Deal with simple compiler warnings: dead code, unused parameters, etc.
authorYann Dirson <ydirson@free.fr>
Wed, 6 Nov 2013 23:06:47 +0000 (00:06 +0100)
committerYann Dirson <ydirson@free.fr>
Sat, 9 Nov 2013 21:22:22 +0000 (22:22 +0100)
gnushogi/book.c
gnushogi/commondsp.c
gnushogi/cursesdsp.c
gnushogi/eval.c
gnushogi/genmove.c
gnushogi/gnushogi.h
gnushogi/main.c
gnushogi/rawdsp.c
gnushogi/search.c
gnushogi/util.c

index 727ae55..88d21be 100644 (file)
@@ -365,7 +365,7 @@ RESET(void)
 
 static
 int
-Vparse (FILE * fd, USHORT *mv, USHORT *flags, USHORT side, int moveno)
+Vparse (FILE * fd, USHORT *mv, USHORT *flags, int moveno)
 {
     int c, i;
     char s[255];
@@ -646,7 +646,7 @@ GetOpenings(void)
 {
     short i;
     int mustwrite = false, first;
-    unsigned short xside, side;
+    unsigned short side;
     short c;
     USHORT mv, flags;
     unsigned int x;
@@ -715,11 +715,10 @@ GetOpenings(void)
         {
             /* setvbuf(fd, buffr, _IOFBF, 2048); */
             side = black;
-            xside = white;
             hashbd = hashkey = 0;
             i = 0;
 
-            while ((c = Vparse(fd, &mv, &flags, side, i)) >= 0)
+            while ((c = Vparse(fd, &mv, &flags, i)) >= 0)
             {
                 if (c == 1)
                 {
@@ -821,7 +820,6 @@ GetOpenings(void)
                     computer = opponent;
                     opponent = computer ^ 1;
 
-                    xside = side;
                     side = side ^ 1;
                 }
                 else if (i > 0)
@@ -832,8 +830,6 @@ GetOpenings(void)
                     RESET();
                     i = 0;
                     side = black;
-                    xside = white;
-
                 }
             }
 
@@ -875,7 +871,7 @@ GetOpenings(void)
 
         }
 
-        sprintf(msg, "Book used %d(%d).", B.bookcount, B.booksize);
+        sprintf(msg, "Book used %lu(%lu).", B.bookcount, B.booksize);
         dsp->ShowMessage(msg);
     }
 
@@ -894,7 +890,7 @@ GetOpenings(void)
 
 
 /*
- * OpeningBook(hint, side)
+ * OpeningBook(hint)
  *
  * Go through each of the opening lines of play and check for a match with
  * the current game listing. If a match occurs, generate a random
@@ -906,7 +902,7 @@ GetOpenings(void)
  */
 
 int
-OpeningBook(unsigned short *hint, short side)
+OpeningBook(unsigned short *hint)
 {
     unsigned short r, m;
     int possibles = TrPnt[2] - TrPnt[1];
index 36a5f8d..40bfd22 100644 (file)
@@ -350,7 +350,7 @@ VerifyMove(char *s, VerifyMove_mode iop, unsigned short *mv)
 
 
 static int
-parser(char *f, int side, short *fpiece)
+parser(char *f, short *fpiece)
 {
     int c1, r1, c2, r2;
     short i, p = false;
@@ -588,7 +588,7 @@ GetGame(void)
             InPtr = fname;
             skipb();
             g = &GameList[GameCnt];
-            g->gmove = parser(InPtr, side, &g->fpiece);
+            g->gmove = parser(InPtr, &g->fpiece);
             skip();
             g->score = atoi(InPtr);
             skip();
@@ -1419,7 +1419,7 @@ TestSpeed(void(*f)(short side, short ply,
 void
 TestPSpeed(short(*f) (short side), unsigned j)
 {
-    short i;
+    unsigned i;
     long cnt, t1, t2;
 #ifdef HAVE_GETTIMEOFDAY
     struct timeval tv;
@@ -1466,6 +1466,7 @@ SetOppTime(char *s)
     if (*time == ':')
     {
         time++;
+       /* FIXME: sec is parsed but ignored */
         sec = (int)strtol(time, &time, 10);
     }
 
