Change UCI_Variant name from threecheck to 3check
[uci2wb.git] / UCI2WB.c
index d1096d0..534d988 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -9,7 +9,7 @@
 /* of which you should have received a copy together with this file.        */\r
 /****************************************************************************/\r
 \r
-#define VERSION "2.3"\r
+#define VERSION "3.0"\r
 \r
 #include <stdio.h>\r
 #include <stdlib.h>\r
@@ -31,7 +31,7 @@
 \r
 // Set VARIANTS for in WinBoard variant feature. (With -s option this will always be reset to use "shogi".)\r
 #define VARIANTS ",normal,xiangqi"\r
-#define STDVARS "chess,chess960,crazyhouse,threecheck,giveaway,atomic,seirawan,shogi,xiangqi"\r
+#define STDVARS "chess,chess960,crazyhouse,3check,giveaway,suicide,losers,atomic,seirawan,shogi,xiangqi"\r
 #define EGT ",gaviotatbpath,syzygypath,nalimovpath,"\r
 \r
 #define DPRINT if(debug) printf\r
@@ -393,7 +393,6 @@ Engine2GUI()
            char *p = varList, *q = varList;\r
            while(*q && *q != '\n')  if(!strncmp(q, " var ", 5)) *p++ = ',', q +=5; // replace var keywords by commas\r
                                else if(!strncmp(q-1, " chess ", 7)) strcpy(p, "normal"), p += 6, q += 5; // 'chess' is called 'normal' in CECP\r
-                               else if(!strncmp(q-1, " threecheck", 11)) *p++ = '3', q += 5; // 'threecheck' is written '3check' in CECP\r
                                else *p++ = *q++; // copy other variant names unmodified\r
            if(frc) sprintf(p, ",normal,fischerandom"), printf("feature oocastle=%d\n", frc<0); // unannounced FRC uses O-O castling\r
            if(*varList) printf("feature variants=\"%s\"\n", varList+1); // from UCI_Variant combo and/or UCI_Chess960 check options\r
@@ -540,7 +539,7 @@ GUI2Engine()
            printf("feature setboard=1 usermove=1 debug=1 ping=1 name=1 reuse=0 exclude=1 pause=1 sigint=0 sigterm=0 done=0\n");\r
            printf("feature option=\"UCI2WB debug output -check %d\"\n", debug);\r
            if(sc == 's') printf("feature option=\"Floating Byoyomi -check %d\"\nfeature option=\"Byoyomi -spin %d -1 1000\"\n", flob, byo);\r
-           EPRINT((f, sc == 'x' ? "# ucci\n" : "u%ci\n", sc)) fflush(toE); // prompt UCI engine for options\r
+           EPRINT((f, sc == 'x' ? "# ucci\n" : "# u%ci\n", sc)) fflush(toE); // prompt UCI engine for options\r
            Sync(PAUSE); // wait for uciok\r
        }\r
        else if(!strcmp(command, "setboard")) {\r
@@ -557,7 +556,7 @@ GUI2Engine()
        }\r
        else if(!strcmp(command, "variant")) {\r
                if(varOpt) {\r
-                   EPRINT((f, "# setoption name UCI_Variant value %sucinewgame\nisready\n", strcmp(line+8, "3check\n") ? line+8 : "threecheck\n"))\r
+                   EPRINT((f, "# setoption name UCI_Variant value %sucinewgame\nisready\n", line+8))\r
                    fflush(toE); Sync(PAUSE);\r
                }\r
                if(!strcmp(line+8, "shogi\n")) size = 9, strcpy(iniPos, "position startpos");\r