Re-instate load next/prev position menu items
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Tue, 25 Jan 2011 20:35:10 +0000 (21:35 +0100)
committerArun Persaud <arun@nubati.net>
Sat, 29 Jan 2011 02:15:59 +0000 (18:15 -0800)
As positions do not use something similar to the game list, these are
still useful. For some reason I could not get Alt+Shift+PgUp/Dn to work,
so I settled for Shift+PgUp/Dn.

winboard/winboard.rc
xboard.c

index c836813..3eaa824 100644 (file)
@@ -1109,9 +1109,9 @@ BEGIN
 //        MENUITEM "Load &Next Game\tAlt+PgDn",   IDM_LoadNextGame\r
 //        MENUITEM "Load &Previous Game\tAlt+PgUp", IDM_LoadPrevGame\r
 //        MENUITEM "&Reload Same Game",           IDM_ReloadGame\r
-//        MENUITEM "Load N&ext Position\tAlt+Shift+PgDn", IDM_LoadNextPosition\r
-//        MENUITEM "Load Pre&vious Position\tAlt+Shift+PgUp", \r
-//                                                IDM_LoadPrevPosition\r
+        MENUITEM "Load N&ext Position\tAlt+Shift+PgDn", IDM_LoadNextPosition\r
+        MENUITEM "Load Pre&vious Position\tAlt+Shift+PgUp", \r
+                                                IDM_LoadPrevPosition\r
 //        MENUITEM "Reload Sa&me Position",       IDM_ReloadPosition\r
         MENUITEM SEPARATOR\r
         MENUITEM "&Save Game...\tCtrl-S",       IDM_SaveGame\r
index f3e7a76..d618be4 100644 (file)
--- a/xboard.c
+++ b/xboard.c
@@ -606,9 +606,9 @@ MenuItem fileMenu[] = {
 //    {N_("Load Next Game"), "Load Next Game", LoadNextGameProc},
 //    {N_("Load Previous Game"), "Load Previous Game", LoadPrevGameProc},
 //    {N_("Reload Same Game"), "Reload Same Game", ReloadGameProc},
+    {N_("Next Position     Shift+PgDn"), "Load Next Position", LoadNextPositionProc},
+    {N_("Prev Position     Shift+PgUp"), "Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
     {"----", NULL, NothingProc},
-//    {N_("Load Next Position"), "Load Next Position", LoadNextPositionProc},
-//    {N_("Load Previous Position"), "Load Previous Position", LoadPrevPositionProc},
 //    {N_("Reload Same Position"), "Reload Same Position", ReloadPositionProc},
     {N_("Save Game       Ctrl+S"),        "Save Game", SaveGameProc},
     {N_("Save Position    Ctrl+Shift+S"), "Save Position", SavePositionProc},
@@ -1032,8 +1032,8 @@ char globalTranslations[] =
    :Ctrl<Key>c: CopyGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>v: PasteGameProc() \n \
    :Ctrl<Key>O: LoadPositionProc() \n \
-   :Shift Meta<Key>Next: LoadNextPositionProc() \n \
-   :Shift Meta<Key>Prior: LoadPrevPositionProc() \n \
+   :Shift<Key>Next: LoadNextPositionProc() \n \
+   :Shift<Key>Prior: LoadPrevPositionProc() \n \
    :Ctrl<Key>S: SavePositionProc() \n \
    :Ctrl<Key>C: CopyPositionProc() \n \
    :Ctrl<Key>V: PastePositionProc() \n \