@@ -1500,6 +1501,7 @@ SetMachineTime(char *s)
     if (*time == ':')
     {
         time++;
+       /* FIXME: sec is parsed but ignored */
         sec = (int)strtol(time, &time, 10);
     }
 
index a42bb26..0914449 100644 (file)
@@ -34,6 +34,7 @@
 #include <ctype.h>
 #include <signal.h>
 #include <stdio.h>
+#include <stdarg.h>
 
 #include <sys/param.h>
 #include <sys/types.h>
@@ -79,6 +80,7 @@ static void DrawPiece(short sq);
 static void ShowScore(short score);
 void Curses_UpdateDisplay(short f, short t, short redraw, short isspec);
 void Curses_Die(int sig);
+void Curses_ShowSidetoMove(void);
 
 /****************************************
  * Trivial output functions.
@@ -107,14 +109,6 @@ gotoXY(short x, short y)
 }
 
 
-static void
-ClearMessage(void)
-{
-    gotoXY(TAB, 6);
-    ClearEoln();
-}
-
-
 void
 Curses_ShowCurrentMove(short pnt, short f, short t)
 {
@@ -773,10 +767,8 @@ DrawPiece(short sq)
 void
 Curses_ShowPostnValue(short sq)
 {
-    short score;
-
     gotoXY(4 + 5 * VIR_C(sq), 5 + 2 * (7 - VIR_R(sq)));        /* CHECKME */
-    score = ScorePosition(color[sq]);
+    (void) ScorePosition(color[sq]);
 
     if (color[sq] != neutral)
 #if defined SAVE_SVALUE
index ac3404a..6457e24 100644 (file)
@@ -1259,13 +1259,12 @@ trapped(short sq)
 
 
 static int
-AttackedPieceValue(short sq, short side)
+AttackedPieceValue(short sq)
 {
-    short s, ds;
+    short s;
 
     s = 0;
 
-       ds = -fv1[HUNGP] * 2;
     hung[c1]++;
     shung[sq]++;
 
@@ -1423,7 +1422,7 @@ PawnValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-LanceValue(short sq, short side)
+LanceValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1453,7 +1452,7 @@ LanceValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-KnightValue(short sq, short side)
+KnightValue(short sq)
 {
     short s = 0, ad;
     short ds, checked_trapped = false;
@@ -1490,7 +1489,7 @@ KnightValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-SilverValue(short sq, short side)
+SilverValue(short sq)
 {
     short s= 0, ds, ad;
 
@@ -1538,7 +1537,7 @@ SilverValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-GoldValue(short sq, short side)
+GoldValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1580,7 +1579,7 @@ GoldValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-BishopValue(short sq, short side)
+BishopValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1715,7 +1714,7 @@ RookValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PPawnValue(short sq, short side)
+PPawnValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1732,7 +1731,7 @@ PPawnValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PLanceValue(short sq, short side)
+PLanceValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1748,7 +1747,7 @@ PLanceValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PKnightValue(short sq, short side)
+PKnightValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1765,7 +1764,7 @@ PKnightValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PSilverValue(short sq, short side)
+PSilverValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1781,7 +1780,7 @@ PSilverValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PBishopValue(short sq, short side)
+PBishopValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1797,7 +1796,7 @@ PBishopValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PRookValue(short sq, short side)
+PRookValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1815,7 +1814,7 @@ PRookValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-KingValue(short sq, short side)
+KingValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds;
 
