code cleanup: make function definition confirm to GNU coding style
[xboard.git] / backend.c
index 46a0df4..3e91099 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -312,7 +312,7 @@ int promoDefaultAltered;
 #define TN_PORT 23
 
 char*
-safeStrCpy( char *dst, const char *src, size_t count )
+safeStrCpy (char *dst, const char *src, size_t count)
 { // [HGM] made safe
   int i;
   assert( dst != NULL );
@@ -340,7 +340,7 @@ safeStrCpy( char *dst, const char *src, size_t count )
  * We used this for all compiler
  */
 double
-u64ToDouble(u64 value)
+u64ToDouble (u64 value)
 {
   double r;
   u64 tmp = value & u64Const(0x7fffffffffffffff);
@@ -358,7 +358,7 @@ u64ToDouble(u64 value)
    by this function.
  */
 int
-PosFlags(index)
+PosFlags (index)
 {
   int flags = F_ALL_CASTLE_OK;
   if ((index % 2) == 0) flags |= F_WHITE_ON_MOVE;
@@ -643,8 +643,7 @@ Board initialPosition;
 
    "++++", etc. Also strips ()'s */
 int
-string_to_rating(str)
-  char *str;
+string_to_rating (char *str)
 {
   while(*str && !isdigit(*str)) ++str;
   if (!*str)
@@ -654,7 +653,7 @@ string_to_rating(str)
 }
 
 void
-ClearProgramStats()
+ClearProgramStats ()
 {
     /* Init programStats */
     programStats.movelist[0] = 0;
@@ -670,7 +669,7 @@ ClearProgramStats()
 }
 
 void
-CommonEngineInit()
+CommonEngineInit ()
 {   // [HGM] moved some code here from InitBackend1 that has to be done after both engines have contributed their settings
     if (appData.firstPlaysBlack) {
        first.twoMachinesColor = "black\n";
@@ -704,7 +703,7 @@ CommonEngineInit()
 }
 
 void
-UnloadEngine(ChessProgramState *cps)
+UnloadEngine (ChessProgramState *cps)
 {
        /* Kill off first chess program */
        if (cps->isr != NULL)
@@ -723,7 +722,7 @@ UnloadEngine(ChessProgramState *cps)
 }
 
 void
-ClearOptions(ChessProgramState *cps)
+ClearOptions (ChessProgramState *cps)
 {
     int i;
     cps->nrOptions = cps->comboCnt = 0;
@@ -739,7 +738,7 @@ char *engineNames[] = {
 };
 
 void
-InitEngine(ChessProgramState *cps, int n)
+InitEngine (ChessProgramState *cps, int n)
 {   // [HGM] all engine initialiation put in a function that does one engine
 
     ClearOptions(cps);
@@ -832,7 +831,7 @@ InitEngine(ChessProgramState *cps, int n)
 ChessProgramState *savCps;
 
 void
-LoadEngine()
+LoadEngine ()
 {
     int i;
     if(WaitForEngine(savCps, LoadEngine)) return;
@@ -852,7 +851,7 @@ LoadEngine()
 }
 
 void
-ReplaceEngine(ChessProgramState *cps, int n)
+ReplaceEngine (ChessProgramState *cps, int n)
 {
     EditGameEvent();
     UnloadEngine(cps);
@@ -874,7 +873,7 @@ static char resetOptions[] =
        "-firstOptions \"\" -firstNPS -1 -fn \"\"";
 
 void
-Load(ChessProgramState *cps, int i)
+Load (ChessProgramState *cps, int i)
 {
     char *p, *q, buf[MSG_SIZ], command[MSG_SIZ], buf2[MSG_SIZ];
     if(engineLine && engineLine[0]) { // an engine was selected from the combo box
@@ -931,7 +930,7 @@ Load(ChessProgramState *cps, int i)
 }
 
 void
-InitTimeControls()
+InitTimeControls ()
 {
     int matched, min, sec;
     /*
@@ -962,7 +961,7 @@ InitTimeControls()
 }
 
 void
-InitBackEnd1()
+InitBackEnd1 ()
 {
 
     ShowThinkingEvent(); // [HGM] thinking: make sure post/nopost state is set according to options
@@ -1126,7 +1125,8 @@ InitBackEnd1()
 
 }
 
-int NextIntegerFromString( char ** str, long * value )
+int
+NextIntegerFromString (char ** str, long * value)
 {
     int result = -1;
     char * s = *str;
@@ -1151,7 +1151,8 @@ int NextIntegerFromString( char ** str, long * value )
     return result;
 }
 
-int NextTimeControlFromString( char ** str, long * value )
+int
+NextTimeControlFromString (char ** str, long * value)
 {
     long temp;
     int result = NextIntegerFromString( str, &temp );
@@ -1168,7 +1169,8 @@ int NextTimeControlFromString( char ** str, long * value )
     return result;
 }
 
-int NextSessionFromString( char ** str, int *moves, long * tc, long *inc, int *incType)
+int
+NextSessionFromString (char ** str, int *moves, long * tc, long *inc, int *incType)
 {   /* [HGM] routine added to read '+moves/time' for secondary time control. */
     int result = -1, type = 0; long temp, temp2;
 
@@ -1209,7 +1211,8 @@ int NextSessionFromString( char ** str, int *moves, long * tc, long *inc, int *i
     return result;
 }
 
-int GetTimeQuota(int movenr, int lastUsed, char *tcString)
+int
+GetTimeQuota (int movenr, int lastUsed, char *tcString)
 {   /* [HGM] get time to add from the multi-session time-control string */
     int incType, moves=1; /* kludge to force reading of first session */
     long time, increment;
@@ -1232,10 +1235,7 @@ int GetTimeQuota(int movenr, int lastUsed, char *tcString)
 }
 
 int
-ParseTimeControl(tc, ti, mps)
-     char *tc;
-     float ti;
-     int mps;
+ParseTimeControl (char *tc, float ti, int mps)
 {
   long tc1;
   long tc2;
@@ -1298,7 +1298,7 @@ ParseTimeControl(tc, ti, mps)
 }
 
 void
-InitBackEnd2()
+InitBackEnd2 ()
 {
     if (appData.debugMode) {
        fprintf(debugFP, "%s\n", programVersion);
@@ -1328,7 +1328,7 @@ InitBackEnd2()
 }
 
 int
-CalculateIndex(int index, int gameNr)
+CalculateIndex (int index, int gameNr)
 {   // [HGM] autoinc: absolute way to determine load index from game number (taking auto-inc and rewind into account)
     int res;
     if(index > 0) return index; // fixed nmber
@@ -1339,7 +1339,7 @@ CalculateIndex(int index, int gameNr)
 }
 
 int
-LoadGameOrPosition(int gameNr)
+LoadGameOrPosition (int gameNr)
 {   // [HGM] taken out of MatchEvent and NextMatchGame (to combine it)
     if (*appData.loadGameFile != NULLCHAR) {
        if (!LoadGameFromFile(appData.loadGameFile,
@@ -1360,7 +1360,7 @@ LoadGameOrPosition(int gameNr)
 }
 
 void
-ReserveGame(int gameNr, char resChar)
+ReserveGame (int gameNr, char resChar)
 {
     FILE *tf = fopen(appData.tourneyFile, "r+");
     char *p, *q, c, buf[MSG_SIZ];
@@ -1402,7 +1402,7 @@ ReserveGame(int gameNr, char resChar)
 }
 
 void
-MatchEvent(int mode)
+MatchEvent (int mode)
 {      // [HGM] moved out of InitBackend3, to make it callable when match starts through menu
        int dummy;
        if(matchMode) { // already in match mode: switch it off
@@ -1655,7 +1655,7 @@ InitBackEnd3 P((void))
 }
 
 void
-HistorySet( char movelist[][2*MOVE_LEN], int first, int last, int current )
+HistorySet (char movelist[][2*MOVE_LEN], int first, int last, int current)
 {
     DisplayBook(current+1);
 
@@ -1673,7 +1673,7 @@ HistorySet( char movelist[][2*MOVE_LEN], int first, int last, int current )
  * Returns 0 if okay, error code if not.
  */
 int
-establish()
+establish ()
 {
     char buf[MSG_SIZ];
 
@@ -1714,7 +1714,8 @@ establish()
     }
 }
 
-void EscapeExpand(char *p, char *q)
+void
+EscapeExpand (char *p, char *q)
 {      // [HGM] initstring: routine to shape up string arguments
        while(*p++ = *q++) if(p[-1] == '\\')
            switch(*q++) {
@@ -1728,10 +1729,7 @@ void EscapeExpand(char *p, char *q)
 }
 
 void
-show_bytes(fp, buf, count)
-     FILE *fp;
-     char *buf;
-     int count;
+show_bytes (FILE *fp, char *buf, int count)
 {
     while (count--) {
        if (*buf < 040 || *(unsigned char *) buf > 0177) {
@@ -1746,11 +1744,7 @@ show_bytes(fp, buf, count)
 
 /* Returns an errno value */
 int
-OutputMaybeTelnet(pr, message, count, outError)
-     ProcRef pr;
-     char *message;
-     int count;
-     int *outError;
+OutputMaybeTelnet (ProcRef pr, char *message, int count, int *outError)
 {
     char buf[8192], *p, *q, *buflim;
     int left, newcount, outcount;
@@ -1804,12 +1798,7 @@ OutputMaybeTelnet(pr, message, count, outError)
 }
 
 void
-read_from_player(isr, closure, message, count, error)
-     InputSourceRef isr;
-     VOIDSTAR closure;
-     char *message;
-     int count;
-     int error;
+read_from_player (InputSourceRef isr, VOIDSTAR closure, char *message, int count, int error)
 {
     int outError, outCount;
     static int gotEof = 0;
@@ -1831,7 +1820,7 @@ read_from_player(isr, closure, message, count, error)
 }
 
 void
-KeepAlive()
+KeepAlive ()
 {   // [HGM] alive: periodically send dummy (date) command to ICS to prevent time-out
     if(!connectionAlive) DisplayFatalError("No response from ICS", 0, 1);
     connectionAlive = FALSE; // only sticks if no response to 'date' command.
@@ -1840,7 +1829,8 @@ KeepAlive()
 }
 
 /* added routine for printf style output to ics */
-void ics_printf(char *format, ...)
+void
+ics_printf (char *format, ...)
 {
     char buffer[MSG_SIZ];
     va_list args;
@@ -1853,8 +1843,7 @@ void ics_printf(char *format, ...)
 }
 
 void
-SendToICS(s)
-     char *s;
+SendToICS (char *s)
 {
     int count, outCount, outError;
 
@@ -1871,9 +1860,7 @@ SendToICS(s)
    without a delay causes problems when using timestamp on ICC
    (at least on my machine). */
 void
-SendToICSDelayed(s,msdelay)
-     char *s;
-     long msdelay;
+SendToICSDelayed (char *s, long msdelay)
 {
     int count, outCount, outError;
 
@@ -1897,8 +1884,7 @@ SendToICSDelayed(s,msdelay)
    Also deletes any suffix starting with '('
    */
 char *
-StripHighlightAndTitle(s)
-     char *s;
+StripHighlightAndTitle (char *s)
 {
     static char retbuf[MSG_SIZ];
     char *p = retbuf;
@@ -1922,8 +1908,7 @@ StripHighlightAndTitle(s)
 
