Updated copyright notice to 2013
[xboard.git] / dialogs.c
index 22577e7..5cbd14f 100644 (file)
--- a/dialogs.c
+++ b/dialogs.c
@@ -1,7 +1,7 @@
 /*
  * dialogs.c -- platform-independent code for dialogs of XBoard
  *
- * Copyright 2000, 2009, 2010, 2011, 2012 Free Software Foundation, Inc.
+ * Copyright 2000, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 Free Software Foundation, Inc.
  * ------------------------------------------------------------------------
  *
  * GNU XBoard is free software: you can redistribute it and/or modify
@@ -256,17 +256,18 @@ MatchOK (int n)
 }
 
 static Option matchOptions[] = {
-{ 0,  0,          0, NULL, (void*) &tfName, ".trn", NULL, FileName, N_("Tournament file:") },
+{ 0,  0,          0, NULL, (void*) &tfName, ".trn", NULL, FileName, N_("Tournament file:          ") },
 { 0,  0,          0, NULL, (void*) &appData.roundSync, "", NULL, CheckBox, N_("Sync after round") },
 { 0, SAME_ROW|LL, 0, NULL, NULL, "", NULL, Label, N_("    (for concurrent playing of a single") },
 { 0,  0,          0, NULL, (void*) &appData.cycleSync, "", NULL, CheckBox, N_("Sync after cycle") },
 { 0, SAME_ROW|LL, 0, NULL, NULL, "", NULL, Label, N_("      tourney with multiple XBoards)") },
-{ 0,  LR,       200, NULL, NULL, "", NULL, Label, N_("Tourney participants:") },
-{ 0, SAME_ROW|RR, 0, NULL, NULL, "", NULL, Label, N_("Select Engine:") },
+{ 0,  LR,       175, NULL, NULL, "", NULL, Label, N_("Tourney participants:") },
+{ 0, SAME_ROW|RR, 175, NULL, NULL, "", NULL, Label, N_("Select Engine:") },
 { 150, T_VSCRL | T_FILL | T_WRAP,
                 175, NULL, (void*) &engineName, "", NULL, TextBox, "" },
 { 150, SAME_ROW|RR,
                 175, NULL, (void*) engineMnemonic, (char*) &AddToTourney, NULL, ListBox, "" },
+{ 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL, NULL, Break, "" }, // to decouple alignment above and below boxes
 //{ 0,  COMBO_CALLBACK | NO_GETTEXT,
 //               0, NULL, (void*) &AddToTourney, (char*) (engineMnemonic+1), (engineMnemonic+1), ComboBox, N_("Select Engine:") },
 { 0,  0,         10, NULL, (void*) &appData.tourneyType, "", NULL, Spin, N_("Tourney type (0 = round-robin, 1 = gauntlet):") },
@@ -373,6 +374,7 @@ static Option generalOptions[] = {
 { 0,  0, 0, NULL, (void*) &appData.ringBellAfterMoves, "", NULL, CheckBox, N_("Move Sound") },
 { 0,  0, 0, NULL, (void*) &appData.oneClick, "", NULL, CheckBox, N_("One-Click Moving") },
 { 0,  0, 0, NULL, (void*) &appData.periodicUpdates, "", NULL, CheckBox, N_("Periodic Updates (in Analysis Mode)") },
+{ 0, SAME_ROW, 0, NULL, NULL, NULL, NULL, Break, "" },
 { 0,  0, 0, NULL, (void*) &appData.ponderNextMove, "", NULL, CheckBox, N_("Ponder Next Move") },
 { 0,  0, 0, NULL, (void*) &appData.popupExitMessage, "", NULL, CheckBox, N_("Popup Exit Messages") },
 { 0,  0, 0, NULL, (void*) &appData.popupMoveErrors, "", NULL, CheckBox, N_("Popup Move Errors") },
@@ -404,42 +406,45 @@ static void Pick P((int n));
 static char warning[MSG_SIZ];
 
