Attempt to fix getting trapped in ponder mode
[hachu.git] / hachu.c
diff --git a/hachu.c b/hachu.c
index 52355e8..fdf5bb4 100644 (file)
--- a/hachu.c
+++ b/hachu.c
@@ -2646,16 +2646,18 @@ printf("# ponder hit\n");
 \r
     main()\r
     {\r
-      int engineSide=NONE;                     // side played by engine\r
+      int engineSide=NONE;                // side played by engine\r
       MOVE move;\r
       int i, score, curVarNr;\r
 \r
-  Init(V_CHU); // Chu\r
+      setvbuf(stdin, NULL, _IOLBF, 1024); // buffering more than one line flaws test for pending input!\r
+\r
+      Init(V_CHU); // Chu\r
       seed = startTime = GetTickCount(); moveNr = 0; // initialize random\r
 \r
       while(1) { // infinite loop\r
 \r
-        fflush(stdout);                 // make sure everything is printed before we do something that might take time\r
+        fflush(stdout);                   // make sure everything is printed before we do something that might take time\r
         *inBuf = 0; if(moveNr >= 20) randomize = OFF;\r
 //if(moveNr >20) printf("resign\n");\r
 \r