 /* Remove all highlighting escape sequences in s */
 char *
-StripHighlight(s)
-     char *s;
+StripHighlight (char *s)
 {
     static char retbuf[MSG_SIZ];
     char *p = retbuf;
@@ -1943,8 +1928,7 @@ StripHighlight(s)
 
 char *variantNames[] = VARIANT_NAMES;
 char *
-VariantName(v)
-     VariantClass v;
+VariantName (VariantClass v)
 {
     return variantNames[v];
 }
@@ -1953,8 +1937,7 @@ VariantName(v)
 /* Identify a variant from the strings the chess servers use or the
    PGN Variant tag names we use. */
 VariantClass
-StringToVariant(e)
-     char *e;
+StringToVariant (char *e)
 {
     char *p;
     int wnum = -1;
@@ -2165,10 +2148,7 @@ char star_match[STAR_MATCH_N][MSG_SIZ];
    copied into star_match.
    */
 int
-looking_at(buf, index, pattern)
-     char *buf;
-     int *index;
-     char *pattern;
+looking_at ( char *buf, int *index, char *pattern)
 {
     char *bufp = &buf[*index], *patternp = pattern;
     int star_count = 0;
@@ -2206,9 +2186,7 @@ looking_at(buf, index, pattern)
 }
 
 void
-SendToPlayer(data, length)
-     char *data;
-     int length;
+SendToPlayer (char *data, int length)
 {
     int error, outCount;
     outCount = OutputToProcess(NoProc, data, length, &error);
@@ -2218,9 +2196,7 @@ SendToPlayer(data, length)
 }
 
 void
-PackHolding(packed, holding)
-     char packed[];
-     char *holding;
+PackHolding (char packed[], char *holding)
 {
     char *p = holding;
     char *q = packed;
@@ -2255,8 +2231,7 @@ PackHolding(packed, holding)
 
 /* Telnet protocol requests from the front end */
 void
-TelnetRequest(ddww, option)
-     unsigned char ddww, option;
+TelnetRequest (unsigned char ddww, unsigned char option)
 {
     unsigned char msg[3];
     int outCount, outError;
@@ -2304,21 +2279,21 @@ TelnetRequest(ddww, option)
 }
 
 void
-DoEcho()
+DoEcho ()
 {
     if (!appData.icsActive) return;
     TelnetRequest(TN_DO, TN_ECHO);
 }
 
 void
-DontEcho()
+DontEcho ()
 {
     if (!appData.icsActive) return;
     TelnetRequest(TN_DONT, TN_ECHO);
 }
 
 void
-CopyHoldings(Board board, char *holdings, ChessSquare lowestPiece)
+CopyHoldings (Board board, char *holdings, ChessSquare lowestPiece)
 {
     /* put the holdings sent to us by the server on the board holdings area */
     int i, j, holdingsColumn, holdingsStartRow, direction, countsColumn;
@@ -2360,7 +2335,7 @@ CopyHoldings(Board board, char *holdings, ChessSquare lowestPiece)
 
 
 void
-VariantSwitch(Board board, VariantClass newVariant)
+VariantSwitch (Board board, VariantClass newVariant)
 {
    int newHoldingsWidth, newWidth = 8, newHeight = 8, i, j;
    static Board oldBoard;
@@ -2471,7 +2446,7 @@ int hMargin = 10, vMargin = 20, h, w;
 extern int squareSize, lineGap;
 
 void
-PlotSeekAd(int i)
+PlotSeekAd (int i)
 {
        int x, y, color = 0, r = ratingList[i]; float tc = tcList[i];
        xList[i] = yList[i] = -100; // outside graph, so cannot be clicked
@@ -2493,7 +2468,7 @@ PlotSeekAd(int i)
 }
 
 void
-AddAd(char *handle, char *rating, int base, int inc,  char rated, char *type, int nr, Boolean plot)
+AddAd (char *handle, char *rating, int base, int inc,  char rated, char *type, int nr, Boolean plot)
 {
        char buf[MSG_SIZ], *ext = "";
        VariantClass v = StringToVariant(type);
@@ -2517,7 +2492,7 @@ AddAd(char *handle, char *rating, int base, int inc,  char rated, char *type, in
 }
 
 void
-EraseSeekDot(int i)
+EraseSeekDot (int i)
 {
     int x = xList[i], y = yList[i], d=squareSize/4, k;
     DrawSeekBackground(x-squareSize/8, y-squareSize/8, x+squareSize/8+1, y+squareSize/8+1);
@@ -2531,7 +2506,7 @@ EraseSeekDot(int i)
 }
 
 void
-RemoveSeekAd(int nr)
+RemoveSeekAd (int nr)
 {
        int i;
        for(i=0; i<nrOfSeekAds; i++) if(seekNrList[i] == nr) {
@@ -2551,7 +2526,7 @@ RemoveSeekAd(int nr)
 }
 
 Boolean
-MatchSoughtLine(char *line)
+MatchSoughtLine (char *line)
 {
     char handle[MSG_SIZ], rating[MSG_SIZ], type[MSG_SIZ];
     int nr, base, inc, u=0; char dummy;
@@ -2569,7 +2544,7 @@ MatchSoughtLine(char *line)
 }
 
 int
-DrawSeekGraph()
+DrawSeekGraph ()
 {
     int i;
     if(!seekGraphUp) return FALSE;
@@ -2603,7 +2578,8 @@ DrawSeekGraph()
     return TRUE;
 }
 
-int SeekGraphClick(ClickType click, int x, int y, int moving)
+int
+SeekGraphClick (ClickType click, int x, int y, int moving)
 {
     static int lastDown = 0, displayed = 0, lastSecond;
     if(!seekGraphUp) { // initiate cration of seek graph by requesting seek-ad list
@@ -2655,12 +2631,7 @@ int SeekGraphClick(ClickType click, int x, int y, int moving)
 }
 
 void
-read_from_ics(isr, closure, data, count, error)
-     InputSourceRef isr;
-     VOIDSTAR closure;
-     char *data;
-     int count;
-     int error;
+read_from_ics (InputSourceRef isr, VOIDSTAR closure, char *data, int count, int error)
 {
 #define BUF_SIZE (16*1024) /* overflowed at 8K with "inchannel 1" on FICS? */
 #define STARTED_NONE 0
@@ -4125,8 +4096,7 @@ read_from_ics(isr, closure, data, count, error)
 #define RELATION_STARTING_POSITION  -4   /* FICS only */
 
 void
-ParseBoard12(string)
-     char *string;
+ParseBoard12 (char *string)
 {
     GameMode newGameMode;
     int gamenum, newGame, newMove, relation, basetime, increment, ics_flip = 0, i;
@@ -4833,7 +4803,7 @@ ParseBoard12(string)
 }
 
 void
-GetMoveListEvent()
+GetMoveListEvent ()
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     if (appData.icsActive && gameMode != IcsIdle && ics_gamenum > 0) {
@@ -4844,8 +4814,7 @@ GetMoveListEvent()
 }
 
 void
-AnalysisPeriodicEvent(force)
-     int force;
+AnalysisPeriodicEvent (int force)
 {
     if (((programStats.ok_to_send == 0 || programStats.line_is_book)
         && !force) || !appData.periodicUpdates)
@@ -4861,16 +4830,14 @@ AnalysisPeriodicEvent(force)
     programStats.ok_to_send = 0;
 }
 
-void ics_update_width(new_width)
-       int new_width;
+void
+ics_update_width (int new_width)
 {
        ics_printf("set width %d\n", new_width);
 }
 
 void
-SendMoveToProgram(moveNum, cps)
-     int moveNum;
-     ChessProgramState *cps;
+SendMoveToProgram (int moveNum, ChessProgramState *cps)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
 
@@ -4948,10 +4915,7 @@ SendMoveToProgram(moveNum, cps)
 }
 
 void
-SendMoveToICS(moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
-     ChessMove moveType;
-     int fromX, fromY, toX, toY;
-     char promoChar;
+SendMoveToICS (ChessMove moveType, int fromX, int fromY, int toX, int toY, char promoChar)
 {
     char user_move[MSG_SIZ];
     char suffix[4];
@@ -5028,7 +4992,7 @@ SendMoveToICS(moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
 }
 
 void
-UploadGameEvent()
+UploadGameEvent ()
 {   // [HGM] upload: send entire stored game to ICS as long-algebraic moves.
     int i, last = forwardMostMove; // make sure ICS reply cannot pre-empt us by clearing fmm
     static char *castlingStrings[4] = { "none", "kside", "qside", "both" };
@@ -5095,10 +5059,7 @@ UploadGameEvent()
 }
 
 void
-CoordsToComputerAlgebraic(rf, ff, rt, ft, promoChar, move)
-     int rf, ff, rt, ft;
-     char promoChar;
-     char move[7];
+CoordsToComputerAlgebraic (int rf, int ff, int rt, int ft, char promoChar, char move[7])
 {
     if (rf == DROP_RANK) {
       if(ff == EmptySquare) sprintf(move, "@@@@\n"); else // [HGM] pass
@@ -5116,8 +5077,7 @@ CoordsToComputerAlgebraic(rf, ff, rt, ft, promoChar, move)
 }
 
 void
-ProcessICSInitScript(f)
-     FILE *f;
+ProcessICSInitScript (FILE *f)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
 
@@ -5132,7 +5092,7 @@ ProcessICSInitScript(f)
 static int lastX, lastY, selectFlag, dragging;
 
 void
-Sweep(int step)
+Sweep (int step)
 {
     ChessSquare king = WhiteKing, pawn = WhitePawn, last = promoSweep;
     if(gameInfo.variant == VariantKnightmate) king = WhiteUnicorn;
@@ -5153,7 +5113,8 @@ Sweep(int step)
     ChangeDragPiece(promoSweep);
 }
 
-int PromoScroll(int x, int y)
+int
+PromoScroll (int x, int y)
 {
   int step = 0;
 
@@ -5169,7 +5130,7 @@ int PromoScroll(int x, int y)
 }
 
 void
-NextPiece(int step)
+NextPiece (int step)
 {
     ChessSquare piece = boards[currentMove][toY][toX];
     do {
@@ -5184,7 +5145,7 @@ NextPiece(int step)
 }
 /* [HGM] Shogi move preprocessor: swap digits for letters, vice versa */
 void
-AlphaRank(char *move, int n)
+AlphaRank (char *move, int n)
 {
 //    char *p = move, c; int x, y;
 
@@ -5236,12 +5197,7 @@ char yy_textstr[8000];
 
 /* Parser for moves from gnuchess, ICS, or user typein box */
 Boolean
-ParseOneMove(move, moveNum, moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
-     char *move;
-     int moveNum;
-     ChessMove *moveType;
-     int *fromX, *fromY, *toX, *toY;
-     char *promoChar;
+ParseOneMove (char *move, int moveNum, ChessMove *moveType, int *fromX, int *fromY, int *toX, int *toY, char *promoChar)
 {
     *moveType = yylexstr(moveNum, move, yy_textstr, sizeof yy_textstr);
 
