Round board size to one where piece images available (WB)
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Thu, 20 Sep 2012 13:20:36 +0000 (15:20 +0200)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Thu, 20 Sep 2012 13:43:08 +0000 (15:43 +0200)
When using built-in bitmaps, in sizes where unorthodox pieces are needed, but not
available, the size is temporarily rounded to one of the sizes where they are.

winboard/winboard.c

index 2e9e2a6..f20e671 100644 (file)
@@ -2236,12 +2236,28 @@ InitDrawingSizes(BoardSize boardSize, int flags)
   RECT crect, wrect, oldRect;\r
   int offby;\r
   LOGBRUSH logbrush;\r
+  VariantClass v = gameInfo.variant;\r
 \r
   int suppressVisibleEffects = 0; // [HGM] kludge to request updating sizeInfo only\r
   if((int)boardSize >= 1000 ) { boardSize -= 1000; suppressVisibleEffects = 1; }\r
 \r
   /* [HGM] call with -2 uses old size (for if nr of files, ranks changes) */\r
   if(boardSize == (BoardSize)(-2) ) boardSize = oldBoardSize;\r
+  oldBoardSize = boardSize;\r
+\r
+  if(boardSize != SizeMiddling && boardSize != SizePetite && boardSize != SizeBulky && !appData.useFont)\r
+  { // correct board size to one where built-in pieces exist\r
+    if((v == VariantCapablanca || v == VariantGothic || v == VariantGrand || v == VariantCapaRandom || v == VariantJanus || v == VariantSuper)\r
+       && (boardSize < SizePetite || boardSize > SizeBulky) // Archbishop and Chancellor available in entire middle range\r
+      || (v == VariantShogi && boardSize != SizeModerate)   // Japanese-style Shogi\r
+      ||  v == VariantKnightmate || v == VariantSChess || v == VariantXiangqi || v == VariantSpartan\r
+      ||  v == VariantShatranj || v == VariantMakruk || v == VariantGreat || v == VariantFairy ) {\r
+      if(boardSize < SizeMediocre) boardSize = SizePetite; else\r
+      if(boardSize > SizeModerate) boardSize = SizeBulky;  else\r
+                                   boardSize = SizeMiddling;\r
+    }\r
+  }\r
+  if(!appData.useFont && boardSize == SizePetite && (v == VariantShogi || v == VariantKnightmate)) boardSize = SizeMiddling; // no Unicorn in Petite\r
 \r
   oldRect.left = wpMain.x; //[HGM] placement: remember previous window params\r
   oldRect.top = wpMain.y;\r
@@ -2350,7 +2366,6 @@ InitDrawingSizes(BoardSize boardSize, int flags)
 \r
   sizeInfo[boardSize].cliWidth = boardRect.right + OUTER_MARGIN;\r
   sizeInfo[boardSize].cliHeight = boardRect.bottom + OUTER_MARGIN;\r
-  oldBoardSize = boardSize;\r
   oldTinyLayout = tinyLayout;\r
   winW = 2 * GetSystemMetrics(SM_CXFRAME) + boardRect.right + OUTER_MARGIN;\r
   winH = 2 * GetSystemMetrics(SM_CYFRAME) + GetSystemMetrics(SM_CYMENU) +\r