Exercise UCCI option 'newgame' also after 'isready' handshake
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sat, 8 Dec 2018 20:58:46 +0000 (21:58 +0100)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sat, 8 Dec 2018 20:58:46 +0000 (21:58 +0100)
The patch that moved the sending of 'ucinewgame' to after the initial
'isready' handshake overlooked that this was actually the else-clause
of an if-statement that emitted 'option newgame' for UCCI. Now it is not
really clear when the latter should be emitted, as it seems to be ignored
even in Elephant Eye, but treating it as a variant of 'ucinewgame' seems
best. Accidentally the statement behind it did not suffer from being
in the else-clause, as it processed the UCI_Variant option, which does
not exist in UCCI anyway.

UCI2WB.c

index ad897f5..1cb0a16 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -542,10 +542,10 @@ DoCommand ()
            if(memory != oldMem && hasHash) EPRINT((f, "# setoption %s%s %s%d\n", nameWord, hashOpt, valueWord, memory))\r
            oldMem = memory;\r
            // we can set other options here\r
-           if(sc == 'x') { if(newGame) EPRINT((f, "# setoption newgame\n")) } else // optional in UCCI\r
            if(varOpt) EPRINT((f, "# setoption name UCI_Variant value chess\n"))\r
            EPRINT((f, "# isready\n")) fflush(toE);\r
            HandleEngineOutput(); // wait for readyok\r
+           if(sc == 'x') { if(newGame) EPRINT((f, "# setoption newgame\n")) } else // optional in UCCI\r
            EPRINT((f, "# u%cinewgame\n", sc)) fflush(toE);\r
        }\r
        else if(!strcmp(command, "option")) {\r