Slip in 10 more piece types
[xboard.git] / common.h
index f8a521a..fb2f52c 100644 (file)
--- a/common.h
+++ b/common.h
@@ -5,7 +5,7 @@
  * Massachusetts.
  *
  * Enhancements Copyright 1992-2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006,
- * 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 Free Software Foundation, Inc.
+ * 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 Free Software Foundation, Inc.
  *
  * Enhancements Copyright 2005 Alessandro Scotti
  *
@@ -180,9 +180,13 @@ typedef char *String;
 #define BOARD_RGHT   (gameInfo.boardWidth + gameInfo.holdingsWidth)
 #define CASTLING     (BOARD_RANKS-1)           /* [HGM] hide in upper rank   */
 #define VIRGIN       (BOARD_RANKS-2)           /* [HGM] pieces not moved     */
+#define TOUCHED_W    CASTLING][(BOARD_FILES-6) /* [HGM] in upper rank        */
+#define TOUCHED_B    CASTLING][(BOARD_FILES-5) /* [HGM] in upper rank        */
+#define EP_RANK      CASTLING][(BOARD_FILES-4) /* [HGM] in upper rank        */
+#define EP_FILE      CASTLING][(BOARD_FILES-3) /* [HGM] in upper rank        */
 #define EP_STATUS    CASTLING][(BOARD_FILES-2) /* [HGM] in upper rank        */
 #define HOLDINGS_SET CASTLING][(BOARD_FILES-1) /* [HGM] in upper-right corner*/
-#define ONE          ('1'-(BOARD_HEIGHT==10))  /* [HGM] foremost board rank  */
+#define ONE          ('1'-(BOARD_HEIGHT==10)-appData.rankOffset)  /* [HGM] foremost board rank  */
 #define AAA          ('a'-BOARD_LEFT)          /* [HGM] leftmost board file  */
 #define VIRGIN_W                 1             /* [HGM] flags in Board[VIRGIN][X] */
 #define VIRGIN_B                 2
@@ -289,18 +293,24 @@ typedef enum {
     WhiteFerz, WhiteAlfil, WhiteAngel, WhiteMarshall, WhiteWazir, WhiteMan,
     WhiteCannon, WhiteNightrider, WhiteCardinal, WhiteDragon, WhiteGrasshopper,
     WhiteSilver, WhiteFalcon, WhiteLance, WhiteCobra, WhiteUnicorn, WhiteLion,
-    WhiteTokin, WhiteDagger, WhitePCardinal, WhitePDragon, WhiteCat,
+    WhiteWolf, WhiteOx, WhiteBoar, WhiteHelmet, WhiteViking,
+    WhiteTokin, WhiteClaw, WhitePCardinal, WhitePDragon, WhiteCat,
     WhitePSword, WhiteMonarch, WhiteMother, WhiteNothing, WhitePRook, WhitePDagger,
     WhiteDolphin, WhiteStag, WhiteHorned, WhiteEagle, WhiteSword,
-    WhiteCrown, WhiteHCrown, WhiteHorse, WhiteDrunk, WhitePBishop, WhiteKing,
+    WhiteCrown, WhiteHCrown, WhiteHorse, WhiteDrunk, WhitePBishop,
+    WhiteP1, WhiteP2, WhiteP3, WhiteP4, WhiteP5, 
+    WhiteKing,
     BlackPawn, BlackKnight, BlackBishop, BlackRook, BlackQueen,
     BlackFerz, BlackAlfil, BlackAngel, BlackMarshall, BlackWazir, BlackMan,
     BlackCannon, BlackNightrider, BlackCardinal, BlackDragon, BlackGrasshopper,
     BlackSilver, BlackFalcon, BlackLance, BlackCobra, BlackUnicorn, BlackLion,
-    BlackTokin, BlackDagger, BlackPCardinal, BlackPDragon, BlackCat,
+    BlackWolf, BlackOx, BlackBoar, BlackHelmet, BlackViking,
+    BlackTokin, BlackClaw, BlackPCardinal, BlackPDragon, BlackCat,
     BlackPSword, BlackMonarch, BlackMother, BlackNothing, BlackPRook, BlackPDagger,
     BlackDolphin, BlackStag, BlackHorned, BlackEagle, BlackSword,
-    BlackCrown, BlackHCrown, BlackHorse, BlackDrunk, BlackPBishop, BlackKing,
+    BlackCrown, BlackHCrown, BlackHorse, BlackDrunk, BlackPBishop,
+    BlackP1, BlackP2, BlackP3, BlackP4, BlackP5,
+    BlackKing,
     EmptySquare, DarkSquare,
     NoRights, // [HGM] gamestate: for castling rights hidden in board[CASTLING]
     ClearBoard, WhitePlay, BlackPlay, PromotePiece, DemotePiece /*for use on EditPosition menus*/
@@ -313,6 +323,7 @@ typedef enum {
 #define DEMOTED        (int)WhiteRook - (int)WhiteDragon + (int)
 #define SHOGI          (int)EmptySquare + (int)
 #define CHUPROMOTED    ((int)WhitePDragon - (int)WhiteDragon)*(gameInfo.variant == VariantChu) + PROMOTED
+#define CHUDEMOTED     ((int)WhiteDragon - (int)WhitePDragon)*(gameInfo.variant == VariantChu) + DEMOTED
 #define IS_SHOGI(V)    ((V) == VariantShogi || (V) == VariantChu)
 #define IS_LION(V)     ((V) == WhiteLion || (V) == BlackLion)
 
