Issue setup command in Makruk
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Mon, 20 May 2013 11:36:47 +0000 (13:36 +0200)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Mon, 20 May 2013 12:14:09 +0000 (14:14 +0200)
Printing of a setup command after loading a game is now also done in Makruk,
and takes into account Pawns start on 3rd rank there.

data/fmax.ini
fairymax.c

index ab3e999..39e4d14 100644 (file)
@@ -327,8 +327,8 @@ R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3
 // Thai Chess.\r
 Game: makruk\r
 8x8=3\r
-12 11 8 7 3 8 11 12\r
-12 11 9 3 7 9 11 12\r
+12 11 8 3 7 8 11 12\r
+12 11 9 7 3 9 11 12\r
 p:100 -16,6 -15,5 -17,5 \r
 p:100 16,6 15,5 17,5\r
 k:-1  1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
index 28d92d6..5341cd2 100644 (file)
@@ -522,12 +522,14 @@ void LoadGame(char *name)
 \r
         fclose(f);\r
        sh = w[7] < 250 ? 3 : 0;\r
-        if(name == selectedFairy) {\r
+        if(name == selectedFairy || makruk) {\r
             printf(ptc == 1 ? "setup " : "setup (%s) ", pieceToChar); // setup board in GUI\r
             for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", piecename[oo[i+16]]+'`'); printf("/");\r
+            if(makruk) printf("8/");\r
             for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", piecename[2]+'`'); printf("/");\r
-            for(i=2; i<BH-2; i++) printf("%d/", BW);\r
+            for(i=2+!!makruk; i<BH-2-!!makruk; i++) printf("%d/", BW);\r
             for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", piecename[1]+'@'); printf("/");\r
+            if(makruk) printf("8/");\r
             for(i=0; i<BW; i++) printf("%c", piecename[oo[i]]+'@'); printf(" w KQkq - 0 1\n");\r
         }\r
 }\r