crazywa.git
7 years agoFix of double-Q-sac fix
H.G.Muller [Sun, 18 Feb 2018 19:08:02 +0000]
Fix of double-Q-sac fix

The Queen is piece #4 instead of 5.

7 years agoBump version to 1.0.5
H.G.Muller [Sun, 18 Feb 2018 14:01:32 +0000]
Bump version to 1.0.5

7 years agoBump version number to 1.0.4
H.G.Muller [Sun, 18 Feb 2018 11:05:13 +0000]
Bump version number to 1.0.4

This version is functionally equivalent to the one participating in the
computer Crazyhouse championships in December 2016 and 2017, albeit with
a less messy source code.

7 years agoMake index of Tori Shogi symbolic
H.G.Muller [Sun, 18 Feb 2018 10:57:31 +0000]
Make index of Tori Shogi symbolic

The variant number is used in several places to decide the result of
repetitions, and Tori Shogi is special in that respect. To make it
easier to add variants, these tests now use a symbolic constant TORI_NR
rather than a hard-coded '6'.

7 years agoFix board corruption on null move
H.G.Muller [Sun, 18 Feb 2018 10:20:09 +0000]
Fix board corruption on null move

Faking a piece other than the one actually there on the to-square
of a null move interfered with the kludge for testing castling legality,
by actually putting back that piece there. Better solutions should be
possible here.

7 years agoSuppress initiative bonus after spite check
H.G.Muller [Sun, 18 Feb 2018 10:13:55 +0000]
Suppress initiative bonus after spite check

The bonus for a vulnerable opponent King should be added to the static
eval, but not to the 'undetermined mate score' replacing a stand pat
after a spite check (i.e. a check tossing material) + evasion made
us reach the horizon.

7 years agoRemove spurious setting of alpha
H.G.Muller [Sat, 17 Feb 2018 18:29:29 +0000]
Remove spurious setting of alpha

Alpha is reset at the end of the iteration, and setting it to startAlpha
at the beginning destroys the stand-pat contribution in QS.

7 years agoFix score-range return on pin break
H.G.Muller [Sat, 17 Feb 2018 18:26:54 +0000]
Fix score-range return on pin break

The lower end of the score range was not returned when a node was aborted
because the pin test detected King capture.

7 years agoRemember 12 bits of eval in repeat keys
H.G.Muller [Sat, 17 Feb 2018 13:23:29 +0000]
Remember 12 bits of eval in repeat keys

The repeat key is a combination of the hash key for the board position,
and the evaluation. This is used for detecting pseudo-repeats, where the
eval part is then used to forbid material-buring loops. But burning a
Queen changes the eval by 2*600 = 1200 points, and 12 bits are needed
to store that without (signed!) overflow. As only 11 bits were used,
loops burning a Queen were considered winning. This would still be the
case for loops burning two Queens.
  Increasing the number of eval bits to 12 has increased the probability
for a falsely detected pseudo-repetition to one in a million, which still
seems acceptable.

7 years agoImplement iterative deepening in QS
H.G.Muller [Sun, 11 Feb 2018 12:57:56 +0000]
Implement iterative deepening in QS

A depth limit is applied to QS, with the possibility to return a score
range when this limit is hit. If a non-null range survives to the root
of QS, the limit is increased, and QS redone. It should then extend the
tip of the unresolved branches, the resolved branches satisfactorily
present (i.e. with null range or as fail high/low) in the TT.

7 years agoFix castling through check
H.G.Muller [Sun, 11 Feb 2018 11:14:28 +0000]
Fix castling through check

Castling through check, like walking into check, is supposed to be  tested
through early move generation in the reply node. But this early generation
was triggered by testing whether the 'to-piece' was a King, while the way
castling is implemented promotes the King to a Rook. This way castling
escaped the test. Now early move generation is done based on the from-piece.

