Implement S-Chess
[capablanca.git] / lasker-2.2.3 / src / gameproc.c
index 53147a8..52f42e2 100644 (file)
@@ -434,6 +434,18 @@ static int was_promoted(struct game *g, int f, int r)
   return 0;
 }
 
+static int is_virgin(struct game *g, int f, int r)
+{
+  int i;
+
+  for (i = g->numHalfMoves-2; i > 0; i -= 2) {
+    if (g->moveList[i].toFile == f && g->moveList[i].toRank == r) {
+      return 0;
+    }
+  }
+  return 1;
+}
+
 int pIsPlaying (int p)
 {
        struct player *pp = &player_globals.parray[p];
@@ -561,7 +573,7 @@ void process_move(int p, char *command)
   }
   pp->promote = NOPIECE; // [HGM] this seemed to be uninitialized, which caused spurious promotion in Shogi
   if ((len = strlen(command)) > 1) {
-    if (command[len - 2] == '=') {
+    if (command[len - 2] == '=' || gg->gameState.drops == 2 && command[len - 2] == '/') { // [HGM] encode gating as promotion
 printf("promo '%s'\n", command);
       switch (tolower(command[strlen(command) - 1])) {
       case 'n':
@@ -609,6 +621,12 @@ printf("promo '%s'\n", command);
        pp->promote = MASTODON;
        break;
       // Shogi promotions
+      case 'h':
+       pp->promote = DRAGONHORSE;
+       break;
+      case 'd':
+       pp->promote = DRAGONKING;
+       break;
       case '^':
       case '+':
        pp->promote = GOLD;