@@ -1901,7 +1900,7 @@ PieceValue(short sq, short side)
         if (a1 == 0)
         {
             /* undefended piece */
-            s += AttackedPieceValue(sq, side);
+            s += AttackedPieceValue(sq);
         }
         else
         {
@@ -1912,7 +1911,7 @@ PieceValue(short sq, short side)
             if (attack_value < piece_value)
             {
                 /* attacked by a weaker piece */
-                s += AttackedPieceValue(sq, side) / 2;
+                s += AttackedPieceValue(sq) / 2;
             }
             else if (abs(attack_value - piece_value) < 10)
             {
@@ -1979,24 +1978,24 @@ PieceValue(short sq, short side)
 
 #ifndef MINISHOGI
     case lance:
-        s += LanceValue(sq, side);
+        s += LanceValue(sq);
         break;
 
     case knight:
-        s += KnightValue(sq, side);
+        s += KnightValue(sq);
         break;
 #endif
 
     case silver:
-        s += SilverValue(sq, side);
+        s += SilverValue(sq);
         break;
 
     case gold:
-        s += GoldValue(sq, side);
+        s += GoldValue(sq);
         break;
 
     case bishop:
-        s += BishopValue(sq, side);
+        s += BishopValue(sq);
         break;
 
     case rook:
@@ -2004,33 +2003,33 @@ PieceValue(short sq, short side)
         break;
 
     case king:
-        s += KingValue(sq, side);
+        s += KingValue(sq);
         break;
 
     case ppawn:
-        s += PPawnValue(sq, side);
+        s += PPawnValue(sq);
         break;
 
 #ifndef MINISHOGI
     case plance:
-        s += PLanceValue(sq, side);
+        s += PLanceValue(sq);
         break;
 
     case pknight:
-        s += PKnightValue(sq, side);
+        s += PKnightValue(sq);
         break;
 #endif
 
     case psilver:
-        s += PSilverValue(sq, side);
+        s += PSilverValue(sq);
         break;
 
     case pbishop:
-        s += PBishopValue(sq, side);
+        s += PBishopValue(sq);
         break;
 
     case prook:
-        s += PRookValue(sq, side);
+        s += PRookValue(sq);
         break;
     }
 
@@ -2741,6 +2740,7 @@ DetermineStage(short side)
 void
 UpdateWeights(short stage)
 {
+  /* FIXME: this was emptied between 1.1p02 ans 1.2p03, do we keep it ? */
 }
 
 
index 988d0fa..d42c1d6 100644 (file)
@@ -245,7 +245,7 @@ gives_check_flag(unsigned short *flags, short side, short f, short t)
 
 
 inline static void
-Link(short side, short piece,
+Link(short side,
      short from, short to, unsigned short local_flag, short s)
 {
     if (*TrP == TREE)
@@ -340,8 +340,8 @@ PromotionPossible(short color, short f, short t, short p)
 }
 
 
-inline int
-NonPromotionPossible(short color, short f,
+static inline int
+NonPromotionPossible(short color,
                      short t, short p)
 {
     switch (p)
@@ -400,7 +400,7 @@ NonPromotionPossible(short color, short f,
 /* bonus for possible next moves */
 
 inline static short
-field_bonus(short ply, short side, short piece,
+field_bonus(short side, short piece,
             short f, short t, unsigned short *local_flag)
 {
     short s, u, ptyp;
@@ -620,7 +620,7 @@ LinkMove(short ply, short f,
     if (score_if_impossible < 0)
     {
         /* The move is flagged as illegal. */
-        Link(side, piece,
+        Link(side,
              f, t, local_flag, score_if_impossible);
 
         return;
@@ -729,7 +729,7 @@ LinkMove(short ply, short f,
             s -= 16 / Captured[side][silver];
 
