hachu.git
11 years agoFix bug in move sorting
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 16:05:30 +0000]
Fix bug in move sorting

Due to reverse comparison, oves were resorted on every iteration into the
static order, completely thwarting the purpose of (I)ID.

11 years agoFix bug in PST initialization
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 16:02:17 +0000]
Fix bug in PST initialization

The null table was not explicitly initialized, and was contaminated by
earlier initialization with another board size.

11 years agoFix move bug for oce and for all
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 15:01:40 +0000]
Fix move bug for oce and for all

Also Falcons and Eagles captured like Knight if victim attacked by Lion.

11 years agoClaim win against illegal move if opponent is computer
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 14:59:18 +0000]
Claim win against illegal move if opponent is computer

Otherwise the game would hang in Two Machines mode, which is very undesirable
if the opponent is a connection adapter to a server.

11 years agoGive reason with Illegal move message in case of repeat
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 14:55:41 +0000]
Give reason with Illegal move message in case of repeat

11 years agoImprove potential debug print
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 14:05:20 +0000]
Improve potential debug print

11 years agoMake sure King-capture move is printed
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 14:04:41 +0000]
Make sure King-capture move is printed

11 years agoFix bug in Phoenix captures
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 14:02:55 +0000]
Fix bug in Phoenix captures

Jumping pieces would capture as Knight when the victim was also attacked
b a Lion.

11 years agoAdd Tenjiku and other variants
H.G. Muller [Fri, 18 Jan 2013 14:00:36 +0000]
Add Tenjiku and other variants

12 years agoAdd Chess pieces
H.G. Muller [Thu, 12 Jul 2012 10:11:31 +0000]
Add Chess pieces

12 years agoSome work on incremental attack-map update
H.G. Muller [Thu, 12 Jul 2012 10:07:57 +0000]
Some work on incremental attack-map update

12 years agoAdd mobility eval
H.G. Muller [Thu, 12 Jul 2012 10:05:59 +0000]
Add mobility eval

Count moves during construction of atack map. The mobility weight is
based on the base value of the piece.

12 years agoBeter tuning of time control
H.G. Muller [Thu, 12 Jul 2012 10:02:36 +0000]
Beter tuning of time control

Reduce target time, and keep a larger safety margin.

12 years agoDelete some disabled code
H.G. Muller [Thu, 12 Jul 2012 10:00:52 +0000]
Delete some disabled code

12 years agoImplement Dai Shogi
H.G. Muller [Mon, 9 Jul 2012 15:12:37 +0000]
Implement Dai Shogi

The board format was made variable, and the relevant parameters are set
during Init() according to the current variant (now passed as parameter).
LookUp() now searches the requested piece in multiple lists, depending
on the current variant. E.g. for Dai it searches daiPieces, followed by
chuPieces. The WB variant command is now interpreted, by comparing
the mentioned variat to the list of variants. Support for plain Knight
moves was added. The suppression of promotions after an initial deferral
was made subject to chuFlag.

12 years agoVersion number 0.0
H.G. Muller [Fri, 6 Jul 2012 20:17:01 +0000]
Version number 0.0

Add the myname feature to print name + this version.

12 years agoSome work on incremental update of attack map
H.G. Muller [Fri, 6 Jul 2012 20:15:08 +0000]
Some work on incremental update of attack map

12 years agoRecognize 'result' command in WB driver
H.G. Muller [Fri, 6 Jul 2012 07:45:41 +0000]
Recognize 'result' command in WB driver

Currently a no-op, but just to suppress Unknown Command errors.

12 years agoImplement printing of WB thinking output
H.G. Muller [Fri, 6 Jul 2012 07:43:15 +0000]
Implement printing of WB thinking output

12 years agoAdd null move
H.G. Muller [Fri, 6 Jul 2012 07:38:26 +0000]
Add null move

The WB Alien null-move notation is recognized on input, and generated
on output. The internal representation is a move towards the same square
by a piece that has this capability. (This currently fails on a1, due
to 0 being used as representation for invalid moves!)
Only one null move is generated and added to the move list.
The null move is not searched yet.

12 years agoImplement repetition detection
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 21:45:15 +0000]
Implement repetition detection

A linear search through repStack, containing the hash keys, is used
to detect repetitions and declare them lost. Repetitions can already
start two ply ago, due to turn passing. A reversible move counter
is added for the purpose, and saved in the UndoInfo.

12 years agoGive pieces of same type same Zobrist key
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 21:39:00 +0000]
Give pieces of same type same Zobrist key

Give different piece keys to white and black pieces of same type. Switch
to a system that assigns the key 'on demand', when the entry in the
list of piece descriptions is first used. Let Lookup return pointer
rather than number in list, so that future versions can search in multiple
lists (for other variants).

12 years agoKeep track of PV
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 21:29:57 +0000]
Keep track of PV

Use the triangular-array method (Fairy-Max style) to keep track of the PV.

12 years agoPass difEval on to root search
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 21:20:04 +0000]
Pass difEval on to root search

Upto now all searches started at 0.

12 years agoAdd some debug prints
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 21:13:26 +0000]
Add some debug prints

12 years agoSave hash key in UndoInfo
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 21:04:39 +0000]
Save hash key in UndoInfo

This to make it possible for the MakeMove and UnMake to update it
at game level during the ponder search.

12 years agoFix alpha bug, promotion bug, highlighting and move printing bugs
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 20:52:48 +0000]
Fix alpha bug, promotion bug, highlighting and move printing bugs

Two crippling bugs fixed: alpha was not  reset at the start of later
iterations, and promotions were added to the move-list of deeper nodes
due to spoiling of the global nonCapts.
Essential deferrals were not correctly flagged on input moves.
Printing move lists could miss some initial moves, wrecking highlighting.

12 years agoAdd time control
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 20:36:49 +0000]
Add time control

A simple time control, finishing iterations, is added. Also a node counter.

12 years agoFix signals for Linux, input-buffer overrun
H.G. Muller [Thu, 5 Jul 2012 19:53:37 +0000]
Fix signals for Linux, input-buffer overrun

12 years agoMore developed version for WinBoard Alien Edition
H.G. Muller [Tue, 3 Jul 2012 13:00:23 +0000]
More developed version for WinBoard Alien Edition

This commit contains the code as it was further developed on Windows,
and tested under WB-Alien. Highlighting was added, and a 3-ply fixed-depth
search is invoked when it is the engines turn to move. Piece-square tables
have been added to draw pieces to the center, and the move generator respects
the special Lion-capture and promotion rules of Chu Shogi. Most of the time
things work, but there must be a bad bug, as sometimes it suddenly moves
with an opponent piece!

12 years agoInitial commit of Linux code
H.G. Muller [Tue, 3 Jul 2012 12:54:54 +0000]
Initial commit of Linux code

This embrionic code was developed on Linux. The move generator is
sort of working, but the multi-move feature is barely tested, because
the standard XBoard does not support that.