :v:", " (s)", " [e]", " &a&", " =k="};
static char *wsqr = "";\r
static int style6(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
static const char *wp[] = {" |", " wp |", " WN |", " WB |", " WR |", " WA |", " WC |", " WM |", " WQ |",
- " WE |", " WB |", " WQ |", " WW |", " WH |", " WN |", " WJ |", " WI |", " WL |",
+ " WE |", " WB |", " WQ |", " WW |", " WH |", " WN |", " WD |", " WH |", " WL |",
" WC |", " WS |", " WG |", " WH |", " WA |", " WF |", " WE |", " WH |", " WM |",
" WS |", " WE |", " WW |", " WO |", " WG |", " WV |", " WS |", " WE |", " WA |", " WK |"};
static const char *bp[] = {" |", " bp |", " BN |", " BB |", " BR |", " BA |", " BC |", " BM |", " BQ |",
- " BE |", " BB |", " BQ |", " BW |", " BH |", " BN |", " BJ |", " BI |", " BL |",
+ " BE |", " BB |", " BQ |", " BW |", " BH |", " BN |", " BD |", " BH |", " BL |",
" BC |", " BS |", " BG |", " BH |", " BA |", " BF |", " BE |", " BH |", " BM |",
" BS |", " BE |", " BW |", " BO |", " BG |", " BV |", " BS |", " BE |", " BA |", " BK |"};
static char *wsqr = "";\r
/* Miniature board */\r
static int style7(struct game_state_t *b, struct move_t *ml)\r
{\r
- static const char *wp[] = {" ", " P", " N", " B", " R", " A", " C", " M", " Q", " E", " B", " Q", " W", " H", " N", " J", " I", " L",
+ static const char *wp[] = {" ", " P", " N", " B", " R", " A", " C", " M", " Q", " E", " B", " Q", " W", " H", " N", " D", " H", " L",
" C", " S", " G", " H", " A", " F", " E", " H", " M", " S", " E", " W", " O", " G", " V", " S", " E", " A", " K"};
- static const char *bp[] = {" -", " p", " n", " b", " r", " a", " c", " m", " q", " e", " b", " q", " w", " h", " n", " j", " i", " l",
+ static const char *bp[] = {" -", " p", " n", " b", " r", " a", " c", " m", " q", " e", " b", " q", " w", " h", " n", " d", " h", " l",
" c", " s", " g", " h", " a", " f", " e", " h", " m", " s", " e", " w", " o", " g", " v", " s", " e", " a", " k"};
static char *wsqr = "";\r
static char *bsqr = "";\r