Force Move History refresh after loading/reverting variation
[xboard.git] / backend.h
index 9dccb7f..56c9d3e 100644 (file)
--- a/backend.h
+++ b/backend.h
@@ -132,8 +132,8 @@ int PieceForSquare P((int x, int y));
 int OKToStartUserMove P((int x, int y));
 void Reset P((int redraw, int init));
 void ResetGameEvent P((void));
-Boolean HasPattern P(( const char * text, const char * pattern ));\r
-Boolean SearchPattern P(( const char * text, const char * pattern ));\r
+Boolean HasPattern P(( const char * text, const char * pattern ));
+Boolean SearchPattern P(( const char * text, const char * pattern ));
 int LoadGame P((FILE *f, int n, char *title, int useList));
 int LoadGameFromFile P((char *filename, int n, char *title, int useList));
 int CmailLoadGame P((FILE *f, int n, char *title, int useList));
@@ -283,6 +283,7 @@ typedef struct _ListGame {
     GameInfo gameInfo;      /*  Note that some entries may be NULL. */
 } ListGame;
  
+extern int storedGames;
 extern int opponentKibitzes;
 extern ChessSquare gatingPiece;
 extern List gameList;
@@ -388,7 +389,7 @@ typedef struct _CPS {
     char *optionSettings;
     void *programLogo; /* [HGM] logo: bitmap of the logo                    */
     char *fenOverride; /* [HGM} FRC: force FEN casling & ep fields by hand  */
-    char userError;    /* [HGM] crash: flag to suppress fatal-error messages*/\r
+    char userError;    /* [HGM] crash: flag to suppress fatal-error messages*/
 } ChessProgramState;
 
 extern ChessProgramState first, second;
@@ -414,7 +415,7 @@ extern ChessProgramStats_Move pvInfoList[MAX_MOVES];
 extern Boolean shuffleOpenings;
 extern ChessProgramStats programStats;
 extern int opponentKibitzes; // used by wengineo.c
-extern int errorExitStatus;\r
+extern int errorExitStatus;
 void SettingsPopUp P((ChessProgramState *cps)); // [HGM] really in front-end, but CPS not known in frontend.h
 int WaitForEngine P((ChessProgramState *cps, DelayedEventCallback x));
 void Load P((ChessProgramState *cps, int n));