Treat EOF same as quit command
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Wed, 30 Nov 2016 08:22:55 +0000 (09:22 +0100)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Wed, 30 Nov 2016 08:30:08 +0000 (09:30 +0100)
A EOF during reading from the GUI caused UCI2WB to exit through a different
path as a 'quit' command. Now the EOF detection just fakes a 'quit -1'
command was received, and then processes that as usual. This means it
also causes proper termination of the engine when it occurs during thinking
(sending 'stop'). The '-1' appendage to the command allows the 'quit'
handling to return an error code.

UCI2WB.c

index 2971c3f..73a55c6 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -417,7 +417,7 @@ GUI2Engine()
       nomove:\r
        fflush(toE); fflush(stdout);\r
        i = 0; while((x = getchar()) != EOF && (line[i] = x) != '\n') i++;\r
-       line[++i] = 0; if(x == EOF) { printf("# EOF\n"); EPRINT((f, "# quit\n")) exit(-1); }\r
+       line[++i] = 0; if(x == EOF) { printf("# EOF\n"); sprintf(line, "quit -1\n"); }\r
        sscanf(line, "%s", command);\r
        if(!strcmp(command, "offer")) { drawOffer = 1; goto nomove; } // backlogged anyway, so this can be done instantly\r
        if(think) {      // command arrived during thinking; order abort for 'instant commands'\r
@@ -545,7 +545,7 @@ GUI2Engine()
        else if(!strcmp(command, "name"))   { if(namOpt) EPRINT((f, "# setoption name UCI_Opponent value none none %s %s", comp ? "computer" : "human", line+5)) }\r
        else if(!strcmp(command, "computer")) comp = 1;\r
        else if(!strcmp(command, "result")) { if(sc == 's') EPRINT((f, "# gameover %s\n", line[8] == '/' ? "draw" : (line[7] == '0') == mySide ? "win" : "lose")) }\r
-       else if(!strcmp(command, "quit"))   { EPRINT((f, "# quit\n")) fflush(toE), exit(0); }\r
+       else if(!strcmp(command, "quit"))   { EPRINT((f, "# quit\n")) fflush(toE), exit(atoi(line+4)); }\r
     }\r
 }\r
 \r