Make writing of move counts in PositionToFEN optional
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sat, 1 Jun 2013 17:53:34 +0000 (19:53 +0200)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sat, 1 Jun 2013 17:53:34 +0000 (19:53 +0200)
This way it can be used to write the position part of an EPD, which should
not contain the move-count fields.

backend.c
backend.h
menus.c
winboard/wclipbrd.c

index 8554b56..f6bbefb 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -5164,7 +5164,7 @@ UploadGameEvent ()
        SendToICS(ics_prefix);
        SendToICS(buf);
        if(startedFromSetupPosition || backwardMostMove != 0) {
-         fen = PositionToFEN(backwardMostMove, NULL);
+         fen = PositionToFEN(backwardMostMove, NULL, 1);
          if(ics_type == ICS_ICC) { // on ICC we can simply send a complete FEN to set everything
            snprintf(buf, MSG_SIZ,"loadfen %s\n", fen);
            SendToICS(buf);
@@ -6155,7 +6155,7 @@ SendBoard (ChessProgramState *cps, int moveNum)
     char message[MSG_SIZ];
 
     if (cps->useSetboard) {
-      char* fen = PositionToFEN(moveNum, cps->fenOverride);
+      char* fen = PositionToFEN(moveNum, cps->fenOverride, 1);
       snprintf(message, MSG_SIZ,"setboard %s\n", fen);
       SendToProgram(message, cps);
       free(fen);
@@ -12836,7 +12836,7 @@ SaveGamePGN (FILE *f)
     if(appData.numberTag && matchMode) fprintf(f, "[Number \"%d\"]\n", nextGame+1); // [HGM] number tag
 
     if (backwardMostMove > 0 || startedFromSetupPosition) {
-        char *fen = PositionToFEN(backwardMostMove, NULL);
+        char *fen = PositionToFEN(backwardMostMove, NULL, 1);
         fprintf(f, "[FEN \"%s\"]\n[SetUp \"1\"]\n", fen);
        fprintf(f, "\n{--------------\n");
        PrintPosition(f, backwardMostMove);
@@ -13105,7 +13105,7 @@ SavePosition (FILE *f, int dummy, char *dummy2)
        PrintPosition(f, currentMove);
        fprintf(f, "--------------]\n");
     } else {
-       fen = PositionToFEN(currentMove, NULL);
+       fen = PositionToFEN(currentMove, NULL, 1);
        fprintf(f, "%s\n", fen);
        free(fen);
     }
@@ -17020,7 +17020,7 @@ PGNDate ()
 
 
 char *
-PositionToFEN (int move, char *overrideCastling)
+PositionToFEN (int move, char *overrideCastling, int moveCounts)
 {
     int i, j, fromX, fromY, toX, toY;
     int whiteToPlay;
@@ -17183,9 +17183,10 @@ PositionToFEN (int move, char *overrideCastling)
   }
   }
 
-    /* [HGM] find reversible plies */
+    if(moveCounts)
     {   int i = 0, j=move;
 
+        /* [HGM] find reversible plies */
         if (appData.debugMode) { int k;
             fprintf(debugFP, "write FEN 50-move: %d %d %d\n", initialRulePlies, forwardMostMove, backwardMostMove);
             for(k=backwardMostMove; k<=forwardMostMove; k++)
@@ -17197,9 +17198,10 @@ PositionToFEN (int move, char *overrideCastling)
         if( j == backwardMostMove ) i += initialRulePlies;
         sprintf(p, "%d ", i);
         p += i>=100 ? 4 : i >= 10 ? 3 : 2;
-    }
-    /* Fullmove number */
-    sprintf(p, "%d", (move / 2) + 1);
+
+        /* Fullmove number */
+        sprintf(p, "%d", (move / 2) + 1);
+    } else *--p = NULLCHAR;
 
     return StrSave(buf);
 }
index 1092957..201d5b4 100644 (file)
--- a/backend.h
+++ b/backend.h
@@ -119,7 +119,7 @@ extern Boolean mcMode;
 void MarkMenuItem P((char *menuRef, int state));
 char *CmailMsg P((void));
 /* Tord: Added the useFEN960 parameter in PositionToFEN() below */
-char *PositionToFEN P((int move, char* useFEN960));
+char *PositionToFEN P((int move, char* useFEN960, int moveCounts));
 void AlphaRank P((char *s, int n)); /* [HGM] Shogi move preprocessor */
 void EditPositionPasteFEN P((char *fen));
 void TimeDelay P((long ms));
diff --git a/menus.c b/menus.c
index f131a68..ee66139 100644 (file)
--- a/menus.c
+++ b/menus.c
@@ -215,7 +215,7 @@ CopyPositionProc ()
     static char *selected_fen_position=NULL;
     if(gameMode == EditPosition) EditPositionDone(TRUE);
     if (selected_fen_position) free(selected_fen_position);
-    selected_fen_position = (char *)PositionToFEN(currentMove, NULL);
+    selected_fen_position = (char *)PositionToFEN(currentMove, NULL, 1);
     if (!selected_fen_position) return;
     CopySomething(selected_fen_position);
 }
index 72acf05..d1c5538 100644 (file)
@@ -54,7 +54,7 @@ CopyFENToClipboard()
   char *fen = NULL;\r
 \r
   if(gameMode == EditPosition) EditPositionDone(TRUE); // [HGM] mak sure castling rights are set consistently\r
-  fen = PositionToFEN(currentMove, NULL);\r
+  fen = PositionToFEN(currentMove, NULL, 1);\r
   if (!fen) {\r
     DisplayError(_("Unable to convert position to FEN."), 0);\r
     return;\r