Add Charge of the Light Brigade as engine-defined variant
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Fri, 26 Sep 2014 21:04:58 +0000 (23:04 +0200)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Fri, 26 Sep 2014 21:04:58 +0000 (23:04 +0200)
A slight modification in the FEN printing was needed so that white
could have empty squares on the back-rank of the setup. (Black stil
cannot!)

data/fmax.ini
fairymax.c

index 27c9901..3e21efd 100644 (file)
@@ -870,4 +870,17 @@ m:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 3
 # H& NAF\r
 # M& NWD\r
 \r
+// Charge of the Light Brigade\r
+Game: light-brigade # PNBRQKpnbrqk # nocastle\r
+8x8\r
+0 7 0 7 3 0 7 0\r
+4 4 4 4 3 4 4 4\r
+p:74 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 \r
+p:74  16,24 16,6 15,5 17,5\r
+k:-1  1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+n:444 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+b:400 15,3 17,3 -15,3 -17,3\r
+R:500 1,3 16,3 -1,3 -16,3\r
+Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3\r
+\r
 // End of game file\r
index f476379..72dba19 100644 (file)
@@ -342,11 +342,6 @@ int PrintResult(int s)
             }\r
           differs: ;\r
         }\r
-\r
-\r
-\r
-\r
-\r
         K=I;\r
         cnt = D(s,-I,I,Q,O,LL|4*S,3);\r
 #ifdef SHATRANJ\r
@@ -535,7 +530,7 @@ void LoadGame(char *name)
             for(i=2+!!makruk; i<BH-2-!!makruk; i++) printf("%d/", BW);\r
             for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", piecename[1]+'@'); printf("/");\r
             if(makruk) printf("8/");\r
-            for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", piecename[oo[i]]+'@'); printf(" w KQkq - 0 1\n");\r
+            for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", oo[i] ? piecename[oo[i]]+'@' : '1'); printf(" w KQkq - 0 1\n");\r
         }\r
        while(fscanf(f, " # %[^\n]", pieceToChar)) printf("piece %s\n", pieceToChar);\r
         fclose(f);\r