Reset search time as early as possible
authorMarco Costalba <mcostalba@gmail.com>
Sat, 31 Mar 2012 09:01:31 +0000 (10:01 +0100)
committerMarco Costalba <mcostalba@gmail.com>
Sat, 31 Mar 2012 09:01:31 +0000 (10:01 +0100)
In particualr before to wake up main thread that
could take some random time. Until we don't reset
search time we are not able to correctly track
the elapsed search time and this can be dangerous
under extreme time pressure.

No functional change.

Signed-off-by: Marco Costalba <mcostalba@gmail.com>

src/search.cpp
src/search.h
src/thread.cpp

index 8d0c0c6..9ebf5c5 100644 (file)
@@ -28,7 +28,6 @@
 #include "book.h"
 #include "evaluate.h"
 #include "history.h"
-#include "misc.h"
 #include "movegen.h"
 #include "movepick.h"
 #include "search.h"
@@ -43,6 +42,7 @@ namespace Search {
   LimitsType Limits;
   std::vector<RootMove> RootMoves;
   Position RootPosition;
+  Time SearchTime;
 }
 
 using std::string;
@@ -118,7 +118,6 @@ namespace {
 
   size_t MultiPV, UCIMultiPV, PVIdx;
   TimeManager TimeMgr;
-  Time SearchTime;
   int BestMoveChanges;
   int SkillLevel;
   bool SkillLevelEnabled, Chess960;
@@ -253,7 +252,6 @@ void Search::think() {
   Position& pos = RootPosition;
   Chess960 = pos.is_chess960();
   Eval::RootColor = pos.side_to_move();
-  SearchTime.restart();
   TimeMgr.init(Limits, pos.startpos_ply_counter(), pos.side_to_move());
   TT.new_search();
   H.clear();
index c957c34..b6f28a7 100644 (file)
@@ -23,6 +23,7 @@
 #include <cstring>
 #include <vector>
 
+#include "misc.h"
 #include "types.h"
 
 class Position;
@@ -94,6 +95,7 @@ extern volatile SignalsType Signals;
 extern LimitsType Limits;
 extern std::vector<RootMove> RootMoves;
 extern Position RootPosition;
+extern Time SearchTime;
 
 extern void init();
 extern int64_t perft(Position& pos, Depth depth);
index 6fefd58..2dcbf91 100644 (file)
@@ -432,6 +432,8 @@ void ThreadsManager::start_searching(const Position& pos, const LimitsType& limi
                                      const std::set<Move>& searchMoves) {
   wait_for_search_finished();
 
+  SearchTime.restart(); // As early as possible
+
   Signals.stopOnPonderhit = Signals.firstRootMove = false;
   Signals.stop = Signals.failedLowAtRoot = false;