version 4.8(w) 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 Some Common piece definitions: The board steps are encoded as follows: ^ toward 8th rank | -52 -51 -50 -49 -48 -47 -46 -45 -44 -36 -35 -34 -33 -32 -31 -30 -29 -28 -20 -19 -18 -17 -16 -15 -14 -13 -12 <-- -4 -3 -2 -1 start 1 2 3 4 --> towards h file to 12 13 14 15 16 17 18 19 20 a-file 28 29 30 31 32 33 34 35 36 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | v towards first rank SIMPLE LEAPERS Ferz: f:150 15,7 17,7 -15,7 -17,7 Wazir: w:125 1,7 16,7 -1,7 -16,7 Knight: n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 Dabbabah: d:100 2,7 32,7 -2,7 -32,7 Elephant: e:80 30,7 34,7 -30,7 -34,7 Camel: C:225 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7 Zebra: Z:175 29,7 46,7 50,7 35,7 -29,7 -46,7 -50,7 -35,7 Unicorn: u:-1 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 COMPOUND LEAPERS King: k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 1,34 -1,34 King (Shatranj, no castling): k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 1,34 -1,34 King (Capablanca castling): k:-1 2,3034 -2,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 Commoner: m:260 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 Bison: 1000 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7 29,7 46,7 50,7 35,7 -29,7 -46,7 -50,7 -35,7 Wildebeest: g:800 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7 Carpenter: c:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 Kangaroo: o:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 High Priestess: h:625 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 Minister c:625 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 Crab: c:150 31,7 33,7 -14,7 -18,7 Barc: b:150 14,7 18,7 -31,7 -33,7 SEPARATE CAPTURES / NON-CAPTURES White Pawn: p:100 -16,6 -15,5 -17,5 -16,24 White Pawn (Shatranj, no double move): p:100 -16,6 -15,5 -17,5 White Berolina Pawn p:74 -15,24 -17,24 -16,5 -15,6 -17,6 Black Pawn: p:100 16,6 15,5 17,5 16,24 Pegasus (moves as Queen, captures as Rook): S:500 1,2 16,2 15,2 17,2 -1,2 -16,2 -15,2 -17,2 14,5 31,5 33,5 18,5 -14,5 -31,5 -33,5 -18,5 Keen (moves as King, captures as Queen): k:750 1,6 16,6 15,6 17,6 -1,6 -16,6 -15,6 -17,6 1,1 16,1 15,1 17,1 -1,1 -16,1 -15,1 -17,1 Quing (moves as Queen, captures as King): q:600 1,5 16,5 15,5 17,5 -1,5 -16,5 -15,5 -17,5 1,2 16,2 15,2 17,2 -1,2 -16,2 -15,2 -17,2 SLIDERS Bishop: b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 Rook: R:500 1,3 16,3 -1,3 -16,3 NightRider: H:560 14,3 31,3 33,3 18,3 -14,3 -31,3 -33,3 -18,3 Queen: Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 LEAPER / SLIDER COMPOUNDS Archbishop: A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 Caliph: C:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7 Marshall: C:900 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 Canvasser: C:900 1,3 16,3 -1,3 -16,3 13,7 47,7 49,7 19,7 -13,7 -47,7 -49,7 -19,7 Amazon: A:1150 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 HOPPERS GrassHopper: G:200 1,F8 16,F8 15,F8 17,F8 -1,F8 -16,F8 -15,F8 -17,F8 Cannon: C:400 1,BA 16,BA -1,BA -16,BA BIFURCATORS Dimachaer: D:300 16,14B8 16,1F4B8 -16,14B8 -16,1F4B8 1,104B8 1,FFFF04B8 -1,104B8 -1,FFFF04B8 Secutor: S:300 16,14BA 16,1F4BA -16,14BA -16,1F4BA 1,104BA 1,FFFF04BA -1,104BA -1,FFFF04BA Provocator: V:830 17,14B8 15,1F4B8 -15,14B8 -17,1F4B8 17,104B8 -15,FFFF04B8 -17,104B8 15,FFFF04B8 Murmillo: M:830 17,14BA 15,1F4BA -15,14BA -17,1F4BA 17,104BA -15,FFFF04BA -17,104BA 15,FFFF04BA LAME LEAPERS Horse: N:5 16,1070 16,1F070 1,10070 1,FFFF0070 -16,1070 -16,1F070 -1,10070 -1,FFFF0070 Xiangqi Elephant: E:1 15,70 17,70 -15,70 -17,70 LIMITED-RANGE SLIDERS R3 (range-3 Rook): D:375 1,443 16,443 -1,443 -16,443 R4 (range-3 Rook): D:425 1,843 16,843 -1,843 -16,843 R5 (range-3 Rook): D:450 1,C43 16,C43 -1,C43 -16,C43 B4 (range-4 Bishop): A:300 15,843 17,843 -15,843 -17,843 BENT SLIDERS Griffon: G:830 17,1003 15,1F003 -15,1003 -17,1F003 17,10003 -15,FFFF0003 -17,10003 15,FFFF0003 Aanca: A:780 16,1003 16,1F003 -16,1003 -16,1F003 1,10003 1,FFFF0003 -1,10003 -1,FFFF0003 Syntax of a variant description: Each variant starts with the label "Game:" followed by the variant name. After that follow upto 18 lines with the description. Line 1: Board size (files x ranks). Ranks must currently still be 8. Line 2: initial setup of white pieces on back rank Line 3: initial setup of black pieces on back rank Line 4-18: Description of piece types that can occur in the variant This can be followed by some optional info to be sent to GUI when it selects the variant, e.g. to tell it how some non-standard pieces move. The board size can be suffixed with =n where the number n then indicates the depth of the promotion zone (which normally is just the last rank). Currently only n=3 is understood. There can be upto 15 piece types per variant, numbered 1 to 15. Numbers 