Block processing of CECP commands during thinking
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Tue, 23 Dec 2014 20:32:36 +0000 (21:32 +0100)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Tue, 23 Dec 2014 21:13:27 +0000 (22:13 +0100)
The GUI thread is blocked during thinking until a move is printed,
so that ping can be instantly replied to when it is processed,
without any need for isready/readyok.

UCI2WB.c

index 9704071..2f450e8 100644 (file)
--- a/UCI2WB.c
+++ b/UCI2WB.c
@@ -245,7 +245,7 @@ Engine2GUI()
        DPRINT("# engine said: %s", line), fflush(stdout);\r
        if(sscanf(line, "%s", command) != 1) continue;\r
        if(!strcmp(command, "bestmove")) {\r
-           if(pause) { pondering = pause = 0; Sync(WAKEUP); continue; } // bestmove was reply to ponder miss or analysis result; ignore.\r
+           if(pause == 1) { pondering = pause = 0; Sync(WAKEUP); continue; } // bestmove was reply to ponder miss or analysis result; ignore.\r
            else if(pondering) { pondering = 0; printf("%d 0 0 0 UCI violation! Engine moves during ponder\n", lastDepth+1); continue; } // ignore ponder search\r
            // move was a move to be played\r
            if(p = strstr(line+8, " draw")) *p = 0, printf("offer draw\n"); // UCCI\r
@@ -267,6 +267,7 @@ Engine2GUI()
            } else move[moveNr][0] = 0;\r
            Move4GUI(line+9);\r
            printf("move %s\n", line+9); // send move to GUI\r
+           if(pause) { pause = 0; Sync(WAKEUP); } // release commands that came in during think\r
            if(lastScore == 100001 && iniPos[0] != 'f') { printf("%s {mate}\n", stm == BLACK ? "1-0" : "0-1"); computer = NONE; }\r
        }\r
        else if(!strcmp(command, "info")) {\r
@@ -387,7 +388,7 @@ GUI2Engine()
                }\r
                fprintf(toE, "\n"); DPRINT("\n");\r
            // code for searchmoves goes here\r
-           } else StartSearch("");\r
+           } else { pause = 2; StartSearch(""); fflush(stdout); fflush(toE); Sync(PAUSE); } // block input during thinking\r
        }\r
       nomove:\r
        fflush(toE); fflush(stdout);\r
@@ -495,7 +496,7 @@ GUI2Engine()
        else if(!strcmp(command, "nopost")) post = 0;\r
        else if(!strcmp(command, "easy") && !!*canPonder) ponder = 0, StopPonder(pondering), fprintf(toE, "setoption %s%s %sfalse\n", nameWord, canPonder, valueWord);\r
        else if(!strcmp(command, "hard") && !!*canPonder) ponder = 1, fprintf(toE, "setoption %s%s %strue\n", nameWord, canPonder, valueWord), StartPonder();\r
-       else if(!strcmp(command, "ping"))   { static int done; if(!done) pause = 1, fprintf(toE, "isready\n"), fflush(toE), printf("# send isready\n"), fflush(stdout), Sync(PAUSE); done = 1; printf("pong %s", line+5); }\r
+       else if(!strcmp(command, "ping"))   { /* static int done; if(!done) pause = 1, fprintf(toE, "isready\n"), fflush(toE), printf("# send isready\n"), fflush(stdout), Sync(PAUSE); done = 1;*/ printf("po%s", line+2); }\r
        else if(!strcmp(command, "memory")) sscanf(line, "memory %d", &memory);\r
        else if(!strcmp(command, "cores")&& !!*threadOpt) sscanf(line, "cores %d", &cores), fprintf(toE, "setoption %s%s %s%d\n", nameWord, threadOpt, valueWord, cores);\r
        else if(!strcmp(command, "sd"))     sscanf(line, "sd %d", &depth);\r