@@ -5324,7 +5280,7 @@ Boolean pushed = FALSE;
 char *lastParseAttempt;
 
 void
-ParsePV(char *pv, Boolean storeComments, Boolean atEnd)
+ParsePV (char *pv, Boolean storeComments, Boolean atEnd)
 { // Parse a string of PV moves, and append to current game, behind forwardMostMove
   int fromX, fromY, toX, toY; char promoChar;
   ChessMove moveType;
@@ -5390,7 +5346,7 @@ fprintf(debugFP,"parsePV: %d %c%c%c%c yy='%s'\nPV = '%s'\n", valid, fromX+AAA, f
 }
 
 int
-MultiPV(ChessProgramState *cps)
+MultiPV (ChessProgramState *cps)
 {      // check if engine supports MultiPV, and if so, return the number of the option that sets it
        int i;
        for(i=0; i<cps->nrOptions; i++)
@@ -5400,7 +5356,7 @@ MultiPV(ChessProgramState *cps)
 }
 
 Boolean
-LoadMultiPV(int x, int y, char *buf, int index, int *start, int *end)
+LoadMultiPV (int x, int y, char *buf, int index, int *start, int *end)
 {
        int startPV, multi, lineStart, origIndex = index;
        char *p, buf2[MSG_SIZ];
@@ -5430,7 +5386,7 @@ LoadMultiPV(int x, int y, char *buf, int index, int *start, int *end)
 }
 
 char *
-PvToSAN(char *pv)
+PvToSAN (char *pv)
 {
        static char buf[10*MSG_SIZ];
        int i, k=0, savedEnd=endPV, saveFMM = forwardMostMove;
@@ -5449,7 +5405,7 @@ PvToSAN(char *pv)
 }
 
 Boolean
-LoadPV(int x, int y)
+LoadPV (int x, int y)
 { // called on right mouse click to load PV
   int which = gameMode == TwoMachinesPlay && (WhiteOnMove(forwardMostMove) == (second.twoMachinesColor[0] == 'w'));
   lastX = x; lastY = y;
@@ -5458,7 +5414,7 @@ LoadPV(int x, int y)
 }
 
 void
-UnLoadPV()
+UnLoadPV ()
 {
   int oldFMM = forwardMostMove; // N.B.: this was currentMove before PV was loaded!
   if(endPV < 0) return;
@@ -5484,7 +5440,7 @@ UnLoadPV()
 }
 
 void
-MovePV(int x, int y, int h)
+MovePV (int x, int y, int h)
 { // step through PV based on mouse coordinates (called on mouse move)
   int margin = h>>3, step = 0, threshold = (pieceSweep == EmptySquare ? 10 : 15);
 
@@ -5519,7 +5475,8 @@ int squaresLeft[4];
 int piecesLeft[(int)BlackPawn];
 int seed, nrOfShuffles;
 
-void GetPositionNumber()
+void
+GetPositionNumber ()
 {      // sets global variable seed
        int i;
 
@@ -5531,7 +5488,8 @@ void GetPositionNumber()
        }
 }
 
-int put(Board board, int pieceType, int rank, int n, int shade)
+int
+put (Board board, int pieceType, int rank, int n, int shade)
 // put the piece on the (n-1)-th empty squares of the given shade
 {
        int i;
@@ -5549,7 +5507,8 @@ int put(Board board, int pieceType, int rank, int n, int shade)
 }
 
 
-void AddOnePiece(Board board, int pieceType, int rank, int shade)
+void
+AddOnePiece (Board board, int pieceType, int rank, int shade)
 // calculate where the next piece goes, (any empty square), and put it there
 {
        int i;
@@ -5560,7 +5519,8 @@ void AddOnePiece(Board board, int pieceType, int rank, int shade)
         put(board, pieceType, rank, i, shade);
 }
 
-void AddTwoPieces(Board board, int pieceType, int rank)
+void
+AddTwoPieces (Board board, int pieceType, int rank)
 // calculate where the next 2 identical pieces go, (any empty square), and put it there
 {
        int i, n=squaresLeft[ANY], j=n-1, k;
@@ -5575,7 +5535,8 @@ void AddTwoPieces(Board board, int pieceType, int rank)
         put(board, pieceType, rank, i, ANY);
 }
 
-void SetUpShuffle(Board board, int number)
+void
+SetUpShuffle (Board board, int number)
 {
        int i, p, first=1;
 
@@ -5663,7 +5624,8 @@ void SetUpShuffle(Board board, int number)
        if(number >= 0) appData.defaultFrcPosition %= nrOfShuffles; // normalize
 }
 
-int SetCharTable( char *table, const char * map )
+int
+SetCharTable (char *table, const char * map)
 /* [HGM] moved here from winboard.c because of its general usefulness */
 /*       Basically a safe strcpy that uses the last character as King */
 {
@@ -5687,7 +5649,8 @@ int SetCharTable( char *table, const char * map )
     return result;
 }
 
-void Prelude(Board board)
+void
+Prelude (Board board)
 {      // [HGM] superchess: random selection of exo-pieces
        int i, j, k; ChessSquare p;
        static ChessSquare exoPieces[4] = { WhiteAngel, WhiteMarshall, WhiteSilver, WhiteLance };
@@ -5724,8 +5687,7 @@ void Prelude(Board board)
 }
 
 void
-InitPosition(redraw)
-     int redraw;
+InitPosition (int redraw)
 {
     ChessSquare (* pieces)[BOARD_FILES];
     int i, j, pawnRow, overrule,
@@ -6019,9 +5981,7 @@ InitPosition(redraw)
 }
 
 void
-SendBoard(cps, moveNum)
-     ChessProgramState *cps;
-     int moveNum;
+SendBoard (ChessProgramState *cps, int moveNum)
 {
     char message[MSG_SIZ];
 
@@ -6097,7 +6057,7 @@ SendBoard(cps, moveNum)
 }
 
 ChessSquare
-DefaultPromoChoice(int white)
+DefaultPromoChoice (int white)
 {
     ChessSquare result;
     if(gameInfo.variant == VariantShatranj || gameInfo.variant == VariantCourier || gameInfo.variant == VariantMakruk)
@@ -6114,7 +6074,7 @@ DefaultPromoChoice(int white)
 static int autoQueen; // [HGM] oneclick
 
 int
-HasPromotionChoice(int fromX, int fromY, int toX, int toY, char *promoChoice, int sweepSelect)
+HasPromotionChoice (int fromX, int fromY, int toX, int toY, char *promoChoice, int sweepSelect)
 {
     /* [HGM] rewritten IsPromotion to only flag promotions that offer a choice */
     /* [HGM] add Shogi promotions */
@@ -6216,8 +6176,7 @@ HasPromotionChoice(int fromX, int fromY, int toX, int toY, char *promoChoice, in
 }
 
 int
-InPalace(row, column)
-     int row, column;
+InPalace (int row, int column)
 {   /* [HGM] for Xiangqi */
     if( (row < 3 || row > BOARD_HEIGHT-4) &&
          column < (BOARD_WIDTH + 4)/2 &&
@@ -6226,9 +6185,7 @@ InPalace(row, column)
 }
 
 int
-PieceForSquare (x, y)
-     int x;
-     int y;
+PieceForSquare (int x, int y)
 {
   if (x < 0 || x >= BOARD_WIDTH || y < 0 || y >= BOARD_HEIGHT)
      return -1;
@@ -6237,8 +6194,7 @@ PieceForSquare (x, y)
 }
 
 int
-OKToStartUserMove(x, y)
-     int x, y;
+OKToStartUserMove (int x, int y)
 {
     ChessSquare from_piece;
     int white_piece;
@@ -6338,7 +6294,8 @@ OKToStartUserMove(x, y)
 }
 
 Boolean
-OnlyMove(int *x, int *y, Boolean captures) {
+OnlyMove (int *x, int *y, Boolean captures) 
+{
     DisambiguateClosure cl;
     if (appData.zippyPlay || !appData.testLegality) return FALSE;
     switch(gameMode) {
@@ -6402,9 +6359,7 @@ char lastLoadGameTitle[MSG_SIZ], lastLoadPositionTitle[MSG_SIZ];
 ChessMove lastLoadGameStart = EndOfFile;
 
 void
-UserMoveEvent(fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
-     int fromX, fromY, toX, toY;
-     int promoChar;
+UserMoveEvent(int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar)
 {
     ChessMove moveType;
     ChessSquare pdown, pup;
@@ -6579,10 +6534,7 @@ UserMoveEvent(fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
 
 /* Common tail of UserMoveEvent and DropMenuEvent */
 int
-FinishMove(moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
-     ChessMove moveType;
-     int fromX, fromY, toX, toY;
-     /*char*/int promoChar;
+FinishMove (ChessMove moveType, int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar)
 {
     char *bookHit = 0;
 
@@ -6767,12 +6719,7 @@ FinishMove(moveType, fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
 }
 
 void
-Mark(board, flags, kind, rf, ff, rt, ft, closure)
-     Board board;
-     int flags;
-     ChessMove kind;
-     int rf, ff, rt, ft;
-     VOIDSTAR closure;
+Mark (Board board, int flags, ChessMove kind, int rf, int ff, int rt, int ft, VOIDSTAR closure)
 {
     typedef char Markers[BOARD_RANKS][BOARD_FILES];
     Markers *m = (Markers *) closure;
@@ -6784,7 +6731,7 @@ Mark(board, flags, kind, rf, ff, rt, ft, closure)
 }
 
 void
-MarkTargetSquares(int clear)
+MarkTargetSquares (int clear)
 {
   int x, y;
   if(!appData.markers || !appData.highlightDragging || appData.icsActive && gameInfo.variant < VariantShogi ||
@@ -6804,7 +6751,7 @@ MarkTargetSquares(int clear)
 }
 
 int
-Explode(Board board, int fromX, int fromY, int toX, int toY)
+Explode (Board board, int fromX, int fromY, int toX, int toY)
 {
     if(gameInfo.variant == VariantAtomic &&
        (board[toY][toX] != EmptySquare ||                     // capture?
@@ -6819,7 +6766,8 @@ Explode(Board board, int fromX, int fromY, int toX, int toY)
 
 ChessSquare gatingPiece = EmptySquare; // exported to front-end, for dragging
 
-int CanPromote(ChessSquare piece, int y)
+int
+CanPromote (ChessSquare piece, int y)
 {
        if(gameMode == EditPosition) return FALSE; // no promotions when editing position
        // some variants have fixed promotion piece, no promotion at all, or another selection mechanism
@@ -6833,7 +6781,8 @@ int CanPromote(ChessSquare piece, int y)
                piece == WhiteLance && y == BOARD_HEIGHT-2 );
 }
 
-void LeftClick(ClickType clickType, int xPix, int yPix)
+void
+LeftClick (ClickType clickType, int xPix, int yPix)
 {
     int x, y;
     Boolean saveAnimate;
@@ -7131,7 +7080,8 @@ void LeftClick(ClickType clickType, int xPix, int yPix)
     }
 }
 
-int RightClick(ClickType action, int x, int y, int *fromX, int *fromY)
+int
+RightClick (ClickType action, int x, int y, int *fromX, int *fromY)
 {   // front-end-free part taken out of PieceMenuPopup
     int whichMenu; int xSqr, ySqr;
 