1 and 2 are considered Pawns for white and black, respectively, and the 2nd and 7th rank of the opening setup will be filled with them. These pieces will automatically promote to piece number 7 when they reach last rank. So in normal Chess, piece 7 should be programmed as Queen. There is one exception to this: if the initial setup does have a white piece 7, but not a black one, and black has a piece number 9, then black will always promote to the latter. (This can be useful in variants with different armies for black and white). Castling can be done only with the original corner piece as specified by line 2 and 3. Any piece can in principle castle. (Subject to the normal restrictions on castling, i.e. not passing through check etc.) If you don't want that, remove the castling moves from the King description. If the castling initiator does not start in a central file, the results are currently undefined. The variant name can be suffixed with some info to be sent to the GUI as a 'setup' command, behind a # character. In particular the piece- to-character table to define which symbols the GUI should use for the various pieces, and (after another #) the 'parent' variant. Most variant definitions can be seen at the end of this file. Other lines in this file (i.e. those not recognized as belonging to a variant description) are ignored. They can be used for comments. In case you want to build your own pieces, this is how it works: The piece-description lines have the following syntax: 1) a piece-indicator character (lower case if piece should be centralized) 2) a colon 3) the internal value to be used for the piece (in centiPawn; Royal = -1) 4) for each direction it moves in, a ray descriptor consisting of: a) the initial step vector (on a 16x8 board, so 16 = straight ahead) b) a comma c) the move-mode descriptor, given in hexadecimal, as the individual bits specify the various options The piece indicator character is used to set up positions, and for the promotion choice as 5th character of an input move. (Fairy-Max itself always promotes to "Queen", i.e. the 7th piece of the list.) If more pieces use the same letter, the first one is used for white, and the last one for black. If more than two have the same name, the others cannot be indicated at all, but they could still occur in the initial setup (where you specify them by number, not letter). Pieces with negative values are considered royal. If one side has more than one royal piece of the same type, he loses if the _last_ one is captured. This means any 'spare' royal pieces can be sacrificed, and the exchange value assumed for them will be the absolute value of what you defined. With a value -1, however, loss of the first piece of that type loses the game. For royal piece types larger than 7 there is the special rule that it is not allowed to leave more than one of them under attack ('duple check'). A royal value of -2 is currently used as a kludge to enable an alternative winning condition, namely when the royal piece reaches (and survives in) one of the four central squares. NOTE: Any piece value that (in decimal notation) ends in '3' will not be accepted as promotion choice. (And neither will be absolute royalty, i.e. piece value -1). The individual bits in the move-mode descriptor have the following meaning: In the last hexadecimal digit: 1 capture allowed (of enemy piece; own pieces always block a move) 2 non-capture allowed (i.e. we can move here if the square is empty) 4 leaper, i.e. move terminates after one step (as opposed to slider) 8 hop over non-empty square (normally occupied squares terminate a move) Bits set in the forelast digits TOGGLE the corresponding bits in the last digit. For hoppers when they hop over something, for the other pieces after one to four steps (so for normal pieces, better not set those bits!). The digit before that indicates some special things; a 1 indicates the board should be treated as a cylinder, pieces crossing the right edge re-entering the board at the left, and vice versa. The 2 bit indicates the move is a multi-path move, only used for the Falcon in Falcon Chess. The upper two bits (4 and 8) form a two-bit count, indicating how many steps the first toggle of the move mode of a slider should be postponed (4 = 1 step, 8 = 2 steps, C = 3 step). This can be used to define 'limited range' sliders or lame leapers skipping over several squares. The higher-order bits toggle corresponding bits in the step vector, to allow zig-zag paths. Better not set those either, if a straight path is desired. Useful bit combinations for the last digit are: 3 normal slider 7 normal leaper 6 leaper that only moves (e.g. Pawn straight ahead) 5 leaper that only captures (e.g. Pawn diagonal) 1 slider that only captures 2 slider that only moves 0 pass through (for testing emptiness by Xiangqi Horse