 static Option variantDescriptors[] = {
-{ 0, 0, 275, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, warning },
 { VariantNormal,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("normal")},
-{ VariantFairy,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFBF", NULL, Button, N_("fairy")},
+{ VariantMakruk, SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("makruk")},
 { VariantFischeRandom,  0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("FRC")},
-{ VariantSChess, SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("Seirawan")},
+{ VariantShatranj,SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("shatranj")},
 { VariantWildCastle,    0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("wild castle")},
-{ VariantSuper,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("Superchess")},
+{ VariantKnightmate,SAME_ROW,135,NULL,(void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("knightmate")},
 { VariantNoCastle,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("no castle")},
-{ VariantCrazyhouse,SAME_ROW,135,NULL,(void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("crazyhouse")},
-{ VariantKnightmate,    0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("knightmate")},
-{ VariantBughouse,SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("bughouse")},
-{ VariantBerolina,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("berolina")},
-{ VariantShogi,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFFFFF", NULL, Button, N_("shogi (9x9)")},
-{ VariantCylinder,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("cylinder")},
-{ VariantXiangqi, SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#BFFFFF", NULL, Button, N_("xiangqi (9x10)")},
-{ VariantShatranj,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("shatranj")},
-{ VariantCourier, SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#BFFFBF", NULL, Button, N_("courier (12x8)")},
-{ VariantMakruk,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("makruk")},
-{ VariantGreat,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("Great Shatranj (10x8)")},
+{ VariantCylinder,SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("cylinder *")},
+{ Variant3Check,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("3-checks")},
+{ VariantBerolina,SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("berolina *")},
 { VariantAtomic,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("atomic")},
+{ VariantTwoKings,SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("two kings")},
+{ 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("Board size ( -1 = default for selected variant):")},
+{ 0, -1, BOARD_RANKS-1, NULL, (void*) &appData.NrRanks, "", NULL, Spin, N_("Number of Board Ranks:") },
+{ 0, -1, BOARD_FILES, NULL, (void*) &appData.NrFiles, "", NULL, Spin, N_("Number of Board Files:") },
+{ 0, -1, BOARD_RANKS-1, NULL, (void*) &appData.holdingsSize, "", NULL, Spin, N_("Holdings Size:") },
+{ 0, 0, 275, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, warning },
+{ 0, 0, 275, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, "Variants marked with * can only be played\nwith legality testing off"},
+{ 0, SAME_ROW, 0, NULL, NULL, NULL, NULL, Break, ""},
+{ VariantFairy,         0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFBF", NULL, Button, N_("fairy")},
+{ VariantGreat,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("Great Shatranj (10x8)")},
+{ VariantSChess,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("Seirawan")},
 { VariantFalcon, SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("falcon (10x8)")},
-{ VariantTwoKings,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("two kings")},
+{ VariantSuper,         0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("Superchess")},
 { VariantCapablanca,SAME_ROW,135,NULL,(void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("Capablanca (10x8)")},
-{ Variant3Check,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_("3-checks")},
+{ VariantCrazyhouse,    0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("crazyhouse")},
 { VariantGothic, SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("Gothic (10x8)")},
-{ VariantSuicide,       0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFBF", NULL, Button, N_("suicide")},
+{ VariantBughouse,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFBFBF", NULL, Button, N_("bughouse")},
 { VariantJanus,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("janus (10x8)")},
-{ VariantGiveaway,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFBF", NULL, Button, N_("give-away")},
+{ VariantSuicide,       0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFBF", NULL, Button, N_("suicide")},
 { VariantCapaRandom,SAME_ROW,135,NULL,(void*) &Pick, "#BFBFFF", NULL, Button, N_("CRC (10x8)")},
-{ VariantLosers,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFBF", NULL, Button, N_("losers")},
+{ VariantGiveaway,      0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFBF", NULL, Button, N_("give-away")},
 { VariantGrand,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#5070FF", NULL, Button, N_("grand (10x10)")},
+{ VariantLosers,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFBF", NULL, Button, N_("losers")},
+{ VariantShogi,  SAME_ROW, 135, NULL, (void*) &Pick, "#BFFFFF", NULL, Button, N_("shogi (9x9)")},
 { VariantSpartan,       0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FF0000", NULL, Button, N_("Spartan")},
-{ 0, 0, 0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("Board size ( -1 = default for selected variant):")},
-{ 0, -1, BOARD_RANKS-1, NULL, (void*) &appData.NrRanks, "", NULL, Spin, N_("Number of Board Ranks:") },
-{ 0, -1, BOARD_FILES, NULL, (void*) &appData.NrFiles, "", NULL, Spin, N_("Number of Board Files:") },
-{ 0, -1, BOARD_RANKS-1, NULL, (void*) &appData.holdingsSize, "", NULL, Spin, N_("Holdings Size:") },
+{ VariantXiangqi, SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#BFFFFF", NULL, Button, N_("xiangqi (9x10)")},
+{ VariantNormal,        0, 135, NULL, (void*) &Pick, "#FFFFFF", NULL, Button, N_(" ")}, // dummy, to have good alignment
+{ VariantCourier, SAME_ROW,135, NULL, (void*) &Pick, "#BFFFBF", NULL, Button, N_("courier (12x8)")},
 { 0, NO_OK, 0, NULL, NULL, "", NULL, EndMark , "" }
 };
 
