version 1.4.63b
[polyglot.git] / board.h
diff --git a/board.h b/board.h
index 4223e83..00ec1c4 100644 (file)
--- a/board.h
+++ b/board.h
@@ -1,70 +1,70 @@
-\r
-// board.h\r
-\r
-#ifndef BOARD_H\r
-#define BOARD_H\r
-\r
-// includes\r
-\r
-#include "colour.h"\r
-#include "square.h"\r
-#include "util.h"\r
-\r
-// defines\r
-\r
-#define Empty  0\r
-#define SideH  0\r
-#define SideA  1\r
-#define SideNb 2\r
-\r
-// types\r
-\r
-typedef struct {\r
-\r
-   uint8 square[SquareNb];\r
-   sint8 pos[SquareNb];\r
-\r
-   uint8 list[ColourNb][32];\r
-   sint8 list_size[ColourNb];\r
-\r
-   sint8 number[12];\r
-\r
-   sint8 turn;\r
-   uint8 castle[ColourNb][SideNb];\r
-   uint8 ep_square;\r
-\r
-   sint16 ply_nb;\r
-   sint16 move_nb;\r
-\r
-   uint64 key;\r
-} board_t;\r
-\r
-// functions\r
-\r
-extern bool board_is_ok        (const board_t * board);\r
-\r
-extern void board_clear        (board_t * board);\r
-extern void board_start        (board_t * board);\r
-\r
-extern void board_copy         (board_t * dst, const board_t * src);\r
-extern bool board_equal        (const board_t * board_1, const board_t * board_2);\r
-\r
-extern void board_init_list    (board_t * board);\r
-\r
-extern int  board_flags        (const board_t * board);\r
-\r
-extern bool board_can_play     (const board_t * board);\r
-extern int  board_mobility     (const board_t * board);\r
-\r
-extern bool board_is_check     (const board_t * board);\r
-extern bool board_is_mate      (const board_t * board);\r
-extern bool board_is_stalemate (const board_t * board);\r
-\r
-extern int  king_pos           (const board_t * board, int colour);\r
-\r
-extern void board_disp         (const board_t * board);\r
-\r
-#endif // !defined BOARD_H\r
-\r
-// end of board.h\r
-\r
+
+// board.h
+
+#ifndef BOARD_H
+#define BOARD_H
+
+// includes
+
+#include "colour.h"
+#include "square.h"
+#include "util.h"
+
+// defines
+
+#define Empty  0
+#define SideH  0
+#define SideA  1
+#define SideNb 2
+
+// types
+
+typedef struct {
+
+   uint8 square[SquareNb];
+   sint8 pos[SquareNb];
+
+   uint8 list[ColourNb][32];
+   sint8 list_size[ColourNb];
+
+   sint8 number[12];
+
+   sint8 turn;
+   uint8 castle[ColourNb][SideNb];
+   uint8 ep_square;
+
+   sint16 ply_nb;
+   sint16 move_nb;
+
+   uint64 key;
+} board_t;
+
+// functions
+
+extern bool board_is_ok        (const board_t * board);
+
+extern void board_clear        (board_t * board);
+extern void board_start        (board_t * board);
+
+extern void board_copy         (board_t * dst, const board_t * src);
+extern bool board_equal        (const board_t * board_1, const board_t * board_2);
+
+extern void board_init_list    (board_t * board);
+
+extern int  board_flags        (const board_t * board);
+
+extern bool board_can_play     (const board_t * board);
+extern int  board_mobility     (const board_t * board);
+
+extern bool board_is_check     (const board_t * board);
+extern bool board_is_mate      (const board_t * board);
+extern bool board_is_stalemate (const board_t * board);
+
+extern int  king_pos           (const board_t * board, int colour);
+
+extern void board_disp         (const board_t * board);
+
+#endif // !defined BOARD_H
+
+// end of board.h
+