and Elephant) 4 reserved for skip-step of Pawn double move and castling 8 skip to hopper platform (1st part of Grasshopper move) A non-capture before hop (1st part of Cannon move) C must hop immediately For example, if the initial step vector equals 1, and the descriptor is 11003, the piece is a bent one (as no hop bit is set), and switches the mode from 3 to 3 (as the toggle digit is 0), i.e. all steps are moves that can both capture and non-capture, and only captures terminate the ray. The step vector is toggled by 11, though, and thus switches from 1 to 10 (hex) = 16. So the piece turns a 90-degree corner, from right to forward. Had the move attributes been 11032, captures would only be allowed before the bend (after moving right), while thereafter it can only non-capture (both the 1 and 2 bit are toggled). With 11030 the first step can only be skipped (if empty), and thereafter it can both capture and non-capture. If the first step is a slider, a second step is made (if the square was empty), but if the mode toggles to leaper, the move stops there (e.g. Horse). Hoppers MUST change into non-hoppers on hopping, i.e. the 8 bit of BOTH lower digits must be set. Otherwise results will be undefined. Note that the first two piece-describing lines MUST be for the white and black Pawn, respectively, or promotions will have undefined effects. Also note that uMax does do primitive evaluation of Pawn structure, which might become counter-productive if the Pawn move is changed. A low digit equal to 4 gets special treatment, as the normal interpretation as the last and only step of a move which can neither capture nor move is useles. It will in stead be used as if it was 0 (i.e. there is a follow-up step), but only if the piece has not moved before. If the 1 or 2 bit of the preceding toggle digit are set, they then determine what the move can do after this second step, in the normal way. (For pawn double-push and castling this would normally be a non-capture.) The 4 and 8 bits of this toggle digit are not used for toggling the leaper and hopper bits, though, but indicate if e.p. capture on the reply should be suppressed, and if the move should be allowed to continue even if the first step hits an occupied square. Currently only the following values are defined (all working only for pieces that have not moved yet). 24 e.p.-capturable blockable double-step, non-capture only (on Pawns) 34 castling (on non-Pawns): will swing edge piece around you when possible E4 e.p.-immune jump, non-capture only F4 e.p.-immune jump Other combinations are RESERVED, and will result in undefined effects. (i.e.: they might do different things in future versions as they do in this one)! For the truly lazy, a few complete game descriptions can be found below: // FIDE Chess (a.k.a. Mad Queen variant) Game: normal 8x8 8 5 6 9 3 6 5 8 8 5 6 9 4 6 5 8 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 S:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 // Chess without castling (intended as shuffle variant) Game: nocastle 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 // Arabic precursor of modern Chess, with weak Queen and Bishops Game: shatranj 8x8 6 4 5 3 7 5 4 6 6 4 5 3 7 5 4 6 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:110 30,7 34,7 -30,7 -34,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 q:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7 e:110 30,7 34,7 -30,7 -34,7 f:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7 // ASEAN Chess. New form of Makruk, with promotion of 8th rank only Game: asean 8x8=1 13 12 8 7 3 8 12 13 13 12 9 7 4 9 12 13 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 f:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7 m:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7 q:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 // Thai Chess. Pawns promote on reaching 6th rank! Game: makruk 8x8=3 13 12 8 3 7 8 12 13 13 12 9 7 4 9 12 13 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 f:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 q:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 m:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 // Cambodian Chess. Like Makruk, but with extra initial King and Met moves Game: Cambodian 8x8=3 13 12 8 3 7 8 12 13 13 12 9 7 4 9 12 13 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 -16,10F4 -16,1F0F4 -1,100F4 1,FFFF00F4 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 16,10F4 16,1F0F4 1,100F4 -1,FFFF00F4 f:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 q:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 m:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 # # K& KiN # M& FifD // Thai Chess variant with Ai-Wok super-piece (RNF). Game: Ai-wok 8x8=3 6 5 3 8 7 3 5 6 6 5 4 7 8 4 5 6 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 A:1350 