7 years agoFix check test
H.G.Muller [Sun, 11 Feb 2018 11:11:54 +0000]
Fix check test

When locating the check tet in a separate routine, the stack frame of
the paret node was used to return the result, rather than that of the
node itself.

8 years agoAdd logo
H.G.Muller [Sat, 3 Jun 2017 20:11:07 +0000]
Add logo

A PNG image for a logo is added.

8 years agoAdd source for man page
H.G.Muller [Sat, 3 Jun 2017 20:09:36 +0000]
Add source for man page

A .pod file is added, to generate a manual page from.

8 years agoDefine 11x17+16_chu as alias for Wa Shogi
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 18:35:43 +0000]
Define 11x17+16_chu as alias for Wa Shogi

Under the WinBoard 'Alien Edition' Wa Shogi has to be played as a variant
of Chu Shogi with modified board size. To accomodate the holdings, the
board must be 11x17, and needs the extra ranks blacked out. We thus added
11x17+16_chu as a duplicat of crazywa. The blacked-out ranks will appear
in the FEN of a setboard command as asterisks, so the FEN reader had to
be made to ignore these.

8 years agoRemove most debug print statements
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 17:31:58 +0000]
Remove most debug print statements

8 years agoFix typo in anaSP
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 16:23:09 +0000]
Fix typo in anaSP

8 years agoMask sort key from move when storing path
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 16:21:16 +0000]
Mask sort key from move when storing path

8 years agoMake sure no early move generation in null-move reply
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 15:38:03 +0000]
Make sure no early move generation in null-move reply

Now that we explicitly test for pinning of the e.p. victim, early move
generation (to test for King capture) is only needed after King moves.
But the toPiece on which we test this can be undefined after null move.
Rather than explicitly testing for null move when setting earlyGen,
we set toPiece to a Pawn when making the null move.

8 years agoRestore analogy stack pointer on second stand pat
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 14:58:11 +0000]
Restore analogy stack pointer on second stand pat

8 years agoClear complete repetition hash
H.G.Muller [Mon, 29 May 2017 14:38:01 +0000]
Clear complete repetition hash

The loop to clear the game history was still using the array bounds from
before the array was enlarged.

8 years agoClear hash table before every move
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 20:22:17 +0000]
Clear hash table before every move

To make bugs reproducible we temporarily put in code to clear all
hash entries before every move.

8 years agoRehash repetition keys in steps of 1
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 20:14:21 +0000]
Rehash repetition keys in steps of 1

The repetition key hash table does not store white and black moves
alternately, but in different halves of the table, so to find a slot
for re-hashing we better hunt for empty slots in steps of 1.

8 years agoMove Key declaration upstream
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 19:54:37 +0000]
Move Key declaration upstream

8 years agoReduce maxDepth
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 19:45:31 +0000]
Reduce maxDepth

The maximum search depth is now set to MAXPLY-2, to prevent overflow in
arrays with MAXPLY elements.

8 years agoPrevent pawn-drop mates in Shogi
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 13:15:08 +0000]
Prevent pawn-drop mates in Shogi

In case of a mate we now check if the previous move was a Pawn drop,
and correct the score to a win if we detect one. In Crazyhouse we
test for check, and correct to draw due to stalemate without one.

8 years agoDon't randomize mate scores
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 13:10:33 +0000]
Don't randomize mate scores

The randomization is supposed to be an amount in centi-Pawns, and applying
it to mate distance can prevent finding the mate.

8 years agoReturn a depth with repeats
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 13:01:53 +0000]
Return a depth with repeats

When a move is detected to lead to a repeat, we return the corresponding
score with a validity depth just enough to satisfy the current depth
request. This prevents earlier positions contaminated by the score to
last unnecessarily long in the hash table.

8 years agoFix spurious PV after repeat
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 13:00:02 +0000]
Fix spurious PV after repeat

We simulate return of an empty PV when a move is pruned because
of a repetition.

8 years agoScore quasi-repeats somewhat less severe
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 12:55:06 +0000]
Score quasi-repeats somewhat less severe

When there is a choice between a mate and a quasi-repeat, it is better
to go for the latter.

