Suppress 'setup' command for some standard variants
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Thu, 10 Nov 2016 08:55:40 +0000 (09:55 +0100)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Thu, 10 Nov 2016 08:55:40 +0000 (09:55 +0100)
Receiving an 'info string variant' from the engine now not automatically
leads to emission of a 'setup' command to the GUI. Because currently such
a setup command contains defaults for info not supplied in the 'info'
command, such as holdings size and pieceToChar, we suppress this in some
standard variants where this would be harmful (such as crazyhouse).
Such that the GUI does not get wrongly configured when playing these
variants with legality testing off. Before, the setup command was
only suppressed in variant normal.

UCI2WB.c

index 079960d..dddb073 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -30,7 +30,8 @@
 #include <string.h>\r
 \r
 // Set VARIANTS for in WinBoard variant feature. (With -s option this will always be reset to use "shogi".)\r
-#  define VARIANTS "normal,xiangqi"\r
+#define VARIANTS "normal,xiangqi"\r
+#define STDVARS "chess,chess960,crazyhouse,threecheck,giveaway,atomic,seirawan,shogi,xiangqi"\r
 \r
 #define DPRINT if(debug) printf\r
 \r
@@ -281,7 +282,7 @@ Engine2GUI()
            char *pv, varName[80];\r
            if(sscanf(line+5, "string times @ %c", &dummy) == 1) { printf("# %s", line+12); continue; }\r
            if(sscanf(line+5, "string variant %s", varName) == 1) {\r
-               if(strcmp(varName,"chess") && (p = strstr(line+18, " startpos "))) printf("setup (-) 8x8+0_fairy %s", p+10);\r
+               if(!strstr(STDVARS, varName) && (p = strstr(line+18, " startpos "))) printf("setup (-) 8x8+0_fairy %s", p+10);\r
                continue;\r
            }\r
            if(collect && (pv = strstr(line+5, "currmove "))) {\r