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,7 17,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # A& NFR // Cambodian Chess using WinBoard's new engine-defined variant mechanism // Cambodian Chess. Like Makruk, but with extra initial King and Met moves Game: cambodian # PN.R.M....SKpn.r.m....sk # makruk 8x8=3 13 12 8 3 7 8 12 13 13 12 9 7 4 9 12 13 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 -16,10F4 -16,1F0F4 -1,100F4 1,FFFF00F4 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 16,10F4 16,1F0F4 1,100F4 -1,FFFF00F4 f:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 q:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 m:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,F4 -16,F4 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 # # K& KiN # M& FifD // Ai-Wok using WinBoard's new engine-defined variant mechanism // Thai Chess variant with Ai-Wok super-piece (RNF). Game: ai-wok # PN.R...A..SKpn.r...a..sk # makruk 8x8=3 6 5 3 8 7 3 5 6 6 5 4 7 8 4 5 6 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7 s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7 n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3 A:1350 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,7 17,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # A& NFR // Medieval intermediate between Shatranj and FIDE Chess Game: courier 12x8 11 9 5 10 8 3 7 6 10 5 9 11 11 9 5 10 8 4 7 6 10 5 9 11 p:65 -16,6 -15,5 -17,5 p:65 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 e:70 30,7 34,7 -30,7 -34,7 w:100 1,7 16,7 -1,7 -16,7 f:120 15,7 17,7 -15,7 -17,7 m:280 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:300 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:366 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:550 1,3 16,3 -1,3 -16,3 // The King (Unicorn) moves as a Knight, and vice versa. The Unicorn can castle! Game: knightmate 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,34 -1,34 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 m:222 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 // Modern variant with B+N and R+N compounds (Archbishop and Chancellor) on 10x8 board Game: capablanca 10x8 6 4 8 5 7 3 5 9 4 6 6 4 8 5 7 3 5 9 4 6 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,3034 -1,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:310 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:475 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 A:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 C:875 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 e:1000 15,7 17,7 -15,7 -17,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 -1,7 1,7 -16,7 16,7 -1,34 1,34 -16,34 16,34 // Modern variant with B+N and R+N compounds (Archbishop and Chancellor) on 10x8 board Game: gothic 10x8 6 4 5 7 9 3 8 5 4 6 6 4 5 7 9 3 8 5 4 6 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,3034 -1,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:310 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:475 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 A:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 C:875 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 // The Falcon can take any of the 3 shortest paths to its destination Game: falcon 10x8 6 4 5 8 7 3 8 5 4 6 6 4 5 8 7 3 8 5 4 6 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,3034 -1,1034 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:310 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:475 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 f:450 13,FFFFF207 29,F207 46,F207 47,10207 49,10207 50,11207 35,11207 19,1207 -13,1207 -29,FFFF1207 -46,FFFF1207 -47,FFFF0207 -49,FFFF0207 -50,FFFEF207 -35,FFFEF207 -19,FFFFF207 A:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 C:875 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 # # F& aflafrKafraflKafafsKafsafK // Cylinder Chess: left and right board edges are connected Game: cylinder 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:100 -16,24 -16,6 -15,105 -17,105 p:100 16,24 16,6 15,105 17,105 k:-1 1,34 -1,34 1,107 16,7 15,107 17,107 -1,107 -16,7 -15,107 -17,107 n:350 14,107 31,107 33,107 18,107 -14,107 -31,107 -33,107 -18,107 b:450 15,103 17,103 -15,103 -17,103 R:525 1,103 16,3 -1,103 -16,3 Q:1150 1,103 16,3 15,103 17,103 -1,103 -16,3 -15,103 -17,103 # # P& fmWfceoFifmnD # N& oN # B& oB # R& oR # Q& oQ # K& oK // Berolina Chess. Pawns capture straight and move diagonally Game: berolina 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:74 -15,24 -17,24 -16,5 -15,6 -17,6 p:74 15,24 17,24 16,5 15,6 17,6 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 # # P& fmFfceWifmnA // Modern variant with four new pieces in randomly chosen setup on 8x8 board Game: super 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:350 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:360 