8 years agoEvaluate perpetual checks in Shogi variants
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 12:48:26 +0000]
Evaluate perpetual checks in Shogi variants

Detection of a repeat will now check if it is a perpetual check in variants
whre such is forbidden, (i.e. all but Crazyhouse). The checking side is then
rules  to lose.

8 years agoRemember ply level at which position previously occurred
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 12:38:54 +0000]
Remember ply level at which position previously occurred

By storing the ply level of each latest occurrence of a position,
wecan know how far back to test for perpetuals.

8 years agoEnable Knight PST in Crazyhouse
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 12:25:44 +0000]
Enable Knight PST in Crazyhouse

PST to encourage using Knights in attacks are enabled after move 10.
Enabling it earlier would make the engine move only Knights in the opening.

8 years agoRecord game history
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 12:22:51 +0000]
Record game history

All moves played at game level are remembered in the array gameMove[],
for the benefit of taking back moves.

8 years agoPrevent spoiling of castling rights on setup
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 12:16:56 +0000]
Prevent spoiling of castling rights on setup

The undo info is now initialized to a dummy move on a3 rather than a1,
so that the white Q-side castling rules are not immediately spoiled
through suspecting a Rook move.

8 years agoConsider extra moves in some horizon nodes
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 10:02:46 +0000]
Consider extra moves in some horizon nodes

The first node of QS now not only considers captures, but, if the
move leading to it was a check evasion, also check drops. In case
the previous move of the same side was a check evasion, we also try
the killers (which might have been postponed due to the need to evade),
plus check drops.

8 years agoMake assert exits dependent on DEBUG switch
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 09:36:28 +0000]
Make assert exits dependent on DEBUG switch

The fatal assertion violations are now only occurring in a compile that
has defined the DEBUG macro; normally action is taken to prevent the fault
the error condition would ordinarily cause.

8 years agoApply delayed-loss bonus to analogy
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 09:26:17 +0000]
Apply delayed-loss bonus to analogy

When we stand pat on an analogy, which usually represents the score of a
deeper search, this could be smaller than the current evaluation, and thus
deserve a delayed-loss bonus.

8 years agoReturn depth after mate-depth pruning
H.G.Muller [Mon, 15 May 2017 09:22:08 +0000]
Return depth after mate-depth pruning

The bound returned  mate-depth pruning must be accompanied by a defined
depth.

8 years agoAdd some Crazyhouse eval terms
H.G.Muller [Sun, 14 May 2017 19:34:42 +0000]
Add some Crazyhouse eval terms

Encourage development of Rooks and Bishops in Crazyhouse. Probably this term
should be disabled in other variants, but it is unlikely to trigger there.

8 years agoReduce null move less after first spite check
H.G.Muller [Sun, 14 May 2017 13:19:38 +0000]
Reduce null move less after first spite check

The null-move reduction is aken one ply less after the first (check, evasion)
pair in a branch, to prevent spite checks pushing unavoidable mates over
the null-search horizon.

8 years agoKeep analogy stack pointer
H.G.Muller [Sun, 14 May 2017 13:12:11 +0000]
Keep analogy stack pointer

This prepares for maintaining an analogy stack, for recrding suspected
spite checks at eveny (check, evasion) pair that loses material. We also
treat anaEval as a more general replacement (with wider scope) for curEval.
None of this affects the search yet.

8 years agoForbid stand-pat after checking
H.G.Muller [Sun, 14 May 2017 10:41:21 +0000]
Forbid stand-pat after checking

If the previous two ply were a check and evasion that burned material,
the stand-pat score is replaced by a (somewhat pessimistic) mated-in-50
score. This prevents pushing forced mates over the horizon by series of
spite checks.

