Fix reading of startposition FEN starting with *
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Mon, 2 Mar 2015 12:15:19 +0000 (13:15 +0100)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Thu, 7 May 2015 18:53:33 +0000 (20:53 +0200)
When laoding a position file, a FEN starting with * would not be recognized
as FEN, and parsed in an alternative way that did not like the * either,
and caused a segfault.

backend.c

index 8aae7b4..6cd2224 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -12698,7 +12698,10 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
     int numPGNTags = 0;
     int err, pos = -1;
     GameMode oldGameMode;
-    VariantClass oldVariant = gameInfo.variant; /* [HGM] PGNvariant */
+    VariantClass v, oldVariant = gameInfo.variant; /* [HGM] PGNvariant */
+    char oldName[MSG_SIZ];
+
+    safeStrCpy(oldName, engineVariant, MSG_SIZ); v = oldVariant;
 
     if (appData.debugMode)
        fprintf(debugFP, "LoadGame(): on entry, gameMode %d\n", gameMode);
@@ -13056,6 +13059,10 @@ LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
        StartChessProgram(&first);
     }
     InitChessProgram(&first, FALSE);
+    if(gameInfo.variant == VariantUnknown && *oldName) {
+       safeStrCpy(engineVariant, oldName, MSG_SIZ);
+       gameInfo.variant = v;
+    }
     SendToProgram("force\n", &first);
     if (startedFromSetupPosition) {
        SendBoard(&first, forwardMostMove);
@@ -13248,8 +13255,8 @@ LoadPosition (FILE *f, int positionNumber, char *title)
        DisplayError(_("Position not found in file"), 0);
        return FALSE;
     }
-    // [HGM] FEN can begin with digit, any piece letter valid in this variant, or a + for Shogi promoted pieces
-    fenMode = line[0] >= '0' && line[0] <= '9' || line[0] == '+' || CharToPiece(line[0]) != EmptySquare;
+    // [HGM] FEN can begin with digit, any piece letter valid in this variant, or a + for Shogi promoted pieces (or * for blackout)
+    fenMode = line[0] >= '0' && line[0] <= '9' || line[0] == '+' || line[0] == '*' || CharToPiece(line[0]) != EmptySquare;
 
     if (pn >= 2) {
        if (fenMode || line[0] == '#') pn--;