Implement Spartan Chess
[capablanca.git] / lasker-2.2.3 / src / gameproc.c
index 53147a8..c5f5d35 100644 (file)
@@ -525,7 +525,7 @@ void process_move(int p, char *command)
 {
   struct player *pp = &player_globals.parray[p];
   struct game *gg;
-  int g, result, len, i;
+  int g, result, len, i, f;
   struct move_t move;
   unsigned now = 0;
 
@@ -561,9 +561,9 @@ void process_move(int p, char *command)
   }
   pp->promote = NOPIECE; // [HGM] this seemed to be uninitialized, which caused spurious promotion in Shogi
   if ((len = strlen(command)) > 1) {
-    if (command[len - 2] == '=') {
+    if (command[len - 2] == '=' || gg->game_state.drops == 2 && command[len - 2] == '/') { // [HGM] encode gating as promotion
 printf("promo '%s'\n", command);
-      switch (tolower(command[strlen(command) - 1])) {
+      switch (tolower(command[len - 1])) {
       case 'n':
        pp->promote = KNIGHT;
        break;
@@ -608,7 +608,19 @@ printf("promo '%s'\n", command);
       case 'g':
        pp->promote = MASTODON;
        break;
+      case 'l':
+       pp->promote = LIEUTENANT;
+       break;
+      case 'k':
+       pp->promote = KING;
+       break;
       // Shogi promotions
+      case 'h':
+       pp->promote = DRAGONHORSE;
+       break;
+      case 'd':
+       pp->promote = DRAGONKING;
+       break;
       case '^':
       case '+':
        pp->promote = GOLD;