8 years agoPut depth limit on QS
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 22:14:03 +0000]
Put depth limit on QS

To combat search explosion, QS is limited to 10 ply. This is done by
setting a globalvariable depthLimit when we enter QS. When the limit
is reached, the side to move gets an initiative bonus of 150 on top
of the static eval.

8 years agoCorrect comments in step lists
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 21:49:07 +0000]
Correct comments in step lists

The white and black Tori-Shogi Goose were swapped in the comment.

8 years agoSuppress hash cutoffs in root
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 21:39:47 +0000]
Suppress hash cutoffs in root

8 years agoImplement initiative bonus
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 21:33:53 +0000]
Implement initiative bonus

An initiative bonus is awarded to the side to move, based on seige of
the opponent King and own pieces in hand. A second attempt to stand pat
on the score including this bonus is then made.

8 years agoSet return move already when we get new PV
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 21:10:04 +0000]
Set return move already when we get new PV

Returning the move at the endof the iteration did not work if the
iteration took an early exit.

8 years agoAllow up to 1GB hash
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 20:57:25 +0000]
Allow up to 1GB hash

Previously 256MB was the maximum.

8 years agoInherit killers from before check + evasion
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 20:49:58 +0000]
Inherit killers from before check + evasion

Normally killers of the next level are cleared when we enter a new node.
But if the move reaching the new node was a check evasion, we now set them
to the killers at this evasion level, to see if those still work after a
spite check.

8 years agoReduce thinking time in Wa Shogi
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 19:53:00 +0000]
Reduce thinking time in Wa Shogi

Due to the high branching factor time was too aggressively used up in
Wa Shogi. The timeusage is now reduced by 33% to avoid time trouble.

8 years agoPrevent check evasions can become killers
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 19:28:38 +0000]
Prevent check evasions can become killers

Check evasions are tactical replies specific to the preceding moves
(as checks cannot be pre-existing), and are thus not suitable for trying
in sibbling nodes that do not check. It is even unlikely they would carry
over to other checks.

8 years agoImplement mate killers
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 19:23:12 +0000]
Implement mate killers

Moves that force mate aftera check evasion are remembered in a mateKillers
table, indexed by the preceding evasion. Such moves are tried in QS as
reply to the same evasion. This should make it more difficult to push
tsume mates over the horizon by spite checks in a hisshi situation.

8 years agoAdapt PST for small variants
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 19:09:39 +0000]
Adapt PST for small variants

In mini- and Judkins' Shogi generals now get a bonus of 30 for being
an Alfil jump away from the King corner. And the King gets abonus for
staying in its corner, and less penalty for being in front of his Pawn.

8 years agoAssign correct PST in all Shogi variants
H.G.Muller [Tue, 7 Feb 2017 19:04:42 +0000]
Assign correct PST in all Shogi variants

The available piece-square tables are now assigned dependent on the
variant, where a new variant-idexed table of strings indicates which
table goes with which piece.

8 years agoReject obviously wrong hash move
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 22:13:01 +0000]
Reject obviously wrong hash move

A move with a piece of the wrong color, or a drop of a piece not in hand
will now not be accepted as hash move, and cause the hashed in-check info
to be ignored.

8 years agoAllow only moves that beat alpha to become best move
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 22:02:30 +0000]
Allow only moves that beat alpha to become best move

In case of a fail low we don't want to sort a garbage move in front for
the next iteration.

8 years agoDo not try killers when in check
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 21:57:38 +0000]
Do not try killers when in check

Killer moves are unlikely to be check evasions. Also do not try to test
null killers for (pseudo-)legality.

8 years agoFix null move
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 21:49:19 +0000]
Fix null move

The null-move search used a null window at alpha, instead of beta.

8 years agoFix crash by input-buffer overrun
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 21:38:37 +0000]
Fix crash by input-buffer overrun

The input buffer was too small to hold Wa-Shogi FENs.

8 years agoImplement history heuristic
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 21:35:25 +0000]
Implement history heuristic

The non-captures are now sorted by history score before searching them.