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:575 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:900 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 S:825 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 E:850 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 V:775 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 A:1200 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 o:700 2,7 30,7 32,7 34,7 -2,7 -30,7 -32,7 -34,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 g:640 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 2,7 30,7 32,7 34,7 -2,7 -30,7 -32,7 -34,7 m:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 16,70 -16,70 w:340 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 // Seirawan Chess; to 'gate in' Hawk (B+N) or Elephant (R+N), select it before moving Game: seirawan 8x8 5 3 4 7 6 4 3 5 5 3 4 7 6 4 3 5 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 h:780 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 E:814 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 // The usual Persian army combats an entirely different gang of Spartans Game: spartan 8x8 6 4 5 7 11 5 4 6 3 10 12 8 8 12 9 3 p:74 -16,64 -16,6 -15,5 -17,5 h:70 15,E4 17,E4 16,5 15,6 17,6 l:290 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 1,6 -1,6 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 c:255 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 w:790 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 G:640 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,7 17,7 -15,7 -17,7 k:-435 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-435 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 // Chess with Different Armies Game: fairy/FIDE-Clobberers # PNBRQ.........Kp.....eac....lk 8x8 6 4 5 7 10 5 4 6 12 3 8 9 11 8 3 12 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 # # e WA # c FAD # l BD # k KilO2rO3 // Chess with Different Armies Game: fairy/Clobberers-FIDE # P.....EAC....LKpnbrq.........k 8x8 12 3 8 7 10 8 3 12 6 4 5 9 11 5 4 6 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 # # E WA # C FAD # L BD # K KirO2lO3 // Chess with Different Armies Game: fairy/FIDE-Nutters # PNBRQ................Kp...........h.t.c...uk 8x8 6 4 5 7 10 5 4 6 11 3 8 9 10 8 3 11 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 h:310 31,7 33,7 15,7 17,7 -31,7 -33,7 -15,7 -17,7 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 u:400 31,7 33,7 14,7 18,7 1,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 C:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 16,3 1,3 -1,3 -16,7 -15,7 -17,7 # # h vNF # t fsRbWbF # c fsRbWfhNF # u fhNbsWbF # k KisO2 // Chess with Different Armies Game: fairy/Nutters-FIDE # P...........H.T.C...UKpnbrq................k 8x8 11 3 6 7 10 6 3 11 8 4 5 9 10 5 4 8 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 h:310 31,7 33,7 15,7 17,7 -31,7 -33,7 -15,7 -17,7 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 u:400 -31,7 -33,7 -14,7 -18,7 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 C:935 -16,3 1,3 -1,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 -15,7 -17,7 16,7 15,7 17,7 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 -16,3 1,3 -1,3 16,7 15,7 17,7 # # H vNF # T fsRbWbF # C fsRbWfhNF # U fhNbsWbF # K KisO2 // Chess with Different Armies Game: fairy/Clobberers-Nutters # P.....EAC....L.......Kp...........h.t.c...uk 8x8 6 4 5 7 10 5 4 6 11 3 8 9 12 8 3 11 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 h:310 31,7 33,7 15,7 17,7 -31,7 -33,7 -15,7 -17,7 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 u:400 31,7 33,7 14,7 18,7 1,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 C:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 16,3 1,3 -1,3 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # h vNF # t fsRbWbF # c fsRbWfhNF # u fhNbsWbF # E WA # C FAD # L BD # K KirO2lO3 # k KisO2 // Chess with Different Armies Game: fairy/Nutters-Clobberers # P...........H.T.C...UKp.....eac....l.......k 8x8 11 3 6 7 10 6 3 11 5 4 8 9 12 8 4 5 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 h:310 31,7 33,7 15,7 17,7 -31,7 -33,7 -15,7 -17,7 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 u:400 -31,7 -33,7 -14,7 -18,7 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 C:935 -16,3 1,3 -1,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 -15,7 -17,7 16,7 15,7 17,7 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 t:485 -16,3 1,3 -1,3 16,7 15,7 17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # H vNF # T fsRbWbF # C fsRbWfhNF # U fhNbsWbF # e WA # c FAD # l BD # K KisO2 # k KilO2rO3 // Chess with Different Armies Game: fairy/FIDE-Rookies # PNBRQ................Kp.............w.mh.s.k 8x8 6 4 5 7 11 5 4 6 8 3 10 9 11 10 3 8 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 w:310 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 