@@ -7221,7 +7171,8 @@ int RightClick(ClickType action, int x, int y, int *fromX, int *fromY)
     return whichMenu;
 }
 
-void SendProgramStatsToFrontend( ChessProgramState * cps, ChessProgramStats * cpstats )
+void
+SendProgramStatsToFrontend (ChessProgramState * cps, ChessProgramStats * cpstats)
 {
 //    char * hint = lastHint;
     FrontEndProgramStats stats;
@@ -7248,7 +7199,7 @@ void SendProgramStatsToFrontend( ChessProgramState * cps, ChessProgramStats * cp
 }
 
 void
-ClearEngineOutputPane(int which)
+ClearEngineOutputPane (int which)
 {
     static FrontEndProgramStats dummyStats;
     dummyStats.which = which;
@@ -7259,7 +7210,7 @@ ClearEngineOutputPane(int which)
 #define MAXPLAYERS 500
 
 char *
-TourneyStandings(int display)
+TourneyStandings (int display)
 {
     int i, w, b, color, wScore, bScore, dummy, nr=0, nPlayers=0;
     int score[MAXPLAYERS], ranking[MAXPLAYERS], points[MAXPLAYERS], games[MAXPLAYERS];
@@ -7303,7 +7254,7 @@ TourneyStandings(int display)
 }
 
 void
-Count(Board board, int pCnt[], int *nW, int *nB, int *wStale, int *bStale, int *bishopColor)
+Count (Board board, int pCnt[], int *nW, int *nB, int *wStale, int *bStale, int *bishopColor)
 {      // count all piece types
        int p, f, r;
        *nB = *nW = *wStale = *bStale = *bishopColor = 0;
@@ -7321,7 +7272,7 @@ Count(Board board, int pCnt[], int *nW, int *nB, int *wStale, int *bStale, int *
 }
 
 int
-SufficientDefence(int pCnt[], int side, int nMine, int nHis)
+SufficientDefence (int pCnt[], int side, int nMine, int nHis)
 {
        int myPawns = pCnt[WhitePawn+side]; // my total Pawn count;
        int majorDefense = pCnt[BlackRook-side] + pCnt[BlackCannon-side] + pCnt[BlackKnight-side];
@@ -7350,7 +7301,7 @@ SufficientDefence(int pCnt[], int side, int nMine, int nHis)
 }
 
 int
-MatingPotential(int pCnt[], int side, int nMine, int nHis, int stale, int bisColor)
+MatingPotential (int pCnt[], int side, int nMine, int nHis, int stale, int bisColor)
 {
        VariantClass v = gameInfo.variant;
 
@@ -7400,7 +7351,7 @@ MatingPotential(int pCnt[], int side, int nMine, int nHis, int stale, int bisCol
 }
 
 int
-CompareWithRights(Board b1, Board b2)
+CompareWithRights (Board b1, Board b2)
 {
     int rights = 0;
     if(!CompareBoards(b1, b2)) return FALSE;
@@ -7422,7 +7373,7 @@ CompareWithRights(Board b1, Board b2)
 }
 
 int
-Adjudicate(ChessProgramState *cps)
+Adjudicate (ChessProgramState *cps)
 {      // [HGM] some adjudications useful with buggy engines
        // [HGM] adjudicate: made into separate routine, which now can be called after every move
        //       In any case it determnes if the game is a claimable draw (filling in EP_STATUS).
@@ -7731,7 +7682,8 @@ Adjudicate(ChessProgramState *cps)
        return 0;
 }
 
-char *SendMoveToBookUser(int moveNr, ChessProgramState *cps, int initial)
+char *
+SendMoveToBookUser (int moveNr, ChessProgramState *cps, int initial)
 {   // [HGM] book: this routine intercepts moves to simulate book replies
     char *bookHit = NULL;
 
@@ -7781,7 +7733,8 @@ char *SendMoveToBookUser(int moveNr, ChessProgramState *cps, int initial)
 
 char *savedMessage;
 ChessProgramState *savedState;
-void DeferredBookMove(void)
+void
+DeferredBookMove (void)
 {
        if(savedState->lastPing != savedState->lastPong)
                    ScheduleDelayedEvent(DeferredBookMove, 10);
@@ -7792,9 +7745,7 @@ void DeferredBookMove(void)
 static int savedWhitePlayer, savedBlackPlayer, pairingReceived;
 
 void
-HandleMachineMove(message, cps)
-     char *message;
-     ChessProgramState *cps;
+HandleMachineMove (char *message, ChessProgramState *cps)
 {
     char machineMove[MSG_SIZ], buf1[MSG_SIZ*10], buf2[MSG_SIZ];
     char realname[MSG_SIZ];
@@ -8892,8 +8843,7 @@ if(appData.debugMode) fprintf(debugFP, "nodes = %d, %lld\n", (int) programStats.
    The display is not updated in any way.
    */
 void
-ParseGameHistory(game)
-     char *game;
+ParseGameHistory (char *game)
 {
     ChessMove moveType;
     int fromX, fromY, toX, toY, boardIndex;
@@ -9076,10 +9026,7 @@ ParseGameHistory(game)
 
 /* Apply a move to the given board  */
 void
-ApplyMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar, board)
-     int fromX, fromY, toX, toY;
-     int promoChar;
-     Board board;
+ApplyMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar, Board board)
 {
   ChessSquare captured = board[toY][toX], piece, king; int p, oldEP = EP_NONE, berolina = 0;
   int promoRank = gameInfo.variant == VariantMakruk || gameInfo.variant == VariantGrand ? 3 : 1;
@@ -9382,9 +9329,7 @@ ApplyMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar, board)
 
 /* Updates forwardMostMove */
 void
-MakeMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
-     int fromX, fromY, toX, toY;
-     int promoChar;
+MakeMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY, int promoChar)
 {
 //    forwardMostMove++; // [HGM] bare: moved downstream
 
@@ -9489,7 +9434,7 @@ MakeMove(fromX, fromY, toX, toY, promoChar)
 
 /* Updates currentMove if not pausing */
 void
-ShowMove(fromX, fromY, toX, toY)
+ShowMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY)
 {
     int instant = (gameMode == PlayFromGameFile) ?
        (matchMode || (appData.timeDelay == 0 && !pausing)) : pausing;
@@ -9515,7 +9460,8 @@ ShowMove(fromX, fromY, toX, toY)
     HistorySet(parseList,backwardMostMove,forwardMostMove,currentMove-1);
 }
 
-void SendEgtPath(ChessProgramState *cps)
+void
+SendEgtPath (ChessProgramState *cps)
 {       /* [HGM] EGT: match formats given in feature with those given by user, and send info for each match */
        char buf[MSG_SIZ], name[MSG_SIZ], *p;
 
@@ -9549,9 +9495,8 @@ void SendEgtPath(ChessProgramState *cps)
 }
 
 void
-InitChessProgram(cps, setup)
-     ChessProgramState *cps;
-     int setup; /* [HGM] needed to setup FRC opening position */
+InitChessProgram (ChessProgramState *cps, int setup)
+/* setup needed to setup FRC opening position */
 {
     char buf[MSG_SIZ], b[MSG_SIZ]; int overruled;
     if (appData.noChessProgram) return;
@@ -9672,8 +9617,7 @@ InitChessProgram(cps, setup)
 
 
 void
-StartChessProgram(cps)
-     ChessProgramState *cps;
+StartChessProgram (ChessProgramState *cps)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     int err;
@@ -9740,7 +9684,7 @@ TwoMachinesEventIfReady P((void))
 }
 
 char *
-MakeName(char *template)
+MakeName (char *template)
 {
     time_t clock;
     struct tm *tm;
@@ -9769,7 +9713,7 @@ MakeName(char *template)
 }
 
 int
-CountPlayers(char *p)
+CountPlayers (char *p)
 {
     int n = 0;
     while(p = strchr(p, '\n')) p++, n++; // count participants
@@ -9777,7 +9721,7 @@ CountPlayers(char *p)
 }
 
 FILE *
-WriteTourneyFile(char *results, FILE *f)
+WriteTourneyFile (char *results, FILE *f)
 {   // write tournament parameters on tourneyFile; on success return the stream pointer for closing
     if(f == NULL) f = fopen(appData.tourneyFile, "w");
     if(f == NULL) DisplayError(_("Could not write on tourney file"), 0); else {
@@ -9811,7 +9755,8 @@ WriteTourneyFile(char *results, FILE *f)
 #define MAXENGINES 1000
 char *command[MAXENGINES], *mnemonic[MAXENGINES];
 
-void Substitute(char *participants, int expunge)
+void
+Substitute (char *participants, int expunge)
 {
     int i, changed, changes=0, nPlayers=0;
     char *p, *q, *r, buf[MSG_SIZ];
@@ -9869,7 +9814,7 @@ void Substitute(char *participants, int expunge)
 }
 
 int
-CreateTourney(char *name)
+CreateTourney (char *name)
 {
        FILE *f;
        if(matchMode && strcmp(name, appData.tourneyFile)) {
@@ -9901,7 +9846,8 @@ CreateTourney(char *name)
        return 1;
 }
 
-void NamesToList(char *names, char **engineList, char **engineMnemonic)
+void
+NamesToList (char *names, char **engineList, char **engineMnemonic)
 {
     char buf[MSG_SIZ], *p, *q;
     int i=1;
@@ -9929,7 +9875,8 @@ void NamesToList(char *names, char **engineList, char **engineMnemonic)
 // following implemented as macro to avoid type limitations
 #define SWAP(item, temp) temp = appData.item[0]; appData.item[0] = appData.item[n]; appData.item[n] = temp;
 
-void SwapEngines(int n)
+void
+SwapEngines (int n)
 {   // swap settings for first engine and other engine (so far only some selected options)
     int h;
     char *p;
@@ -9949,7 +9896,7 @@ void SwapEngines(int n)
 }
 
 void
-SetPlayer(int player)
+SetPlayer (int player)
 {   // [HGM] find the engine line of the partcipant given by number, and parse its options.
     int i;
     char buf[MSG_SIZ], *engineName, *p = appData.participants;
@@ -9966,7 +9913,7 @@ SetPlayer(int player)
 }
 
 int
-Pairing(int nr, int nPlayers, int *whitePlayer, int *blackPlayer, int *syncInterval)
+Pairing (int nr, int nPlayers, int *whitePlayer, int *blackPlayer, int *syncInterval)
 {   // determine players from game number
     int curCycle, curRound, curPairing, gamesPerCycle, gamesPerRound, roundsPerCycle=1, pairingsPerRound=1;
 
@@ -10012,7 +9959,7 @@ Pairing(int nr, int nPlayers, int *whitePlayer, int *blackPlayer, int *syncInter
 }
 
 int
-NextTourneyGame(int nr, int *swapColors)
+NextTourneyGame (int nr, int *swapColors)
 {   // !!!major kludge!!! fiddle appData settings to get everything in order for next tourney game
     char *p, *q;
     int whitePlayer, blackPlayer, firstBusy=1000000000, syncInterval = 0, nPlayers;
@@ -10078,7 +10025,7 @@ NextTourneyGame(int nr, int *swapColors)
 }
 
 void
-NextMatchGame()
+NextMatchGame ()
 {   // performs game initialization that does not invoke engines, and then tries to start the game
     int res, firstWhite, swapColors = 0;
     if(!NextTourneyGame(nextGame, &swapColors)) return; // this sets matchGame, -fcp / -scp and other options for next game, if needed
@@ -10095,7 +10042,8 @@ NextMatchGame()
     TwoMachinesEvent();
 }
 