@@ -375,7 +386,6 @@ typedef enum {
     Variant36,           /* Temporary name for possible future ICC wild 36 */
     VariantShogi,        /* [HGM] added variants */
     VariantChu,
-    VariantXiangqi,
     VariantCourier,
     VariantGothic,
     VariantCapablanca,
@@ -390,10 +400,11 @@ typedef enum {
     VariantGreat,
     VariantTwilight,
     VariantMakruk,
-    VariantASEAN,
     VariantSChess,
     VariantGrand,
     VariantSpartan,
+    VariantXiangqi,
+    VariantASEAN,
     VariantLion,
     VariantChuChess,
     VariantUnknown       /* Catchall for other unknown variants */
@@ -425,7 +436,6 @@ typedef enum {
   "wild36", \
   "shogi", \
   "chu", \
-  "xiangqi", \
   "courier", \
   "gothic", \
   "capablanca", \
@@ -440,12 +450,13 @@ typedef enum {
   "great",\
   "twilight",\
   "makruk",\
-  "asean",\
   "seirawan",\
   "grand",\
   "spartan",\
+  "xiangqi", \
+  "asean",\
   "lion",\
-  "chuchess",\
+  "elven",\
   "unknown" \
 }
 
@@ -481,6 +492,7 @@ typedef struct {
     char *pgnName[ENGINES];
     Boolean firstPlaysBlack;
     Boolean noChessProgram;
+    char *positionDir;
     char *host[ENGINES];
     char *themeNames;
     char *pieceDirectory;
@@ -507,11 +519,13 @@ typedef struct {
     char *loadGameFile;
     int loadGameIndex;      /* game # within file */
     char *saveGameFile;
+    char *autoInstall;
     Boolean autoSaveGames;
     Boolean onlyOwn;        /* [HGM] suppress auto-saving of observed games */
     char *loadPositionFile;
     int loadPositionIndex;  /* position # within file */
     char *savePositionFile;
+    Boolean fischerCastling;/* [HGM] fischer: allow Fischr castling in any variant */
     Boolean matchMode;
     int matchGames;
     Boolean monoMode;
@@ -527,15 +541,18 @@ typedef struct {
     char *clockFont;
     char *messageFont; /* WinBoard only */
     char *coordFont;
-    char *font; /* xboard only: all other fonts */
-    char *tagsFont; /* WinBoard only */
-    char *commentFont; /* WinBoard only */
-    char *icsFont; /* WinBoard only */
+    char *font; /* xboard only */
+    char *tagsFont;
+    char *commentFont;
+    char *historyFont;
+    char *gameListFont;
+    char *icsFont;
     Boolean ringBellAfterMoves;
     Boolean autoCallFlag;
     Boolean flipView;
     Boolean autoFlipView;
     char *cmailGameName; /* xboard only */
+    Boolean headers;
     Boolean alwaysPromoteToQueen;
     Boolean oldSaveStyle;
     Boolean oneClick;
@@ -629,6 +646,7 @@ typedef struct {
     int darkBackTextureMode;
     char * renderPiecesWithFont; /* Name of font for rendering chess pieces */
     char * fontToPieceTable; /* Map to translate font character to chess pieces */
+    char * inscriptions;         /* text (kanji) to write on top of a piece     */
     int fontBackColorWhite;
     int fontForeColorWhite;
     int fontBackColorBlack;
@@ -658,6 +676,7 @@ typedef struct {
     int adjudicateDrawMoves;
     Boolean autoDisplayComment;
     Boolean autoDisplayTags;
+    Boolean pseudo[ENGINES]; /* [HGM] pseudo-engines */
     Boolean isUCI[ENGINES];
     Boolean hasOwnBookUCI[ENGINES];
     char * adapterCommand;
@@ -676,6 +695,7 @@ typedef struct {
     /* [HGM] Board size */
     int NrFiles;
     int NrRanks;
+    int rankOffset;
     int holdingsSize;
     int matchPause;
     char * pieceToCharTable;
@@ -731,6 +751,8 @@ typedef struct {
     int dateThreshold;
     int searchMode;
     int stretch;
+    int minPieces;
+    int maxPieces;
     Boolean ignoreColors;
     Boolean findMirror;
     char *userName;
@@ -742,6 +764,7 @@ typedef struct {
     char *logo[ENGINES];/* [HGM] logo      */
     char *pairingEngine;/* [HGM] pairing   */
     Boolean autoLogo;
+    Boolean fixedSize;
     Boolean noGUI;      /* [HGM] fast: suppress all display updates */
     char *engOptions[ENGINES]; /* [HGM] options   */
     char *fenOverride[ENGINES];
@@ -762,6 +785,7 @@ typedef struct {
     Boolean autoCopyPV;
     Boolean pieceMenu;
     Boolean sweepSelect;
+    Boolean monoMouse;
     Boolean whitePOV;
     Boolean scoreWhite;
     Boolean pvSAN[ENGINES];
@@ -824,6 +848,7 @@ typedef struct {
     int whiteRating;    /* -1 if unknown */
     int blackRating;    /* -1 if unknown */
     VariantClass variant;
+    char *variantName;
     char *outOfBook;    /* [AS] Move and score when engine went out of book */
     int boardWidth;     /* [HGM] adjustable board size */
     int boardHeight;
@@ -854,6 +879,7 @@ extern WindowPlacement wpEvalGraph;
 extern WindowPlacement wpMoveHistory;
 extern WindowPlacement wpGameList;
 extern WindowPlacement wpTags;
+extern WindowPlacement wpTextMenu;
 
 #define MAXENGINES 2000