Check-in Lasker-2.2.3 tar ball from samba.org
[capablanca.git] / lasker-2.2.3 / data / admin / adjud_info
1
2 adjud_info
3
4   Games should be adjudicated as a win for a player only if the game is an
5 obvious (theoretical) win.  For example, (a) K+R vs. K, or (b) up a queen in
6 the middlegame.  You may also grant a win due to time IF (1) the player
7 requests a win on this basis and (2) the conditions (namely clocking settings)
8 warrant it.
9
10   If the player seeks a draw, then the game should be dead equal in the
11 endgame.
12
13   Abort adjudications are appropriate if the game has lasted only a few moves
14 and neither player can speak of an advantage: i.e., 1. d4 d5, 2. c4 c6, 3. Nf3
15 could be aborted.  Games should *not* be aborted if one side has an advantage. 
16 For example, 1. d4 d5, 2. c4 e6, 3. c5 should *not* be adjudicated as an
17 abort, especially if white wants the abort.
18
19   In rare cases, it might be necessary to adjudicate a game that is in
20 progress.  These occasions can occur when one opponent is a computer that
21 either (a) fails to move, in which case an abort may be granted, or (b)
22 continues play in a clearly drawn position, in which case a draw may be
23 granted.
24
25   To list games for which adjudications have been requested, type "ahelp
26 adjrequests".
27
28 See ahelp:  adjudicate
29 See help:   adjudication
30
31 [Last modified: September 18, 1995 -- Friar]
32