Joona tweaks of Weights and limits
authorMarco Costalba <mcostalba@gmail.com>
Fri, 10 Jul 2009 20:41:23 +0000 (21:41 +0100)
committerMarco Costalba <mcostalba@gmail.com>
Sun, 12 Jul 2009 07:37:28 +0000 (08:37 +0100)
Verification test give unusless result

After 999 games at 1+0
Mod vs Orig +250 =503 -246 50.20% +1 ELO

So we are well below our radar level. Neverthless
there are 100.000 games on Joona QUAD that we could
take in account and that shows that this tweak perhaps
has something good in it, altough very little.

Verification tests shows should not be a regression, at
least not a big one even in the worst case, so apply the
change anyway and keep the finger crossed ;-)

Signed-off-by: Marco Costalba <mcostalba@gmail.com>

src/evaluate.cpp
src/position.h

index 5d214d8..486bb81 100644 (file)
@@ -58,15 +58,15 @@ namespace {
   // parameters at 100, which looks prettier.
   //
   // Values modified by Joona Kiiski
-  const int WeightMobilityMidgameInternal      = 0x0FA;
-  const int WeightMobilityEndgameInternal      = 0x10A;
-  const int WeightPawnStructureMidgameInternal = 0x0EC;
-  const int WeightPawnStructureEndgameInternal = 0x0CD;
-  const int WeightPassedPawnsMidgameInternal   = 0x108;
-  const int WeightPassedPawnsEndgameInternal   = 0x109;
-  const int WeightKingSafetyInternal           = 0x0F7;
-  const int WeightKingOppSafetyInternal        = 0x101;
-  const int WeightSpaceInternal                = 0x02F;
+  const int WeightMobilityMidgameInternal      = 248;
+  const int WeightMobilityEndgameInternal      = 271;
+  const int WeightPawnStructureMidgameInternal = 233;
+  const int WeightPawnStructureEndgameInternal = 201;
+  const int WeightPassedPawnsMidgameInternal   = 252;
+  const int WeightPassedPawnsEndgameInternal   = 259;
+  const int WeightKingSafetyInternal           = 247;
+  const int WeightKingOppSafetyInternal        = 259;
+  const int WeightSpaceInternal                = 46;
 
   // Mobility and outposts bonus modified by Joona Kiiski
   //
index 2762d2f..5fe1a8f 100644 (file)
@@ -655,8 +655,8 @@ inline Value Position::non_pawn_material(Color c) const {
 inline Phase Position::game_phase() const {
 
   // Values modified by Joona Kiiski
-  static const Value MidgameLimit = Value(15713);
-  static const Value EndgameLimit = Value(4428);
+  static const Value MidgameLimit = Value(15581);
+  static const Value EndgameLimit = Value(3998);
 
   Value npm = non_pawn_material(WHITE) + non_pawn_material(BLACK);