@@ -564,6 +569,7 @@ Option icsOptions[] = {
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.autoComment, "", NULL, CheckBox, N_("Auto-Comment") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.autoObserve, "", NULL, CheckBox, N_("Auto-Observe") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.autoRaiseBoard, "", NULL, CheckBox, N_("Auto-Raise Board") },
+{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.autoCreateLogon, "", NULL, CheckBox, N_("Auto-Create Logon Script") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.bgObserve, "",   NULL, CheckBox, N_("Background Observe while Playing") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.dualBoard, "",   NULL, CheckBox, N_("Dual Board for Background-Observed Game") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.getMoveList, "", NULL, CheckBox, N_("Get Move List") },
@@ -705,9 +711,8 @@ static char *soundFiles[] = { // sound files corresponding to above names
 };
 
 static Option soundOptions[] = {
-{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundProgram, "", NULL, TextBox, N_("Sound Program:") },
-{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundDirectory, "", NULL, PathName, N_("Sounds Directory:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) (soundFiles+2) /* kludge! */, ".wav", NULL, FileName, N_("User WAV File:") },
+{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundProgram, "", NULL, TextBox, N_("Sound Program:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &trialSound, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Try-Out Sound:") },
 { 0, SAME_ROW, 0, NULL, (void*) &Test, NULL, NULL, Button, N_("Play") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundMove, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Move:") },
@@ -716,13 +721,15 @@ static Option soundOptions[] = {
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundIcsDraw, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Draw:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundIcsUnfinished, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Unfinished:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundIcsAlarm, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Alarm:") },
+{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundChallenge, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Challenge:") },
+{ 0, SAME_ROW, 0, NULL, NULL, NULL, NULL, Break, "" },
+{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundDirectory, "", NULL, PathName, N_("Sounds Directory:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundShout, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Shout:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundSShout, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("S-Shout:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundChannel, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Channel:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundChannel1, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Channel 1:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundTell, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Tell:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundKibitz, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Kibitz:") },
-{ 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundChallenge, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Challenge:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundRequest, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Request:") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*) &appData.soundSeek, (char*) soundFiles, soundNames, ComboBox, N_("Seek:") },
 { 0, SAME_ROW, 0, NULL, NULL, "", NULL, EndMark , "" }
@@ -731,8 +738,8 @@ static Option soundOptions[] = {
 static void
 Test (int n)
 {
-    GenericReadout(soundOptions, 2);
-    if(soundFiles[values[3]]) PlaySoundFile(soundFiles[values[3]]);
+    GenericReadout(soundOptions, 1);
+    if(soundFiles[values[2]]) PlaySoundFile(soundFiles[values[2]]);
 }
 
