Seirawan gatings on castling
[capablanca.git] / lasker-2.2.3 / src / eco.c
index 5d13738..5f98267 100644 (file)
@@ -48,66 +48,66 @@ static int ECO_entries, NIC_entries, LONG_entries;
 
 void FEN_to_board(char* FENpos, struct game_state_t* gs)
 {
-  int f,r;\r
-  char next;\r
-printf("FEN, var='%s'\n", gs->variant);\r
-  for (r=gs->ranks-1; r >=0; r--) {\r
-    f=0;\r
-    while (f<gs->files) {\r
-      next = *(FENpos++);\r
-      if (isalpha(next))\r
-        gs->board[f++][r] = CharToPiece(next, gs->variant);\r
-      else if (next != '/') {\r
-        int t = (next - '0');\r
-         if(*FENpos >= '0' && *FENpos <= '9') // [HGM] can be double-digit\r
-             t = 10*t + *(FENpos++) - '0';\r
-        do\r
-          gs->board[f++][r] = NOPIECE;\r
-        while (--t && f < gs->files);\r
-      }\r
-    }\r
-  }\r
-  if (*(FENpos + 1) == 'w') /* the char after the space */\r
-    gs->onMove = WHITE;\r
-  else\r
-    gs->onMove = BLACK;\r
+  int f,r;
+  char next;
+printf("FEN='%s', var='%s'\n", FENpos, gs->variant);
+  for (r=gs->ranks-1; r >=0; r--) {
+    f=0;
+    while (f<gs->files) {
+      next = *(FENpos++);
+      if (isalpha(next))
+        gs->board[f++][r] = CharToPiece(next, gs->variant);
+      else if (next != '/') {
+        int t = (next - '0');
+         if(*FENpos >= '0' && *FENpos <= '9') // [HGM] can be double-digit
+             t = 10*t + *(FENpos++) - '0';
+        do
+          gs->board[f++][r] = NOPIECE;
+        while (--t && f < gs->files);
+      }
+    }
+  }
+  if (*(FENpos + 1) == 'w') /* the char after the space */
+    gs->onMove = WHITE;
+  else
+    gs->onMove = BLACK;
 }
 
 /* converts a board to a FEN pos */
 
 static void board_to_FEN(char* FENpos, struct game_state_t* gs)
 {
-  int f,r,count;\r
-  char piece;  \r
-\r
-  for (r=gs->ranks-1; r>=0; r--) {\r
-    count = 0;\r
-    for (f=0;  f<gs->files; f++) {\r
-      if ((piece = PieceToChar(gs->board[f][r])) != ' ') {\r
-        if (count) { \r
-           if(count > 9) { count -= 10; *(FENpos++) = '1'; }\r
-          *(FENpos++) = count + '0';\r
-          count = 0;\r
-        }\r
-        *(FENpos++) = piece;\r
-      } else {\r
-        if (f == gs->files-1) {\r
-           if(count > 8) { count -= 10; *(FENpos++) = '1'; }\r
-          *(FENpos++) = count + '0' + 1;\r
-        } else\r
-          count++;\r
-      }\r
-    }\r
-    *(FENpos++) = '/';\r
-  }\r
-\r
-  *(--FENpos) = ' ';\r
-\r
-  if (gs->onMove == WHITE)\r
-    *(++FENpos) = 'w';\r
-  else\r
-    *(++FENpos) = 'b';\r
-  *(++FENpos) = '\0';\r
+  int f,r,count;
+  char piece;  
+
+  for (r=gs->ranks-1; r>=0; r--) {
+    count = 0;
+    for (f=0;  f<gs->files; f++) {
+      if ((piece = PieceToChar(gs->board[f][r])) != ' ') {
+        if (count) { 
+           if(count > 9) { count -= 10; *(FENpos++) = '1'; }
+          *(FENpos++) = count + '0';
+          count = 0;
+        }
+        *(FENpos++) = piece;
+      } else {
+        if (f == gs->files-1) {
+           if(count > 8) { count -= 10; *(FENpos++) = '1'; }
+          *(FENpos++) = count + '0' + 1;
+        } else
+          count++;
+      }
+    }
+    *(FENpos++) = '/';
+  }
+
+  *(--FENpos) = ' ';
+
+  if (gs->onMove == WHITE)
+    *(++FENpos) = 'w';
+  else
+    *(++FENpos) = 'b';
+  *(++FENpos) = '\0';
 }
 
 char *boardToFEN(int g)