8 years agoKeep track of checking history
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 21:27:05 +0000]
Keep track of checking history

An array checkHist[] records checks from the game as well as the search.

8 years agoUse CECP mate-score convention
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 19:54:09 +0000]
Use CECP mate-score convention

Mate in N is now printed as 100000+N.

8 years agoAllow e.p. capture as check evasion
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 18:24:38 +0000]
Allow e.p. capture as check evasion

The routine NonEvade, which vets move when in check before making them,
now recognizes e.p. captures (i.e. diagonal Pawn moves to an empty square)
when a Pawn is checking as a valid evasion.

8 years agoIndicate last rank in zone table
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 18:15:18 +0000]
Indicate last rank in zone table

The least-sigificant bit in the zone table is nowused to indicate first
and second rank. This is used to forbid Pawn drops as check evasions.
Which is OK for crazyhouse, but is overruled on 1st rank for Shogi.
The last-2-ranks bits are suppressed in mini-Shogi (which has no Knight).

8 years agoFix deferral
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 18:05:37 +0000]
Fix deferral

Pieces that could promote would not be allowed to defer. Which is OK for
Crazyhouse, but not for Shogi. Now only pieces that have the must-promote
ormust-promote-one-last-2-ranks flags set get their promotion suppressed
where these flags request it.

8 years agoBeef up pseudo-legality checking
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 17:57:05 +0000]
Beef up pseudo-legality checking

The routine PseudoLegal, used test killer moves for legality, now checks
if the move is a non-capture, if a dropped piece has the right color,
and accepts Pawn moves (including double-pushes). Castlings are still
rejected.

8 years agoPenalize King view in eval
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 17:22:26 +0000]
Penalize King view in eval

An asymmetric eval penalty is given for each square from which a distant
check can be given.

8 years agoAlter Pawn-shield scoring
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 17:17:22 +0000]
Alter Pawn-shield scoring

8 years agoFix King location in Eval
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 17:07:43 +0000]
Fix King location in Eval

The evaluation routine still assumed location[] was an array of 64,
rather than 96, so it expected the King location in the wrong place.

8 years agoPenalize King advance
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 17:01:19 +0000]
Penalize King advance

Advancing the King to before the Pawns now gets penalized, both in the
normal evaluation and in the King Seige term. Impasses because of reaching
the promotion zone are awarded.

8 years agoIncrease mate score
H.G.Muller [Mon, 6 Feb 2017 16:50:51 +0000]
Increase mate score

Scores can now run to +/- 15000 centi-Pawn; 8000 was dangerously close
to what eval scores could be.

8 years agoMake minimum LMR depth a macro, foreasy tuning
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 18:07:55 +0000]
Make minimum LMR depth a macro, foreasy tuning

8 years agoRespect minimum LMR depth during hash probing
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 18:00:06 +0000]
Respect minimum LMR depth during hash probing

We can add the reduction to the actual search depth to determine up to
which depth a probe result ca be used, but only if the actual depth is
at least the miimumdepth where LMR is allowed.

8 years agoPrune futile interpositions at d <= 1
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 17:50:56 +0000]
Prune futile interpositions at d <= 1

A variable ipMask records squares attacked by board moves along the
check ray, immediately after move generation. Evasion drops are then
limited only to such squares, at depth <= 1.

8 years agoAssert no unexpected King capture
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 17:40:30 +0000]
Assert no unexpected King capture

A hash-key collision sometimes leaves a King up for grabs.

8 years agoFix depth reporting
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 17:33:00 +0000]
Fix depth reporting

Use the original reduction for depth bootstrapping.

8 years agoPut drops start after castlings
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 12:11:54 +0000]
Put drops start after castlings

8 years agoValue castling rights
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 12:06:23 +0000]
Value castling rights

The evaluation now takes possesion of castling rights into account.
It is also figured out if castling is actually possible.