 #if defined DROPBONUS
-        s += field_bonus(ply, side, piece, f, t, &local_flag);
+        s += field_bonus(side, piece, f, t, &local_flag);
 
         if (s == 10 && piece != pawn)
             local_flag |= questionable;
@@ -818,7 +818,7 @@ LinkMove(short ply, short f,
         else
         {
 #if defined FIELDBONUS
-            s += field_bonus(ply, side, piece, f, t, &local_flag);
+            s += field_bonus(side, piece, f, t, &local_flag);
 #endif
         }
     }
@@ -870,7 +870,7 @@ LinkMove(short ply, short f,
 
     if (try_link || GenerateAllMoves)
     {
-        Link(side, piece, f, t, local_flag,
+        Link(side, f, t, local_flag,
              s - ((SCORE_LIMIT + 1000) * 2));
     }
 
@@ -1040,7 +1040,7 @@ GenMoves(short ply, short sq, short side,
                 LinkMove(ply, sq, u, local_flag | promote, xside, true);
 
                 if ((possible
-                     = NonPromotionPossible(color[sq], sq, u, piece)))
+                     = NonPromotionPossible(color[sq], u, piece)))
                 {
                     LinkMove(ply, sq, u, local_flag, xside, possible);
                 }
@@ -1496,7 +1496,7 @@ CaptureList(short side, short ply,
 
                     if ((PP = PromotionPossible(color[sq], sq, u, piece)))
                     {
-                        Link(side, piece,
+                        Link(side,
                              sq, u, capture | promote,
                              (*value)[stage][board[u]]
 #if !defined SAVE_SVALUE
@@ -1507,7 +1507,7 @@ CaptureList(short side, short ply,
 
                     if (!PP || flag.tsume)
                     {
-                        Link(side, piece,
+                        Link(side,
                              sq, u, capture,
                              (*value)[stage][board[u]]
 #if !defined SAVE_SVALUE
index e1a5471..bbefe5f 100644 (file)
@@ -916,10 +916,8 @@ extern void Unlock_data(void);     /* init.c */
 extern void Initialize_dist(void); /* init.c */
 extern void Initialize_eval(void); /* eval.c */
 extern void NewGame(void);
-extern int  parse(FILE * fd, unsigned short *mv,
-                  short side, char *opening);
 extern void GetOpenings(void);
-extern int  OpeningBook(unsigned short *hint, short side);
+extern int  OpeningBook(unsigned short *hint);
 
 typedef enum
 {
@@ -966,7 +964,6 @@ PutInTTable(short side,
             short score,
             short depth,
             short ply,
-            short alpha,
             short beta,
             unsigned short mv);
 
index bcc3338..980d962 100644 (file)
@@ -253,7 +253,7 @@ main (int argc, char **argv)
                     }
                 }
 
-                printf("The file contains %d entries out of max %d\n", nr[0], i);
+                printf("The file contains %d entries out of max %ld\n", nr[0], i);
 
                 for (j = 1; j < MAXDEPTH; j++)
                     printf("%d ", nr[j]);
index 99a9ba0..fa121b0 100644 (file)
@@ -32,6 +32,7 @@
 #include <ctype.h>
 #include <signal.h>
 #include <stdarg.h>
+#include <stdio.h>
 #include <sys/param.h>
 #include <sys/types.h>
 #include <sys/file.h>
@@ -322,7 +323,7 @@ Raw_help(void)
            "--------------------------------\n");
     printf("Computer: %-12s Opponent:            %s\n",
            ColorStr[computer], ColorStr[opponent]);
-    printf("Depth:    %-12d Response time:       %d sec\n",
+    printf("Depth:    %-12d Response time:       %ld sec\n",
            MaxSearchDepth, MaxResponseTime/100);
     printf("Random:   %-12s Easy mode:           %s\n",
            (dither) ? "ON" : "OFF", (flag.easy) ? "ON" : "OFF");
@@ -330,7 +331,7 @@ Raw_help(void)
            (flag.beep) ? "ON" : "OFF", (flag.hash) ? "ON" : "OFF");
     printf("Tsume:    %-12s Force:               %s\n",
            (flag.tsume) ? "ON" : "OFF", (flag.force) ? "ON" : "OFF");
-    printf("Time Control %s %d moves %d sec %d add %d depth\n",
+    printf("Time Control %s %d moves %ld sec %d add %d depth\n",
            (TCflag) ? "ON" : "OFF",
            TimeControl.moves[black], TimeControl.clock[black] / 100,
            TCadd/100, MaxSearchDepth);
@@ -818,8 +819,7 @@ Raw_ChangeXwindow(void)
 void
 Raw_ShowPostnValue(short sq)
 {
-    short score;
-    score = ScorePosition(color[sq]);
+    (void) ScorePosition(color[sq]);
 
