Merge branch 'maint'
[gnushogi.git] / gnushogi / eval.c
index cbae968..12197a2 100644 (file)
@@ -33,9 +33,6 @@
 #include "gnushogi.h"
 #include "pattern.h"
 
-extern void
-ShowStage(void);
-
 /* Hash table for preventing multiple scoring of the same position */
 
 int EADD = 0;       /* number of writes to the cache table */
@@ -1263,13 +1260,12 @@ trapped(short sq)
 
 
 static int
-AttackedPieceValue(short sq, short side)
+AttackedPieceValue(short sq)
 {
-    short s, ds;
+    short s;
 
     s = 0;
 
-       ds = -fv1[HUNGP] * 2;
     hung[c1]++;
     shung[sq]++;
 
@@ -1427,7 +1423,7 @@ PawnValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-LanceValue(short sq, short side)
+LanceValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1457,7 +1453,7 @@ LanceValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-KnightValue(short sq, short side)
+KnightValue(short sq)
 {
     short s = 0, ad;
     short ds, checked_trapped = false;
@@ -1494,7 +1490,7 @@ KnightValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-SilverValue(short sq, short side)
+SilverValue(short sq)
 {
     short s= 0, ds, ad;
 
@@ -1542,7 +1538,7 @@ SilverValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-GoldValue(short sq, short side)
+GoldValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1584,7 +1580,7 @@ GoldValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-BishopValue(short sq, short side)
+BishopValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1719,7 +1715,7 @@ RookValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PPawnValue(short sq, short side)
+PPawnValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1736,7 +1732,7 @@ PPawnValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PLanceValue(short sq, short side)
+PLanceValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1752,7 +1748,7 @@ PLanceValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PKnightValue(short sq, short side)
+PKnightValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1769,7 +1765,7 @@ PKnightValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PSilverValue(short sq, short side)
+PSilverValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1785,7 +1781,7 @@ PSilverValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PBishopValue(short sq, short side)
+PBishopValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1801,7 +1797,7 @@ PBishopValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-PRookValue(short sq, short side)
+PRookValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds, ad;
 
@@ -1819,7 +1815,7 @@ PRookValue(short sq, short side)
  */
 
 static inline int
-KingValue(short sq, short side)
+KingValue(short sq)
 {
     short s = 0, ds;
 
@@ -1905,7 +1901,7 @@ PieceValue(short sq, short side)
         if (a1 == 0)
         {
             /* undefended piece */
-            s += AttackedPieceValue(sq, side);
+            s += AttackedPieceValue(sq);
         }
         else
         {
@@ -1916,7 +1912,7 @@ PieceValue(short sq, short side)
             if (attack_value < piece_value)
             {
                 /* attacked by a weaker piece */
-                s += AttackedPieceValue(sq, side) / 2;
+                s += AttackedPieceValue(sq) / 2;
             }
             else if (abs(attack_value - piece_value) < 10)
             {
@@ -1983,24 +1979,24 @@ PieceValue(short sq, short side)
 
 #ifndef MINISHOGI
     case lance:
-        s += LanceValue(sq, side);
+        s += LanceValue(sq);
         break;
 
     case knight:
-        s += KnightValue(sq, side);
+        s += KnightValue(sq);
         break;
 #endif
 
     case silver:
-        s += SilverValue(sq, side);
+        s += SilverValue(sq);
         break;
 
     case gold:
-        s += GoldValue(sq, side);
+        s += GoldValue(sq);
         break;
 
     case bishop:
-        s += BishopValue(sq, side);
+        s += BishopValue(sq);
         break;
 
     case rook:
@@ -2008,33 +2004,33 @@ PieceValue(short sq, short side)
         break;
 
     case king:
-        s += KingValue(sq, side);
+        s += KingValue(sq);
         break;
 
     case ppawn:
-        s += PPawnValue(sq, side);
+        s += PPawnValue(sq);
         break;
 
 #ifndef MINISHOGI
     case plance:
-        s += PLanceValue(sq, side);
+        s += PLanceValue(sq);
         break;
 
     case pknight:
-        s += PKnightValue(sq, side);
+        s += PKnightValue(sq);
         break;
 #endif
 
     case psilver:
-        s += PSilverValue(sq, side);
+        s += PSilverValue(sq);
         break;
 
     case pbishop:
-        s += PBishopValue(sq, side);
+        s += PBishopValue(sq);
         break;
 
     case prook:
-        s += PRookValue(sq, side);
+        s += PRookValue(sq);
         break;
     }
 
@@ -2139,7 +2135,7 @@ UpdatePatterns(short side, short GameCnt)
     }
 
     if (flag.post)
-        ShowPatternCount(side, n);
+        dsp->ShowPatternCount(side, n);
 
     if (os != END_OF_SEQUENCES)
         update_advance_bonus(side, os);
@@ -2531,8 +2527,8 @@ DetermineGameType(short side_to_move)
     }
     else
     {
-        ShowPatternCount(black, -1);
-        ShowPatternCount(white, -1);
+        dsp->ShowPatternCount(black, -1);
+        dsp->ShowPatternCount(white, -1);
     }
 }
 
@@ -2709,7 +2705,7 @@ DetermineStage(short side)
         stage = 0;
 
     if (flag.post)
-        ShowStage();
+        dsp->ShowStage();
 
     /* Determine stage dependant weights */
 
@@ -2745,6 +2741,7 @@ DetermineStage(short side)
 void
 UpdateWeights(short stage)
 {
+  /* FIXME: this was emptied between 1.1p02 ans 1.2p03, do we keep it ? */
 }