 void
@@ -933,7 +940,7 @@ NewComCallback (int n)
 }
 
 Option commentOptions[] = {
-{ 200, T_VSCRL | T_FILL | T_WRAP | T_TOP, 250, NULL, (void*) &commentText, "", (MemoCallback *) &CommentClick, TextBox, "" },
+{ 200, T_VSCRL | T_FILL | T_WRAP | T_TOP, 250, NULL, (void*) &commentText, "", (char **) &CommentClick, TextBox, "" },
 { 0,     0,     50, NULL, (void*) &ClearComment, NULL, NULL, Button, N_("clear") },
 { 0, SAME_ROW, 100, NULL, (void*) &SaveChanges, NULL, NULL, Button, N_("save changes") },
 { 0, SAME_ROW,  0,  NULL, (void*) &NewComCallback, "", NULL, EndMark , "" }
@@ -1634,6 +1641,7 @@ int
 ChatOK (int n)
 {   // can only be called through <Enter> in chat-partner text-edit, as there is no OK button
     char buf[MSG_SIZ];
+
     if(!partner || strcmp(partner, chatPartner[activePartner])) {
        safeStrCpy(chatPartner[activePartner], partner, MSG_SIZ);
        SetWidgetText(&chatOptions[5], "", -1); // clear text if we alter partner
@@ -2046,6 +2054,12 @@ static void
 CCB (int n)
 {
     shiftKey = (ShiftKeys() & 3) != 0;
+    if(n < 0) { // button != 1
+       n = -n;
+       if(shiftKey && (gameMode == MachinePlaysWhite || gameMode == MachinePlaysBlack)) {
+           AdjustClock(n == W_BLACK, 1);
+       }
+    } else
     ClockClick(n == W_BLACK);
 }
 
@@ -2061,10 +2075,10 @@ Option mainOptions[] = { // description of main window in terms of generic dialo
   { 0, COMBO_CALLBACK, 0, NULL, (void*)&MenuCallback, NULL, NULL, DropDown, N_("Help") },
 { 0, 0, 0, NULL, (void*)&SizeKludge, "", NULL, BarEnd, "" },
 { 0, LR|T2T|BORDER|SAME_ROW, 0, NULL, NULL, "", NULL, Label, "1" }, // optional title in window
-{ 50,    LL|TT,            100, NULL, (void*) &LogoW, NULL, NULL, -1, "LogoW" }, // white logo
+{ 50,    LL|TT,            100, NULL, (void*) &LogoW, NULL, NULL, -1, "" }, // white logo
 { 12,   L2L|T2T,           200, NULL, (void*) &CCB, NULL, NULL, Label, "White" }, // white clock
 { 13,   R2R|T2T|SAME_ROW,  200, NULL, (void*) &CCB, NULL, NULL, Label, "Black" }, // black clock
-{ 50,    RR|TT|SAME_ROW,   100, NULL, (void*) &LogoB, NULL, NULL, -1, "LogoB" }, // black logo
+{ 50,    RR|TT|SAME_ROW,   100, NULL, (void*) &LogoB, NULL, NULL, -1, "" }, // black logo
 { 0, LR|T2T|BORDER,        401, NULL, NULL, "", NULL, -1, "2" }, // backup for title in window (if no room for other)
 { 0, LR|T2T|BORDER,        270, NULL, NULL, "", NULL, Label, "message" }, // message field
 { 0, RR|TT|SAME_ROW,       125, NULL, NULL, "", NULL, BoxBegin, "" }, // (optional) button bar
@@ -2564,4 +2578,14 @@ FileNamePopUp (char *label, char *def, char *filter, FileProc proc, char *openMo
 #endif
 }
 
+void
+ActivateTheme (int col)
+{
+}
+
+char *
+Col2Text (int n)
+{
+    return NULL;
+}