Subtract byoyomi from wtime and btime
[uci2wb.git] / UCI2WB.c
index 459c748..ff5ec8c 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -141,13 +141,14 @@ StartSearch(char *ponder)
        int x = (ponder[0] != 0);                   // during ponder stm is the opponent\r
        int black = (stm == BLACK ^ x ^ sc == 's'); // set if our color is what the engine calls black\r
        int nr = moveNr + x;                        // we ponder for one move ahead!\r
+       int t = (flob ? inc + myTime/40 : 1000*byo*(byo>0)); // byoyomi time \r
        if(sc == 'x') black = 1; else drawOffer = 0;// in UCCI 'black' refers to us and 'white' to opponent\r
        if(!x && drawOffer) ponder = " draw", drawOffer = 0; //pass draw offer only when not pondering\r
-       fprintf(toE, "\ngo%s %stime %d %stime %d", ponder, bTime, black ? myTime : hisTime, wTime, !black ? myTime : hisTime);\r
-       DPRINT(    "\n# go%s %stime %d %stime %d", ponder, bTime, black ? myTime : hisTime, wTime, !black ? myTime : hisTime);\r
+       fprintf(toE, "\ngo%s %stime %d %stime %d", ponder, bTime, (black ? myTime : hisTime) - t, wTime, (!black ? myTime : hisTime) - t);\r
+       DPRINT(    "\n# go%s %stime %d %stime %d", ponder, bTime, (black ? myTime : hisTime) - t, wTime, (!black ? myTime : hisTime) - t);\r
        if(sTime > 0) { fprintf(toE, " movetime %d", sTime); DPRINT(" movetime %d", sTime); } else\r
        if(mps) { fprintf(toE, " movestogo %d", mps*(nr/(2*mps)+1)-nr/2); DPRINT(" movestogo %d", mps*(nr/(2*mps)+1)-nr/2); }\r
-       if(flob || byo >= 0) sprintf(suffix, " byoyomi %d", byo >=0 ? 1000*byo : inc + myTime/40); // for engines running purely on byoyomi\r
+       if(flob || byo >= 0) sprintf(suffix, " byoyomi %d", t); // for engines running purely on byoyomi\r
        if(inc && !*suffix) { fprintf(toE, " %s %d %s %d", wInc, inc, bInc, inc); DPRINT(" %s %d %s %d", wInc, inc, bInc, inc); }\r
        if(depth > 0) { fprintf(toE, " depth %d", depth); DPRINT(" depth %d", depth); }\r
         if(*suffix) { fprintf(toE, suffix, inc); DPRINT(suffix, inc); }\r
@@ -379,7 +380,7 @@ Move4Engine(char *m)
 void\r
 GUI2Engine()\r
 {\r
-    char line[256], command[256], *p, *q, *r;\r
+    char line[256], command[256], *p, *q, *r, mySide;\r
 \r
     while(1) {\r
        int i, x;\r
@@ -388,7 +389,7 @@ GUI2Engine()
            DPRINT("# start search\n");\r
            LoadPos(moveNr); fflush(stdout); // load position\r
            // and set engine thinking (note USI swaps colors!)\r
-           startTime = GetTickCount();\r
+           startTime = GetTickCount(); mySide = stm; // remember side we last played for\r
            if(computer == ANALYZE) {\r
                fprintf(toE, "\ngo infinite"); DPRINT("\n# go infinite");\r
                if(sm & 1) { // some moves are disabled\r
@@ -517,6 +518,7 @@ GUI2Engine()
        else if(!strcmp(command, "sd"))     sscanf(line, "sd %d", &depth);\r
        else if(!strcmp(command, "st"))     sscanf(line, "st %d", &sTime), sTime = 1000*sTime - 30, inc = 0, sTime /= unit;\r
        else if(!strcmp(command, "offer"))  drawOffer = 1;\r
+       else if(!strcmp(command, "result")) { if(sc == 's') fprintf(toE, "gameover %s\n", line[8] == '/' ? "draw" : (line[7] == '0') == mySide ? "win" : "lose"); }\r
        else if(!strcmp(command, "quit"))   fprintf(toE, "quit\n"), fflush(toE), exit(0);\r
     }\r
 }\r