8 years agoKeep track of attacked squares near King
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 11:48:19 +0000]
Keep track of attacked squares near King

The move generator now marks all attacked squares on an auxiliary board.
At the end it counts the number of such squares next to the enemy King,
empty squares and captures separately. It also counts the number of
unattacked empty squares next to the King.

8 years agoDisarm printing of debug boards
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 10:39:13 +0000]
Disarm printing of debug boards

When running under XBoard, printing a board would be seen as Thinking
Output. Now the board lines are prefixedwith #, as CECP requires.

8 years agoKeep track of total hand values
H.G.Muller [Sat, 14 Jan 2017 10:30:20 +0000]
Keep track of total hand values

With the aidof two new tables, handBulk[] (piece-list size) and dropBulk[]
(board sized), we now keep track of the total value of pieces in the hands.
This is stored in the promoGain for piece type 30, (which is not used in
any variant), to easily index it with the side to move.

8 years agoImplement drop restrictions for Shogi
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 19:39:23 +0000]
Implement drop restrictions for Shogi

The various routines for dropping pieces now repect the rules that
pieces should not be dropped where they have no moves.

8 years agoSuppress check test after null move
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 18:26:47 +0000]
Suppress check test after null move

After null move we should never be in check, but the test for determining
it would use variables that might not be initialized (like to-square).
Make sure we indicate there is no check (also in checkDist, which is used
testing for distant checks).

8 years agoImplement castling
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 16:40:27 +0000]
Implement castling

MoveGen() now also generates castlings. Legality is tested by the kludge
of replacing the Rook by a second King during the (early) move generation
in the next ply. MakeMove() is refactored to make sure both King and Rook
victim are saved. In addition promotion is now implemented by OR'ing the
promoInc into the piece code,tomake the engine resistent to promoting an
already-promoted piece (e.g. due to hash-move mixup).

8 years agoPrint setup and piece commands in engine-defined variants
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 16:01:16 +0000]
Print setup and piece commands in engine-defined variants

A setup command with the start position is now sent whenever a variant
is initialized, and ptc[] contains a piece-to-char table for that variant.
In addition, piece commands are sent when betza[] contains move definitions
for that variant.

8 years agoReorder pieces, and define values for all variants
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 15:47:23 +0000]
Reorder pieces, and define values for all variants

Lance now immediately follows Pawn, so that they can be taken out of the
droppable set together when calculating evasion drops on last rank. The
downside is that the Lance will participate in mini- and Judkins' Shogi
as a non-present piece. The piece IDs of Wa Shogi are changed to conform
with Sjaak II's assigment,and the startup FEN is changed accordingly.
Piece values are assigned for all variants.

8 years agoMake variants also accessible through systematic names
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 14:17:18 +0000]
Make variants also accessible through systematic names

The engine-defined variants are now also announced as 5x5+5_shogi etc.,
and such names are matched based on the board parameters in the variant-
definition table.

8 years agoPut Tori Shogi 6th in variant-description list
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 14:10:53 +0000]
Put Tori Shogi 6th in variant-description list

This to put all variants that have non-Pawn pieces with drop restriction
contiguously.

8 years agoFix reading of Shogi-promoted pieces in FEN
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 14:05:17 +0000]
Fix reading of Shogi-promoted pieces in FEN

The '+' sign in FENs was considered a digit, and thus did not have the
intended effect.

8 years agoAdd and initialize some more piece-square tables
H.G.Muller [Wed, 28 Dec 2016 13:59:58 +0000]
Add and initialize some more piece-square tables

The number of PST in increased to 9 pairs, and they are initialized
to be useful for various groups of pieces (e.g. Shogi generals).

8 years agoImplement randomizing
H.G.Muller [Fri, 21 Oct 2016 12:57:36 +0000]
Implement randomizing

The first 10 half-moves are now randomized by adding a small random bonus
to each move in the root.

8 years agoInitial version of engine
H.G.Muller [Fri, 21 Oct 2016 12:38:05 +0000]
Initial version of engine

Crazyhouse sort of works here.