-void UserAdjudicationEvent( int result )
+void
+UserAdjudicationEvent (int result)
 {
     ChessMove gameResult = GameIsDrawn;
 
@@ -10113,7 +10061,8 @@ void UserAdjudicationEvent( int result )
 
 
 // [HGM] save: calculate checksum of game to make games easily identifiable
-int StringCheckSum(char *s)
+int
+StringCheckSum (char *s)
 {
        int i = 0;
        if(s==NULL) return 0;
@@ -10121,7 +10070,8 @@ int StringCheckSum(char *s)
        return i;
 }
 
-int GameCheckSum()
+int
+GameCheckSum ()
 {
        int i, sum=0;
        for(i=backwardMostMove; i<forwardMostMove; i++) {
@@ -10135,10 +10085,7 @@ int GameCheckSum()
 } // end of save patch
 
 void
-GameEnds(result, resultDetails, whosays)
-     ChessMove result;
-     char *resultDetails;
-     int whosays;
+GameEnds (ChessMove result, char *resultDetails, int whosays)
 {
     GameMode nextGameMode;
     int isIcsGame;
@@ -10530,9 +10477,7 @@ GameEnds(result, resultDetails, whosays)
 /* Assumes program was just initialized (initString sent).
    Leaves program in force mode. */
 void
-FeedMovesToProgram(cps, upto)
-     ChessProgramState *cps;
-     int upto;
+FeedMovesToProgram (ChessProgramState *cps, int upto)
 {
     int i;
 
@@ -10563,7 +10508,7 @@ FeedMovesToProgram(cps, upto)
 
 
 int
-ResurrectChessProgram()
+ResurrectChessProgram ()
 {
      /* The chess program may have exited.
        If so, restart it and feed it all the moves made so far. */
@@ -10602,8 +10547,7 @@ ResurrectChessProgram()
  * Button procedures
  */
 void
-Reset(redraw, init)
-     int redraw, init;
+Reset (int redraw, int init)
 {
     int i;
 
@@ -10685,7 +10629,7 @@ Reset(redraw, init)
 }
 
 void
-AutoPlayGameLoop()
+AutoPlayGameLoop ()
 {
     for (;;) {
        if (!AutoPlayOneMove())
@@ -10701,7 +10645,7 @@ AutoPlayGameLoop()
 
 
 int
-AutoPlayOneMove()
+AutoPlayOneMove ()
 {
     int fromX, fromY, toX, toY;
 
@@ -10760,8 +10704,7 @@ AutoPlayOneMove()
 
 
 int
-LoadGameOneMove(readAhead)
-     ChessMove readAhead;
+LoadGameOneMove (ChessMove readAhead)
 {
     int fromX = 0, fromY = 0, toX = 0, toY = 0, done;
     char promoChar = NULLCHAR;
@@ -10996,11 +10939,7 @@ LoadGameOneMove(readAhead)
 
 /* Load the nth game from the given file */
 int
-LoadGameFromFile(filename, n, title, useList)
-     char *filename;
-     int n;
-     char *title;
-     /*Boolean*/ int useList;
+LoadGameFromFile (char *filename, int n, char *title, int useList)
 {
     FILE *f;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -11038,7 +10977,7 @@ LoadGameFromFile(filename, n, title, useList)
 
 
 void
-MakeRegisteredMove()
+MakeRegisteredMove ()
 {
     int fromX, fromY, toX, toY;
     char promoChar;
@@ -11103,11 +11042,7 @@ MakeRegisteredMove()
 
 /* Wrapper around LoadGame for use when a Cmail message is loaded */
 int
-CmailLoadGame(f, gameNumber, title, useList)
-     FILE *f;
-     int gameNumber;
-     char *title;
-     int useList;
+CmailLoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
 {
     int retVal;
 
@@ -11148,8 +11083,7 @@ CmailLoadGame(f, gameNumber, title, useList)
 
 /* Support for LoadNextGame, LoadPreviousGame, ReloadSameGame */
 int
-ReloadGame(offset)
-     int offset;
+ReloadGame (int offset)
 {
     int gameNumber = lastLoadGameNumber + offset;
     if (lastLoadGameFP == NULL) {
@@ -11172,7 +11106,7 @@ ReloadGame(offset)
 int keys[EmptySquare+1];
 
 int
-PositionMatches(Board b1, Board b2)
+PositionMatches (Board b1, Board b2)
 {
     int r, f, sum=0;
     switch(appData.searchMode) {
@@ -11219,7 +11153,8 @@ Move initialSpace[DSIZE+1000]; // gamble on that game will not be more than 500
 Move *moveDatabase = initialSpace;
 unsigned int movePtr, dataSize = DSIZE;
 
-int MakePieceList(Board board, int *counts)
+int
+MakePieceList (Board board, int *counts)
 {
     int r, f, n=Q_PROMO, total=0;
     for(r=0;r<EmptySquare;r++) counts[r] = 0; // piece-type counts
@@ -11239,7 +11174,8 @@ int MakePieceList(Board board, int *counts)
     return total;
 }
 
-void PackMove(int fromX, int fromY, int toX, int toY, ChessSquare promoPiece)
+void
+PackMove (int fromX, int fromY, int toX, int toY, ChessSquare promoPiece)
 {
     int sq = fromX + (fromY<<4);
     int piece = quickBoard[sq];
@@ -11274,7 +11210,8 @@ void PackMove(int fromX, int fromY, int toX, int toY, ChessSquare promoPiece)
     movePtr++;
 }
 
-int PackGame(Board board)
+int
+PackGame (Board board)
 {
     Move *newSpace = NULL;
     moveDatabase[movePtr].piece = 0; // terminate previous game
@@ -11298,7 +11235,8 @@ int PackGame(Board board)
     return movePtr;
 }
 
-int QuickCompare(Board board, int *minCounts, int *maxCounts)
+int
+QuickCompare (Board board, int *minCounts, int *maxCounts)
 {   // compare according to search mode
     int r, f;
     switch(appData.searchMode)
@@ -11332,7 +11270,8 @@ int QuickCompare(Board board, int *minCounts, int *maxCounts)
     return TRUE;
 }
 
-int QuickScan(Board board, Move *move)
+int
+QuickScan (Board board, Move *move)
 {   // reconstruct game,and compare all positions in it
     int cnt=0, stretch=0, total = MakePieceList(board, counts);
     do {
@@ -11382,7 +11321,8 @@ int QuickScan(Board board, Move *move)
     } while(1);
 }
 
-void InitSearch()
+void
+InitSearch ()
 {
     int r, f;
     flipSearch = FALSE;
@@ -11424,7 +11364,8 @@ void InitSearch()
 
 GameInfo dummyInfo;
 
-int GameContainsPosition(FILE *f, ListGame *lg)
+int
+GameContainsPosition (FILE *f, ListGame *lg)
 {
     int next, btm=0, plyNr=0, scratch=forwardMostMove+2&~1;
     int fromX, fromY, toX, toY;
@@ -11527,11 +11468,7 @@ int GameContainsPosition(FILE *f, ListGame *lg)
 
 /* Load the nth game from open file f */
 int
-LoadGame(f, gameNumber, title, useList)
-     FILE *f;
-     int gameNumber;
-     char *title;
-     int useList;
+LoadGame (FILE *f, int gameNumber, char *title, int useList)
 {
     ChessMove cm;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -11982,8 +11919,7 @@ LoadGame(f, gameNumber, title, useList)
 
 /* Support for LoadNextPosition, LoadPreviousPosition, ReloadSamePosition */
 int
-ReloadPosition(offset)
-     int offset;
+ReloadPosition (int offset)
 {
     int positionNumber = lastLoadPositionNumber + offset;
     if (lastLoadPositionFP == NULL) {
@@ -12000,10 +11936,7 @@ ReloadPosition(offset)
 
 /* Load the nth position from the given file */
 int
-LoadPositionFromFile(filename, n, title)
-     char *filename;
-     int n;
-     char *title;
+LoadPositionFromFile (char *filename, int n, char *title)
 {
     FILE *f;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -12024,10 +11957,7 @@ LoadPositionFromFile(filename, n, title)
 
 /* Load the nth position from the given open file, and close it */
 int
-LoadPosition(f, positionNumber, title)
-     FILE *f;
-     int positionNumber;
-     char *title;
+LoadPosition (FILE *f, int positionNumber, char *title)
 {
     char *p, line[MSG_SIZ];
     Board initial_position;
@@ -12159,8 +12089,7 @@ int i, j;
 
 
 void
-CopyPlayerNameIntoFileName(dest, src)
-     char **dest, *src;
+CopyPlayerNameIntoFileName (char **dest, char *src)
 {
     while (*src != NULLCHAR && *src != ',') {
        if (*src == ' ') {
@@ -12172,8 +12101,8 @@ CopyPlayerNameIntoFileName(dest, src)
     }
 }
 
-char *DefaultFileName(ext)
-     char *ext;
+char *
+DefaultFileName (char *ext)
 {
     static char def[MSG_SIZ];
     char *p;
@@ -12193,9 +12122,7 @@ char *DefaultFileName(ext)
 
 /* Save the current game to the given file */
 int
-SaveGameToFile(filename, append)
-     char *filename;
-     int append;
+SaveGameToFile (char *filename, int append)
 {
     FILE *f;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -12229,8 +12156,7 @@ SaveGameToFile(filename, append)
 }
 
 char *
-SavePart(str)
-     char *str;
+SavePart (char *str)
 {
     static char buf[MSG_SIZ];
     char *p;
@@ -12247,8 +12173,8 @@ SavePart(str)
 #define PGN_SIDE_WHITE  0
 #define PGN_SIDE_BLACK  1
 
-/* [AS] */
-static int FindFirstMoveOutOfBook( int side )
+static int
+FindFirstMoveOutOfBook (int side)
 {
     int result = -1;
 
@@ -12291,8 +12217,8 @@ static int FindFirstMoveOutOfBook( int side )
     return result;
 }
 
-/* [AS] */
-void GetOutOfBookInfo( char * buf )
+void
+GetOutOfBookInfo (char * buf)
 {
     int oob[2];
     int i;
@@ -12323,8 +12249,7 @@ void GetOutOfBookInfo( char * buf )
 
 /* Save game in PGN style and close the file */
 int
-SaveGamePGN(f)
-     FILE *f;
+SaveGamePGN (FILE *f)
 {
     int i, offset, linelen, newblock;
     time_t tm;
@@ -12490,8 +12415,7 @@ SaveGamePGN(f)
 
 /* Save game in old style and close the file */
 int
-SaveGameOldStyle(f)
-     FILE *f;
+SaveGameOldStyle (FILE *f)
 {
     int i, offset;
     time_t tm;
@@ -12555,10 +12479,7 @@ SaveGameOldStyle(f)
 
