worked on premove bug
[xboard.git] / moves.h
diff --git a/moves.h b/moves.h
index 50e6c17..b2fcec6 100644 (file)
--- a/moves.h
+++ b/moves.h
@@ -1,11 +1,13 @@
 /*
  * moves.h - Move generation and checking
- * $Id: moves.h,v 2.1 2003/10/27 19:21:00 mann Exp $
  *
  * Copyright 1991 by Digital Equipment Corporation, Maynard,
- * Massachusetts.  Enhancements Copyright
- * 1992-2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009 Free Software
- * Foundation, Inc.
+ * Massachusetts.
+ *
+ * Enhancements Copyright 1992-2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006,
+ * 2007, 2008, 2009 Free Software Foundation, Inc.
+ *
+ * Enhancements Copyright 2005 Alessandro Scotti
  *
  * The following terms apply to Digital Equipment Corporation's copyright
  * interest in XBoard:
@@ -77,7 +79,7 @@ typedef void (*MoveCallback) P((Board board, int flags, ChessMove kind,
                                   and all non-pawns on adjacent squares; 
                                   destroying your own king is illegal */
 #define F_FRC_TYPE_CASTLING 256 /* generate castlings as captures of own Rook */
-#define F_MANDATORY_CAPTURE 0x100
+#define F_MANDATORY_CAPTURE 0x200
 
 /* Special epfile values. [HGM] positive values are non-reversible moves! */
 #define EP_NONE (-4)           /* [HGM] Tricky! order matters:            */
@@ -88,6 +90,7 @@ typedef void (*MoveCallback) P((Board board, int flags, ChessMove kind,
 #define EP_RULE_DRAW  (-14)
 #define EP_INSUF_DRAW  (-13)
 #define EP_DRAWS (-10)
+#define EP_WINS (-9)
 #define EP_BEROLIN_A 16        /* [HGM] berolina: add to file if pawn to be taken of a-side of e.p.file */
 #define EP_CHECKMATE 100       /* [HGM] verify: record mates in epStatus for easy claim verification    */
 #define EP_STALEMATE -16
@@ -135,6 +138,12 @@ extern ChessMove LegalityTest P((Board board, int flags, int epfile,
 #define MT_CHECK 1
 #define MT_CHECKMATE 2
 #define MT_STALEMATE 3
+#define MT_STAINMATE 4 /* [HGM] xq: for games where being stalemated counts as a loss    */
+#define MT_STEALMATE 5 /* [HGM] losers: for games where being stalemated counts as a win */
+#define MT_TRICKMATE 6 /* [HGM] losers: for games where being checkmated counts as a win */
+#define MT_BARE      7 /* [HGM] shatranj: for games where having bare king loses         */
+#define MT_DRAW      8 /* [HGM] shatranj: other draws                                    */
+#define MT_NOKING    9 /* [HGM] atomic: for games lost through king capture              */
 
 /* Return MT_NONE, MT_CHECK, MT_CHECKMATE, or MT_STALEMATE */
 extern int MateTest P((Board board, int flags, int epfile,