s:400 16,843 1,843 -1,843 -16,843 M:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -16,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # w WD # h HFD # s W4 # m RN # k KisO2 // Chess with Different Armies Game: fairy/Rookies-FIDE # P.............W.MH.S.Kpnbrq................k 8x8 6 3 10 7 11 10 3 6 8 4 5 9 11 5 4 8 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 w:310 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3 s:400 16,843 1,843 -1,843 -16,843 M:935 -16,3 1,3 -1,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # W WD # H HFD # S W4 # M RN # K KisO2 // Chess with Different Armies Game: fairy/Clobberers-Rookies # P.....EAC....L.......Kp.............w.mh.s.k 8x8 6 4 5 7 11 5 4 6 8 3 10 9 12 10 3 8 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 w:310 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 s:400 16,843 1,843 -1,843 -16,843 M:935 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -16,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # E WA # C FAD # L BD # w WD # h HFD # s W4 # m RN # K KirO2ilO3 # k KisO2 // Chess with Different Armies Game: fairy/Rookies-Clobberers # P.............W.MH.S.Kp.....eac....l.......k 8x8 6 3 10 7 11 10 3 6 5 4 8 9 12 8 4 5 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5 w:310 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7 l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7 s:400 16,843 1,843 -1,843 -16,843 M:935 -16,3 1,3 -1,3 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 h:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 2,7 32,7 -2,7 -32,7 3,7 48,7 -3,7 -48,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7 # # W WD # H HFD # S W4 # M RN # e WA # c FAD # l BD # K KisO2 # k KilO2irO3 // Great Shatranj: modern variant with range-two leapers replacing sliders, on 10x8 board. Game: great 10x8 6 4 5 8 3 10 9 5 4 6 6 4 5 8 3 10 9 5 4 6 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 p:100 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:290 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 e:270 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 w:300 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 s:280 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 g:640 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 h:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 m:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 # # P& fmWfcF # E& FA # W& WD # G& KAD # H& NAF # M& NWD // Charge of the Light Brigade (normal Chess rules) Game: light-brigade # PNBRQKpnbrqk # nocastle 8x8 0 7 0 7 3 0 7 0 4 4 4 4 3 4 4 4 p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:74 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:444 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:400 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:500 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 // King of the Hill (King MUST be #3 and have value -2 to trigger hill eval) // Apart from mate, reaching one of the 4 central squares with K also wins Game: king-of-the-hill # PNBRQKpnbrqk # fairy 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:66 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:66 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-2 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 // Bifurcator Chess // slider moves split into two directions at the first friendly piece they meet Game: bifurcator # PNBRQKpnbrqk # fairy 8x8 6 4 5 7 3 5 4 6 6 4 5 7 3 5 4 6 p:66 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:66 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 b:370 15,3 17,3 -15,3 -17,3 15,1FCB8 17,1CB8 -15,1CB8 -17,1FCB8 15,FFFF0CB8 17,10CB8 -15,FFFF0CB8 -17,10CB8 R:518 1,3 16,3 -1,3 -16,3 1,10CB8 16,1FCB8 -1,10CB8 -16,1FCB8 1,FFFF0CB8 16,1CB8 -1,FFFF0CB8 -16,1CB8 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3 # # B& BtgabyabsB # R& RtgabyabsR // Variant where no single piece has mating potential Game: team-mate # PN....EF...M.A.J...CUKpn....ef...m.a.j...cuk # fairy 8x8 10 8 6 12 3 5 9 7 10 8 6 12 4 5 9 7 p:110 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 p:110 16,24 16,6 15,5 17,5 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 k:-1 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 m:275 30,7 34,7 -30,7 -34,7 45,7 51,7 -45,7 -51,7 e:360 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 c:600 14,FFFF1043 31,F043 33,31043 18,13043 -14,FFFF3043 -31,11043 -33,2F043 -18,11043 f:360 30,7 34,7 -30,7 -34,7 1,7 -1,7 16,7 -16,7 n:360 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 u:550 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 J:770 2,3 32,3 15,3 17,3 -2,3 -32,3 -15,3 -17,3 A:883 16,1003 16,1F003 -16,1003 -16,1F003 1,10003 1,FFFF0003 -1,10003 -1,FFFF0003 # # E& FA # F& WA # M& AG # U& WN # C& NmpafsafF # A& WyafsW # K& KisO2 # J& BD0 // End of game file