 /* Save the current game to open file f and close the file */
 int
-SaveGame(f, dummy, dummy2)
-     FILE *f;
-     int dummy;
-     char *dummy2;
+SaveGame (FILE *f, int dummy, char *dummy2)
 {
     if (gameMode == EditPosition) EditPositionDone(TRUE);
     lastSavedGame = GameCheckSum(); // [HGM] save: remember ID of last saved game to prevent double saving
@@ -12570,8 +12491,7 @@ SaveGame(f, dummy, dummy2)
 
 /* Save the current position to the given file */
 int
-SavePositionToFile(filename)
-     char *filename;
+SavePositionToFile (char *filename)
 {
     FILE *f;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -12599,10 +12519,7 @@ SavePositionToFile(filename)
 
 /* Save the current position to the given open file and close the file */
 int
-SavePosition(f, dummy, dummy2)
-     FILE *f;
-     int dummy;
-     char *dummy2;
+SavePosition (FILE *f, int dummy, char *dummy2)
 {
     time_t tm;
     char *fen;
@@ -12626,8 +12543,7 @@ SavePosition(f, dummy, dummy2)
 }
 
 void
-ReloadCmailMsgEvent(unregister)
-     int unregister;
+ReloadCmailMsgEvent (int unregister)
 {
 #if !WIN32
     static char *inFilename = NULL;
@@ -12693,7 +12609,7 @@ ReloadCmailMsgEvent(unregister)
 }
 
 int
-RegisterMove()
+RegisterMove ()
 {
     FILE *f;
     char string[MSG_SIZ];
@@ -12783,7 +12699,7 @@ RegisterMove()
 }
 
 void
-MailMoveEvent()
+MailMoveEvent ()
 {
 #if !WIN32
     static char *partCommandString = "cmail -xv%s -remail -game %s 2>&1";
@@ -12871,7 +12787,7 @@ MailMoveEvent()
 }
 
 char *
-CmailMsg()
+CmailMsg ()
 {
 #if WIN32
     return NULL;
@@ -12944,7 +12860,7 @@ CmailMsg()
 }
 
 void
-ResetGameEvent()
+ResetGameEvent ()
 {
     if (gameMode == Training)
       SetTrainingModeOff();
@@ -12958,8 +12874,7 @@ ResetGameEvent()
 }
 
 void
-ExitEvent(status)
-     int status;
+ExitEvent (int status)
 {
     exiting++;
     if (exiting > 2) {
@@ -13021,7 +12936,7 @@ ExitEvent(status)
 }
 
 void
-PauseEvent()
+PauseEvent ()
 {
     if (appData.debugMode)
        fprintf(debugFP, "PauseEvent(): pausing %d\n", pausing);
@@ -13086,7 +13001,7 @@ PauseEvent()
 }
 
 void
-EditCommentEvent()
+EditCommentEvent ()
 {
     char title[MSG_SIZ];
 
@@ -13103,7 +13018,7 @@ EditCommentEvent()
 
 
 void
-EditTagsEvent()
+EditTagsEvent ()
 {
     char *tags = PGNTags(&gameInfo);
     bookUp = FALSE;
@@ -13112,7 +13027,7 @@ EditTagsEvent()
 }
 
 void
-AnalyzeModeEvent()
+AnalyzeModeEvent ()
 {
     if (appData.noChessProgram || gameMode == AnalyzeMode)
       return;
@@ -13140,7 +13055,7 @@ AnalyzeModeEvent()
 }
 
 void
-AnalyzeFileEvent()
+AnalyzeFileEvent ()
 {
     if (appData.noChessProgram || gameMode == AnalyzeFile)
       return;
@@ -13167,7 +13082,7 @@ AnalyzeFileEvent()
 }
 
 void
-MachineWhiteEvent()
+MachineWhiteEvent ()
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     char *bookHit = NULL;
@@ -13248,7 +13163,7 @@ MachineWhiteEvent()
 }
 
 void
-MachineBlackEvent()
+MachineBlackEvent ()
 {
   char buf[MSG_SIZ];
   char *bookHit = NULL;
@@ -13324,7 +13239,7 @@ MachineBlackEvent()
 
 
 void
-DisplayTwoMachinesTitle()
+DisplayTwoMachinesTitle ()
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     if (appData.matchGames > 0) {
@@ -13352,7 +13267,7 @@ DisplayTwoMachinesTitle()
 }
 
 void
-SettingsMenuIfReady()
+SettingsMenuIfReady ()
 {
   if (second.lastPing != second.lastPong) {
     DisplayMessage("", _("Waiting for second chess program"));
@@ -13365,7 +13280,7 @@ SettingsMenuIfReady()
 }
 
 int
-WaitForEngine(ChessProgramState *cps, DelayedEventCallback retry)
+WaitForEngine (ChessProgramState *cps, DelayedEventCallback retry)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     if (cps->pr == NoProc) {
@@ -13522,7 +13437,7 @@ TwoMachinesEvent P((void))
 }
 
 void
-TrainingEvent()
+TrainingEvent ()
 {
     if (gameMode == Training) {
       SetTrainingModeOff();
@@ -13545,7 +13460,7 @@ TrainingEvent()
 }
 
 void
-IcsClientEvent()
+IcsClientEvent ()
 {
     if (!appData.icsActive) return;
     switch (gameMode) {
@@ -13579,9 +13494,8 @@ IcsClientEvent()
     return;
 }
 
-
 void
-EditGameEvent()
+EditGameEvent ()
 {
     int i;
 
@@ -13671,7 +13585,7 @@ EditGameEvent()
 
 
 void
-EditPositionEvent()
+EditPositionEvent ()
 {
     if (gameMode == EditPosition) {
        EditGameEvent();
@@ -13695,7 +13609,7 @@ EditPositionEvent()
 }
 
 void
-ExitAnalyzeMode()
+ExitAnalyzeMode ()
 {
     /* [DM] icsEngineAnalyze - possible call from other functions */
     if (appData.icsEngineAnalyze) {
@@ -13711,7 +13625,7 @@ ExitAnalyzeMode()
 }
 
 void
-EditPositionDone(Boolean fakeRights)
+EditPositionDone (Boolean fakeRights)
 {
     int king = gameInfo.variant == VariantKnightmate ? WhiteUnicorn : WhiteKing;
 
@@ -13754,8 +13668,7 @@ EditPositionDone(Boolean fakeRights)
 /* Pause for `ms' milliseconds */
 /* !! Ugh, this is a kludge. Fix it sometime. --tpm */
 void
-TimeDelay(ms)
-     long ms;
+TimeDelay (long ms)
 {
     TimeMark m1, m2;
 
@@ -13767,8 +13680,7 @@ TimeDelay(ms)
 
 /* !! Ugh, this is a kludge. Fix it sometime. --tpm */
 void
-SendMultiLineToICS(buf)
-     char *buf;
+SendMultiLineToICS (char *buf)
 {
     char temp[MSG_SIZ+1], *p;
     int len;
@@ -13793,7 +13705,7 @@ SendMultiLineToICS(buf)
 }
 
 void
-SetWhiteToPlayEvent()
+SetWhiteToPlayEvent ()
 {
     if (gameMode == EditPosition) {
        blackPlaysFirst = FALSE;
@@ -13805,7 +13717,7 @@ SetWhiteToPlayEvent()
 }
 
 void
-SetBlackToPlayEvent()
+SetBlackToPlayEvent ()
 {
     if (gameMode == EditPosition) {
        blackPlaysFirst = TRUE;
@@ -13819,9 +13731,7 @@ SetBlackToPlayEvent()
 }
 
 void
-EditPositionMenuEvent(selection, x, y)
-     ChessSquare selection;
-     int x, y;
+EditPositionMenuEvent (ChessSquare selection, int x, int y)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     ChessSquare piece = boards[0][y][x];
@@ -13949,9 +13859,7 @@ EditPositionMenuEvent(selection, x, y)
 
 
 void
-DropMenuEvent(selection, x, y)
-     ChessSquare selection;
-     int x, y;
+DropMenuEvent (ChessSquare selection, int x, int y)
 {
     ChessMove moveType;
 
@@ -13992,7 +13900,7 @@ DropMenuEvent(selection, x, y)
 }
 
 void
-AcceptEvent()
+AcceptEvent ()
 {
     /* Accept a pending offer of any kind from opponent */
 
@@ -14017,7 +13925,7 @@ AcceptEvent()
 }
 
 void
-DeclineEvent()
+DeclineEvent ()
 {
     /* Decline a pending offer of any kind from opponent */
 
@@ -14042,7 +13950,7 @@ DeclineEvent()
 }
 
 void
-RematchEvent()
+RematchEvent ()
 {
     /* Issue ICS rematch command */
     if (appData.icsActive) {
@@ -14052,7 +13960,7 @@ RematchEvent()
 }
 
 void
-CallFlagEvent()
+CallFlagEvent ()
 {
     /* Call your opponent's flag (claim a win on time) */
     if (appData.icsActive) {
@@ -14089,7 +13997,7 @@ CallFlagEvent()
 }
 
 void
-ClockClick(int which)
+ClockClick (int which)
 {      // [HGM] code moved to back-end from winboard.c
        if(which) { // black clock
          if (gameMode == EditPosition || gameMode == IcsExamining) {
@@ -14119,7 +14027,7 @@ ClockClick(int which)
 }
 
 void
-DrawEvent()
+DrawEvent ()
 {
     /* Offer draw or accept pending draw offer from opponent */
 
@@ -14161,7 +14069,7 @@ DrawEvent()
 }
 
 void
-AdjournEvent()
+AdjournEvent ()
 {
     /* Offer Adjourn or accept pending Adjourn offer from opponent */
 
@@ -14175,7 +14083,7 @@ AdjournEvent()
 
 
 void
-AbortEvent()
+AbortEvent ()
 {
     /* Offer Abort or accept pending Abort offer from opponent */
 
@@ -14188,7 +14096,7 @@ AbortEvent()
 }
 
 void
-ResignEvent()
+ResignEvent ()
 {
     /* Resign.  You can do this even if it's not your turn. */
 
@@ -14222,7 +14130,7 @@ ResignEvent()
 
 
 void
-StopObservingEvent()
+StopObservingEvent ()
 {
     /* Stop observing current games */
     SendToICS(ics_prefix);
@@ -14230,7 +14138,7 @@ StopObservingEvent()
 }
 
 void
-StopExaminingEvent()
+StopExaminingEvent ()
 {
     /* Stop observing current game */
     SendToICS(ics_prefix);
@@ -14238,8 +14146,7 @@ StopExaminingEvent()
 }
 
 void
-ForwardInner(target)
-     int target;
+ForwardInner (int target)
 {
     int limit;
 
@@ -14306,7 +14213,7 @@ ForwardInner(target)
 
 
 void
-ForwardEvent()
+ForwardEvent ()
 {
     if (gameMode == IcsExamining && !pausing) {
         SendToICS(ics_prefix);
@@ -14317,7 +14224,7 @@ ForwardEvent()
 }
 
 void
-ToEndEvent()
+ToEndEvent ()
 {
     if (gameMode == AnalyzeMode || gameMode == AnalyzeFile) {
        /* to optimze, we temporarily turn off analysis mode while we feed
@@ -14347,8 +14254,7 @@ ToEndEvent()
 }
 
 void
-BackwardInner(target)
-     int target;
+BackwardInner (int target)
 {
     int full_redraw = TRUE; /* [AS] Was FALSE, had to change it! */
 
