Recognize drop moves as illegal move
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Tue, 24 Apr 2012 12:57:12 +0000 (14:57 +0200)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Tue, 24 Apr 2012 12:57:12 +0000 (14:57 +0200)
An @-sign as second character now makes Fairy-Max recognize the input
as a move, so that the Illegal-move response is given rather than the
Unknown-command response. It is not really checked if the encoding of
the drop move accidentally coincide with that of a legal move.

fairymax.c

index 931099a..91fe48d 100644 (file)
@@ -884,7 +884,7 @@ int main(int argc, char **argv)
                 GT = (Side == WHITE ? piecetype : blacktype)[line[4]&31];\r
                 if(GT) PromPiece = (Side == WHITE ? 7 : 7+pm) - GT, GT |= 32 + Side;\r
                 {char *c=line; K=c[0]-16*c[1]+799;L=c[2]-16*c[3]+799; }\r
-                if (m)\r
+                if (m & line[1] != '@')\r
                         /* doesn't have move syntax */\r
                        printf("Error (unknown command): %s\n", command);\r
                 else { int i=-1;\r