Check-in Lasker-2.2.3 tar ball from samba.org
[capablanca.git] / lasker-2.2.3 / data / help / seek
1 seek
2
3 Usage: seek [time inc] [rated|unrated] [white|black] [crazyhouse] [suicide]
4             [wild #] [auto|manual] [formula] [rating-range]
5
6   The "seek" command allows you to post an advertisement for a chess 
7 game of the  specified type.  The various parameters of the "seek" 
8 command are as follows:
9
10      PARAMETER       COMMENTS
11      ---------       --------
12      time            minutes to start with for each player [default: your Time 
13                      variable setting]
14      inc             seconds added to each clock per move [default: your Inc
15                      variable setting]
16      rated/unrated   type of match; may be abbreviated by "r" and "u" 
17                      [default: your Rated variable setting]
18      white/black     designated colour you will have; may be abbreviated by "w"
19                      and "b" [default: no colour specified]
20      crazyhouse      see "help crazyhouse" if you are not familiar with this
21                      chess variant; may be abreviated by "zh"
22      suicide         see "help suicide" if you are not familiar with this
23                      chess variant
24      wild #          wild chess variant, if any, such as wild 1, wild 2, wild 
25                      fr, etc.; a shortcut for wild # is w#, but wild fr has no 
26                      shortcut [default: regular chess]
27      auto/manual     indicates whether a game will start automatically when 
28                      the ad is responded to, or if the person who placed the 
29                      ad has the option to decline responses; may be 
30                      abbreviated by "a" and "m" [default: auto start]
31      formula         indicates whether your formula will used to screen 
32                      responses to your ad; may be abbreviated by "f" [default:
33                      formula is not checked]
34      rating-range    indicates rating qualifications for the opponents, such 
35                      as 1300-1800 [default: 0000-9999]
36
37 Note: If settings for time, inc or rated/unrated are not given, your 
38 "variables" settings will be used.  Example A: if your variables settings have 
39 Time = 5, Inc = 0, and rated = 0 then typing "seek" would be the same as 
40 typing "seek 5 0 u".  Example B: if your variables settings have Time = 5, Inc 
41 = 12, then typing "seek 2" would be the same as typing "seek 2 12". 
42
43 When you place an ad, it will be displayed to users in this general format:
44
45     Hawk(2700) seeking 5 0 rated blitz [white] m ("play 2" to respond)
46
47
48 FREQUENTLY ASKED QUESTIONS:
49
50 (1)  Who will see my ad when it is posted? -- To have your ad displayed 
51 to a user the moment you make it, the other user must have his/her 
52 "seek" variable set to 1 and the ad must agree with his/her formula (see 
53 "help formula").  Otherwise, users can type "sought" to display current 
54 ads (see "help sought").
55
56 (2)  How can I see ads displayed? -- There are two ways: (a) type "set 
57 seek 1" and see ads displayed when they are created (type "set seek 0" 
58 to cancel these postings; see "help v_seek"); (b) type "sought" to 
59 display current ads for which are you eligible (see "help sought").
60
61 (3)  How many ads can I place at once? -- This value is set in the server code
62 when it is compiled.  To see the current limit for active seek ads, type
63 "limits".
64
65 (4) How can I see my own ad? -- You need to type "sought all" (see "help 
66 sought").
67
68 (5)  How do I withdraw an ad I have placed? -- Use the "unseek" command 
69 (see "help unseek").
70
71 (6)  How do I respond to an ad? -- Use the "play" command (see "help 
72 play").
73
74 (7)  What happens to my "open" variable when I post an ad or respond to 
75 an ad? -- Nothing.  The value for your "open" variable does not change.  
76 For example, you can have "open=0" but still place ads and repsond to 
77 them.
78
79 (8)  What does the "manual" option do exactly? -- When you place a 
80 "seek" ad using manual start and a user responds to your ad, you will be 
81 sent a "match" request.  You will then have the option of accepting or 
82 declining that user's offer to play your advertised match
83
84 SPECIAL NOTES:
85
86 (a) Users on your 'noplay' list will not be able to respond to your seek ad;
87 the 'play' command will be rejected automatically.
88
89 (b) (C)omputer accounts can issue seeks, but they cannot answer them.
90
91 (i) The server software uses your history (and your opponent's) to determine
92 who will get White. Starting from the bottom, for each entry we compare the
93 colour you had and the one your opponent had. If they match, we look at the
94 next entry. If they don't match we swap them and that is your colour for this
95 game. If there are fewer than 10 entries for one player we assume the missing
96 colour is the opposite of the one we know about. If they both run out together,
97 or all 10 entries match, the colour is randomly chosen.
98
99 See also:  crazyhouse  formula  fr  history  limits  match  noplay  play  sought
100            suicide  unseek  variables  v_inc  v_open  v_seek  v_time  wild
101
102 [Last modified: February 17, 1999 -- pgv]