@@ -14418,7 +14324,7 @@ BackwardInner(target)
 }
 
 void
-BackwardEvent()
+BackwardEvent ()
 {
     if (gameMode == IcsExamining && !pausing) {
         SendToICS(ics_prefix);
@@ -14429,7 +14335,7 @@ BackwardEvent()
 }
 
 void
-ToStartEvent()
+ToStartEvent ()
 {
     if (gameMode == AnalyzeMode || gameMode == AnalyzeFile) {
        /* to optimize, we temporarily turn off analysis mode while we undo
@@ -14458,7 +14364,7 @@ ToStartEvent()
 }
 
 void
-ToNrEvent(int to)
+ToNrEvent (int to)
 {
   if (gameMode == PlayFromGameFile && !pausing) PauseEvent();
   if (to >= forwardMostMove) to = forwardMostMove;
@@ -14471,7 +14377,7 @@ ToNrEvent(int to)
 }
 
 void
-RevertEvent(Boolean annotate)
+RevertEvent (Boolean annotate)
 {
     if(PopTail(annotate)) { // [HGM] vari: restore old game tail
        return;
@@ -14489,7 +14395,7 @@ RevertEvent(Boolean annotate)
 }
 
 void
-RetractMoveEvent()
+RetractMoveEvent ()
 {
     switch (gameMode) {
       case MachinePlaysWhite:
@@ -14528,7 +14434,7 @@ RetractMoveEvent()
 }
 
 void
-MoveNowEvent()
+MoveNowEvent ()
 {
     ChessProgramState *cps;
 
@@ -14563,7 +14469,7 @@ MoveNowEvent()
 }
 
 void
-TruncateGameEvent()
+TruncateGameEvent ()
 {
     EditGameEvent();
     if (gameMode != EditGame) return;
@@ -14571,7 +14477,7 @@ TruncateGameEvent()
 }
 
 void
-TruncateGame()
+TruncateGame ()
 {
     CleanupTail(); // [HGM] vari: only keep current variation if we explicitly truncate
     if (forwardMostMove > currentMove) {
@@ -14587,7 +14493,7 @@ TruncateGame()
 }
 
 void
-HintEvent()
+HintEvent ()
 {
     if (appData.noChessProgram) return;
     switch (gameMode) {
@@ -14613,7 +14519,7 @@ HintEvent()
 }
 
 void
-BookEvent()
+BookEvent ()
 {
     if (appData.noChessProgram) return;
     switch (gameMode) {
@@ -14644,7 +14550,7 @@ BookEvent()
 }
 
 void
-AboutGameEvent()
+AboutGameEvent ()
 {
     char *tags = PGNTags(&gameInfo);
     TagsPopUp(tags, CmailMsg());
@@ -14654,9 +14560,7 @@ AboutGameEvent()
 /* end button procedures */
 
 void
-PrintPosition(fp, move)
-     FILE *fp;
-     int move;
+PrintPosition (FILE *fp, int move)
 {
     int i, j;
 
@@ -14674,8 +14578,7 @@ PrintPosition(fp, move)
 }
 
 void
-PrintOpponents(fp)
-     FILE *fp;
+PrintOpponents (FILE *fp)
 {
     if (gameInfo.white != NULL) {
        fprintf(fp, "\t%s vs. %s\n", gameInfo.white, gameInfo.black);
@@ -14686,8 +14589,7 @@ PrintOpponents(fp)
 
 /* Find last component of program's own name, using some heuristics */
 void
-TidyProgramName(prog, host, buf)
-     char *prog, *host, buf[MSG_SIZ];
+TidyProgramName (char *prog, char *host, char buf[MSG_SIZ])
 {
     char *p, *q;
     int local = (strcmp(host, "localhost") == 0);
@@ -14716,7 +14618,7 @@ TidyProgramName(prog, host, buf)
 }
 
 char *
-TimeControlTagValue()
+TimeControlTagValue ()
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     if (!appData.clockMode) {
@@ -14732,7 +14634,7 @@ TimeControlTagValue()
 }
 
 void
-SetGameInfo()
+SetGameInfo ()
 {
     /* This routine is used only for certain modes */
     VariantClass v = gameInfo.variant;
@@ -14830,9 +14732,7 @@ SetGameInfo()
 }
 
 void
-ReplaceComment(index, text)
-     int index;
-     char *text;
+ReplaceComment (int index, char *text)
 {
     int len;
     char *p;
@@ -14873,8 +14773,7 @@ ReplaceComment(index, text)
 }
 
 void
-CrushCRs(text)
-     char *text;
+CrushCRs (char *text)
 {
   char *p = text;
   char *q = text;
@@ -14888,10 +14787,8 @@ CrushCRs(text)
 }
 
 void
-AppendComment(index, text, addBraces)
-     int index;
-     char *text;
-     Boolean addBraces; // [HGM] braces: tells if we should add {}
+AppendComment (int index, char *text, Boolean addBraces)
+/* addBraces  tells if we should add {} */
 {
     int oldlen, len;
     char *old;
@@ -14938,7 +14835,8 @@ if(appData.debugMode) fprintf(debugFP, "Append: in='%s' %d\n", text, addBraces);
     }
 }
 
-static char * FindStr( char * text, char * sub_text )
+static char *
+FindStr (char * text, char * sub_text)
 {
     char * result = strstr( text, sub_text );
 
@@ -14951,7 +14849,8 @@ static char * FindStr( char * text, char * sub_text )
 
 /* [AS] Try to extract PV info from PGN comment */
 /* [HGM] PV time: and then remove it, to prevent it appearing twice */
-char *GetInfoFromComment( int index, char * text )
+char *
+GetInfoFromComment (int index, char * text)
 {
     char * sep = text, *p;
 
@@ -15046,9 +14945,7 @@ char *GetInfoFromComment( int index, char * text )
 }
 
 void
-SendToProgram(message, cps)
-     char *message;
-     ChessProgramState *cps;
+SendToProgram (char *message, ChessProgramState *cps)
 {
     int count, outCount, error;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -15088,12 +14985,7 @@ SendToProgram(message, cps)
 }
 
 void
-ReceiveFromProgram(isr, closure, message, count, error)
-     InputSourceRef isr;
-     VOIDSTAR closure;
-     char *message;
-     int count;
-     int error;
+ReceiveFromProgram (InputSourceRef isr, VOIDSTAR closure, char *message, int count, int error)
 {
     char *end_str;
     char buf[MSG_SIZ];
@@ -15183,10 +15075,7 @@ ReceiveFromProgram(isr, closure, message, count, error)
 
 
 void
-SendTimeControl(cps, mps, tc, inc, sd, st)
-     ChessProgramState *cps;
-     int mps, inc, sd, st;
-     long tc;
+SendTimeControl (ChessProgramState *cps, int mps, long tc, int inc, int sd, int st)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
     int seconds;
@@ -15250,7 +15139,8 @@ SendTimeControl(cps, mps, tc, inc, sd, st)
     }
 }
 
-ChessProgramState *WhitePlayer()
+ChessProgramState *
+WhitePlayer ()
 /* [HGM] return pointer to 'first' or 'second', depending on who plays white */
 {
     if(gameMode == TwoMachinesPlay && first.twoMachinesColor[0] == 'b' ||
@@ -15260,9 +15150,7 @@ ChessProgramState *WhitePlayer()
 }
 
 void
-SendTimeRemaining(cps, machineWhite)
-     ChessProgramState *cps;
-     int /*boolean*/ machineWhite;
+SendTimeRemaining (ChessProgramState *cps, int machineWhite)
 {
     char message[MSG_SIZ];
     long time, otime;
@@ -15295,11 +15183,7 @@ SendTimeRemaining(cps, machineWhite)
 }
 
 int
-BoolFeature(p, name, loc, cps)
-     char **p;
-     char *name;
-     int *loc;
-     ChessProgramState *cps;
+BoolFeature (char **p, char *name, int *loc, ChessProgramState *cps)
 {
   char buf[MSG_SIZ];
   int len = strlen(name);
@@ -15319,11 +15203,7 @@ BoolFeature(p, name, loc, cps)
 }
 
 int
-IntFeature(p, name, loc, cps)
-     char **p;
-     char *name;
-     int *loc;
-     ChessProgramState *cps;
+IntFeature (char **p, char *name, int *loc, ChessProgramState *cps)
 {
   char buf[MSG_SIZ];
   int len = strlen(name);
@@ -15339,11 +15219,7 @@ IntFeature(p, name, loc, cps)
 }
 
 int
-StringFeature(p, name, loc, cps)
-     char **p;
-     char *name;
-     char loc[];
-     ChessProgramState *cps;
+StringFeature (char **p, char *name, char loc[], ChessProgramState *cps)
 {
   char buf[MSG_SIZ];
   int len = strlen(name);
@@ -15361,7 +15237,7 @@ StringFeature(p, name, loc, cps)
 }
 
 int
-ParseOption(Option *opt, ChessProgramState *cps)
+ParseOption (Option *opt, ChessProgramState *cps)
 // [HGM] options: process the string that defines an engine option, and determine
 // name, type, default value, and allowed value range
 {
@@ -15452,9 +15328,7 @@ ParseOption(Option *opt, ChessProgramState *cps)
 }
 
 void
-FeatureDone(cps, val)
-     ChessProgramState* cps;
-     int val;
+FeatureDone (ChessProgramState *cps, int val)
 {
   DelayedEventCallback cb = GetDelayedEvent();
   if ((cb == InitBackEnd3 && cps == &first) ||
@@ -15469,9 +15343,7 @@ FeatureDone(cps, val)
 
 /* Parse feature command from engine */
 void
-ParseFeatures(args, cps)
-     char* args;
-     ChessProgramState *cps;
+ParseFeatures (char *args, ChessProgramState *cps)
 {
   char *p = args;
   char *q;
@@ -15563,8 +15435,7 @@ ParseFeatures(args, cps)
 }
 
 void
-PeriodicUpdatesEvent(newState)
-     int newState;
+PeriodicUpdatesEvent (int newState)
 {
     if (newState == appData.periodicUpdates)
       return;
@@ -15582,8 +15453,7 @@ PeriodicUpdatesEvent(newState)
 }
 
 void
-PonderNextMoveEvent(newState)
-     int newState;
+PonderNextMoveEvent (int newState)
 {
     if (newState == appData.ponderNextMove) return;
     if (gameMode == EditPosition) EditPositionDone(TRUE);
@@ -15603,9 +15473,7 @@ PonderNextMoveEvent(newState)
 }
 
 void
-NewSettingEvent(option, feature, command, value)
-     char *command;
-     int option, value, *feature;
+NewSettingEvent (int option, int *feature, char *command, int value)
 {
     char buf[MSG_SIZ];
 