     if (color[sq] != neutral)
     {
index b8fa819..e87e1d4 100644 (file)
@@ -258,7 +258,7 @@ SelectMove(short side, SelectMove_mode iop)
 
     if (flag.regularstart && Book)
     {
-        flag.timeout = bookflag = OpeningBook(&hint, side);
+        flag.timeout = bookflag = OpeningBook(&hint);
 
         if (TCflag)
             ResponseTime += ResponseTime;
@@ -710,7 +710,7 @@ search(short side,
                  && (ProbeFTable(side, depth, ply, &alpha, &beta, &score)
                      == true))
         {
-            PutInTTable(side, score, depth, ply, alpha, beta, PV);
+            PutInTTable(side, score, depth, ply, beta, PV);
             bstline[ply] = PV;
             bstline[ply + 1] = 0;
 
@@ -1025,13 +1025,13 @@ search(short side,
     {
 #  ifdef HASHFILE /* MCV: warning: this confuses the formatter. */
         if (use_ttable
-            && PutInTTable(side, best, depth, ply, alpha, beta, mv)
+            && PutInTTable(side, best, depth, ply, beta, mv)
             && hashfile
             && (depth > HashDepth)
             && (GameCnt < HashMoveLimit))
 #  else
         if (use_ttable
-            && PutInTTable(side, best, depth, ply, alpha, beta, mv))
+            && PutInTTable(side, best, depth, ply, beta, mv))
 #  endif
         {
             PutInFTable(side, best, depth, ply,
@@ -1116,8 +1116,8 @@ UpdatePieceList(short side, short sq, UpdatePieceList_mode iop)
 
 /* Make or Unmake drop move. */
 
-void
-drop(short side, short piece, short f, short t, short iop)
+static void
+drop(short side, short piece, short t, short iop)
 {
     if (iop == 1)
     {
@@ -1285,7 +1285,7 @@ MakeMove(short side,
         *tempst = svalue[t];
 #endif
 
-        (void)drop(side, g->fpiece, f, t, 1);
+        (void)drop(side, g->fpiece, t, 1);
     }
     else
     {
@@ -1413,7 +1413,7 @@ UnmakeMove(short side,
 
     if (node->flags & dropmask)
     {
-        (void)drop(side, (node->flags & pmask), f, t, 2);
+        (void)drop(side, (node->flags & pmask), t, 2);
 
 #if !defined SAVE_SVALUE
         svalue[t] = *tempst;
index af57cae..3968ecf 100644 (file)
@@ -35,9 +35,9 @@ unsigned int TTadd = 0;
 short recycle;
 short ISZERO = 1;
 
-
+#if 0
 int
-parse(FILE * fd, unsigned short *mv, short side, char *opening)
+parse(FILE * fd, unsigned short *mv, char *opening)
 {
     int c, i, r1, r2, c1, c2;
     char s[128];
@@ -99,7 +99,7 @@ parse(FILE * fd, unsigned short *mv, short side, char *opening)
 
     return 1;
 }
-
+#endif
 
 /*
  * The field of a hashtable is computed as follows:
@@ -226,7 +226,6 @@ PutInTTable(short side,
             short score,
             short depth,
             short ply,
-            short alpha,
             short beta,
             unsigned short mv)
 {