Change StopPonder() into more general StopSearch()
[uci2wb.git] / UCI2WB.c
index b901bbc..8715276 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -160,9 +160,10 @@ StartSearch(char *ponder)
 }\r
 \r
 void\r
-StopPonder(int pondering)\r
+StopSearch(int discard)\r
 {\r
-       if(!pondering) return;\r
+       if(!searching) return;\r
+       if(discard) searching = 0; // this causes bestmove to be ignored\r
        EPRINT((f, "# stop\n")) fflush(toE); // note: 'pondering' remains set until engine acknowledges 'stop' with 'bestmove'\r
 }\r
 \r
@@ -460,7 +461,7 @@ GUI2Engine()
        else if(!strcmp(command, "pause")) {\r
            if(computer == stm) myTime -= GetTickCount() - startTime;\r
            suspended = 1 + (searching == 1); // remember if we were pondering, and stop search ignoring bestmove\r
-           if(searching) searching = 0, StopPonder(1);\r
+           StopSearch(1);\r
        }\r
        else { //convert easy & hard to "option" after treating their effect on the adapter\r
          if(!strcmp(command, "easy")) {\r
@@ -493,7 +494,7 @@ GUI2Engine()
                    EPRINT((f, "# ponderhit%s\n", draw)) fflush(toE); fflush(stdout);\r
                    continue;\r
                }\r
-               searching = 0; StopPonder(1);\r
+               StopSearch(1);\r
            }\r
            strcpy(move[moveNr++], command); // possibly overwrites ponder move\r
            *qEnd++ = '\n'; Sync(WAKEUP);    // make sure engine thread considers starting a search\r
@@ -505,8 +506,8 @@ GUI2Engine()
       {\r
        if(searching == 3) { // command arrived during thinking; order abort for 'instant commands'\r
            if(!strcmp(command, "?") || !strcmp(command, "quit") ||\r
-              !strcmp(command, "force") || !strcmp(command, "result")) StopPonder(1);\r
-       } else if(searching) searching = 0, StopPonder(1); // always abort pondering or analysis\r
+              !strcmp(command, "force") || !strcmp(command, "result")) StopSearch(0);\r
+       } else StopSearch(1); // always abort pondering or analysis\r
 \r
        // queue command for execution by engine thread\r
        if(qStart == qEnd) qStart = qEnd = queue;\r