@@ -15618,7 +15486,7 @@ NewSettingEvent(option, feature, command, value)
 }
 
 void
-ShowThinkingEvent()
+ShowThinkingEvent ()
 // [HGM] thinking: this routine is now also called from "Options -> Engine..." popup
 {
     static int oldState = 2; // kludge alert! Neither true nor fals, so first time oldState is always updated
@@ -15645,8 +15513,7 @@ ShowThinkingEvent()
 }
 
 void
-AskQuestionEvent(title, question, replyPrefix, which)
-     char *title; char *question; char *replyPrefix; char *which;
+AskQuestionEvent (char *title, char *question, char *replyPrefix, char *which)
 {
   ProcRef pr = (which[0] == '1') ? first.pr : second.pr;
   if (pr == NoProc) return;
@@ -15654,7 +15521,7 @@ AskQuestionEvent(title, question, replyPrefix, which)
 }
 
 void
-TypeInEvent(char firstChar)
+TypeInEvent (char firstChar)
 {
     if ((gameMode == BeginningOfGame && !appData.icsActive) || 
         gameMode == MachinePlaysWhite || gameMode == MachinePlaysBlack ||
@@ -15668,7 +15535,7 @@ TypeInEvent(char firstChar)
 }
 
 void
-TypeInDoneEvent(char *move)
+TypeInDoneEvent (char *move)
 {
        Board board;
        int n, fromX, fromY, toX, toY;
@@ -15703,8 +15570,7 @@ TypeInDoneEvent(char *move)
 }
 
 void
-DisplayMove(moveNumber)
-     int moveNumber;
+DisplayMove (int moveNumber)
 {
     char message[MSG_SIZ];
     char res[MSG_SIZ];
@@ -15761,9 +15627,7 @@ DisplayMove(moveNumber)
 }
 
 void
-DisplayComment(moveNumber, text)
-     int moveNumber;
-     char *text;
+DisplayComment (int moveNumber, char *text)
 {
     char title[MSG_SIZ];
 
@@ -15785,8 +15649,7 @@ DisplayComment(moveNumber, text)
  * ioctl, which does not work properly on some flavors of Unix.
  */
 void
-Attention(cps)
-     ChessProgramState *cps;
+Attention (ChessProgramState *cps)
 {
 #if ATTENTION
     if (!cps->useSigint) return;
@@ -15813,7 +15676,7 @@ Attention(cps)
 }
 
 int
-CheckFlags()
+CheckFlags ()
 {
     if (whiteTimeRemaining <= 0) {
        if (!whiteFlag) {
@@ -15863,7 +15726,7 @@ CheckFlags()
 }
 
 void
-CheckTimeControl()
+CheckTimeControl ()
 {
     if (!appData.clockMode || appData.icsActive || searchTime || // [HGM] st: no inc in st mode
        gameMode == PlayFromGameFile || forwardMostMove == 0) return;
@@ -15888,7 +15751,7 @@ CheckTimeControl()
 }
 
 void
-DisplayBothClocks()
+DisplayBothClocks ()
 {
     int wom = gameMode == EditPosition ?
       !blackPlaysFirst : WhiteOnMove(currentMove);
@@ -15910,8 +15773,7 @@ DisplayBothClocks()
 
 /* Get the current time as a TimeMark */
 void
-GetTimeMark(tm)
-     TimeMark *tm;
+GetTimeMark (TimeMark *tm)
 {
 #if HAVE_GETTIMEOFDAY
 
@@ -15943,8 +15805,7 @@ GetTimeMark(tm)
    time marks.  We assume the difference will fit in a long!
 */
 long
-SubtractTimeMarks(tm2, tm1)
-     TimeMark *tm2, *tm1;
+SubtractTimeMarks (TimeMark *tm2, TimeMark *tm1)
 {
     return 1000L*(tm2->sec - tm1->sec) +
            (long) (tm2->ms - tm1->ms);
@@ -15965,8 +15826,7 @@ static TimeMark tickStartTM;
 static long intendedTickLength;
 
 long
-NextTickLength(timeRemaining)
-     long timeRemaining;
+NextTickLength (long timeRemaining)
 {
     long nominalTickLength, nextTickLength;
 
@@ -15982,7 +15842,7 @@ NextTickLength(timeRemaining)
 
 /* Adjust clock one minute up or down */
 void
-AdjustClock(Boolean which, int dir)
+AdjustClock (Boolean which, int dir)
 {
     if(appData.autoCallFlag) { DisplayError(_("Clock adjustment not allowed in auto-flag mode"), 0); return; }
     if(which) blackTimeRemaining += 60000*dir;
@@ -15993,7 +15853,7 @@ AdjustClock(Boolean which, int dir)
 
 /* Stop clocks and reset to a fresh time control */
 void
-ResetClocks()
+ResetClocks ()
 {
     (void) StopClockTimer();
     if (appData.icsActive) {
@@ -16019,7 +15879,7 @@ ResetClocks()
 
 /* Decrement running clock by amount of time that has passed */
 void
-DecrementClocks()
+DecrementClocks ()
 {
     long timeRemaining;
     long lastTickLength, fudge;
@@ -16099,7 +15959,7 @@ DecrementClocks()
    from the color that is *not* on move now.
 */
 void
-SwitchClocks(int newMoveNr)
+SwitchClocks (int newMoveNr)
 {
     long lastTickLength;
     TimeMark now;
@@ -16162,7 +16022,7 @@ SwitchClocks(int newMoveNr)
 
 /* Stop both clocks */
 void
-StopClocks()
+StopClocks ()
 {
     long lastTickLength;
     TimeMark now;
@@ -16188,7 +16048,7 @@ StopClocks()
 /* Start clock of player on move.  Time may have been reset, so
    if clock is already running, stop and restart it. */
 void
-StartClocks()
+StartClocks ()
 {
     (void) StopClockTimer(); /* in case it was running already */
     DisplayBothClocks();
@@ -16219,8 +16079,7 @@ StartClocks()
 }
 
 char *
-TimeString(ms)
-     long ms;
+TimeString (long ms)
 {
     long second, minute, hour, day;
     char *sign = "";
@@ -16267,8 +16126,7 @@ TimeString(ms)
  * This is necessary because some C libraries aren't ANSI C compliant yet.
  */
 char *
-StrStr(string, match)
-     char *string, *match;
+StrStr (char *string, char *match)
 {
     int i, length;
 
@@ -16282,8 +16140,7 @@ StrStr(string, match)
 }
 
 char *
-StrCaseStr(string, match)
-     char *string, *match;
+StrCaseStr (char *string, char *match)
 {
     int i, j, length;
 
@@ -16302,8 +16159,7 @@ StrCaseStr(string, match)
 
 #ifndef _amigados
 int
-StrCaseCmp(s1, s2)
-     char *s1, *s2;
+StrCaseCmp (char *s1, char *s2)
 {
     char c1, c2;
 
@@ -16318,24 +16174,21 @@ StrCaseCmp(s1, s2)
 
 
 int
-ToLower(c)
-     int c;
+ToLower (int c)
 {
     return isupper(c) ? tolower(c) : c;
 }
 
 
 int
-ToUpper(c)
-     int c;
+ToUpper (int c)
 {
     return islower(c) ? toupper(c) : c;
 }
 #endif /* !_amigados   */
 
 char *
-StrSave(s)
-     char *s;
+StrSave (char *s)
 {
   char *ret;
 
@@ -16347,8 +16200,7 @@ StrSave(s)
 }
 
 char *
-StrSavePtr(s, savePtr)
-     char *s, **savePtr;
+StrSavePtr (char *s, char **savePtr)
 {
     if (*savePtr) {
        free(*savePtr);
@@ -16360,7 +16212,7 @@ StrSavePtr(s, savePtr)
 }
 
 char *
-PGNDate()
+PGNDate ()
 {
     time_t clock;
     struct tm *tm;
@@ -16375,9 +16227,7 @@ PGNDate()
 
 
 char *
-PositionToFEN(move, overrideCastling)
-     int move;
-     char *overrideCastling;
+PositionToFEN (int move, char *overrideCastling)
 {
     int i, j, fromX, fromY, toX, toY;
     int whiteToPlay;
@@ -16545,10 +16395,7 @@ PositionToFEN(move, overrideCastling)
 }
 
 Boolean
-ParseFEN(board, blackPlaysFirst, fen)
-    Board board;
-     int *blackPlaysFirst;
-     char *fen;
+ParseFEN (Board board, int *blackPlaysFirst, char *fen)
 {
     int i, j;
     char *p, c;
@@ -16788,7 +16635,7 @@ ParseFEN(board, blackPlaysFirst, fen)
 }
 
 void
-EditPositionPasteFEN(char *fen)
+EditPositionPasteFEN (char *fen)
 {
   if (fen != NULL) {
     Board initial_position;
@@ -16811,7 +16658,8 @@ EditPositionPasteFEN(char *fen)
 
 static char cseq[12] = "\\   ";
 
-Boolean set_cont_sequence(char *new_seq)
+Boolean
+set_cont_sequence (char *new_seq)
 {
     int len;
     Boolean ret;
@@ -16836,7 +16684,8 @@ Boolean set_cont_sequence(char *new_seq)
     for the dest buffer.  lp argument indicats line position upon entry, and it's
     passed back upon exit.
 */
-int wrap(char *dest, char *src, int count, int width, int *lp)
+int
+wrap (char *dest, char *src, int count, int width, int *lp)
 {
     int len, i, ansi, cseq_len, line, old_line, old_i, old_len, clen;
 
@@ -16920,7 +16769,7 @@ int wrap(char *dest, char *src, int count, int width, int *lp)
 Boolean modeRestore = FALSE;
 
 void
-PushInner(int firstMove, int lastMove)
+PushInner (int firstMove, int lastMove)
 {
        int i, j, nrMoves = lastMove - firstMove;
 
@@ -16951,7 +16800,7 @@ PushInner(int firstMove, int lastMove)
 }
 
 void
-PushTail(int firstMove, int lastMove)
+PushTail (int firstMove, int lastMove)
 {
        if(appData.icsActive) { // only in local mode
                forwardMostMove = currentMove; // mimic old ICS behavior
@@ -16965,7 +16814,7 @@ PushTail(int firstMove, int lastMove)
 }
 
 void
-PopInner(Boolean annotate)
+PopInner (Boolean annotate)
 {
        int i, j, nrMoves;
        char buf[8000], moveBuf[20];
@@ -17012,7 +16861,7 @@ PopInner(Boolean annotate)
 }
 
 Boolean
-PopTail(Boolean annotate)
+PopTail (Boolean annotate)
 {
        if(appData.icsActive) return FALSE; // only in local mode
        if(!storedGames) return FALSE; // sanity
@@ -17027,7 +16876,7 @@ PopTail(Boolean annotate)
 }
 
 void
-CleanupTail()
+CleanupTail ()
 {      // remove all shelved variations
        int i;
        for(i=0; i<storedGames; i++) {
@@ -17044,7 +16893,7 @@ CleanupTail()
 }
 
 void
-LoadVariation(int index, char *text)
+LoadVariation (int index, char *text)
 {       // [HGM] vari: shelve previous line and load new variation, parsed from text around text[index]
        char *p = text, *start = NULL, *end = NULL, wait = NULLCHAR;
        int level = 0, move;