Fix multi-leg promotions
[xboard.git] / winboard / language.txt
index 16ce894..62c5d6a 100644 (file)
 ## TRANSLATION OF FOR EXAMPLE\r
 ##   24-ago-2010. Juan Pérez (j@xyz.p). Corrected translation for xyzzy.\r
 \r
-## Not very clear how to write comments, so I used ##\r
-## find them scattered around this translation\r
-\r
 ## Notes for translators (can be deleted from he file after translation):\r
-##   Just write the trnslations between the second pair of quotes\r
+##   Just write the translations between the second pair of quotes\r
 ##   Things like %s, %d and %c must be preserved in the original order\r
 ##   Empty translated strings will be ignored, so there is no reason\r
 ##   to delete those for which you don't know a translation,\r
-##   and you can start testing everything imemdiately.\r
-##   Simply rename the file LANGUAGE.lng, and WinBoard should see it,\r
+##   and you can start testing everything immediately.\r
+##   Simply rename this file to LANGUAGE.lng, and WinBoard should see it,\r
 ##   and allow you to use the option /language=LANGUAGE.\r
 ##   You are encouraged to call up the corresponding WinBoard dialog while\r
 ##   working on the translation, to see in which context the strings are used.\r
 ##   a different dialog! For this reason you will only see an 'OK' in the\r
 ##   About Box. After you translated it there, this translation will be used\r
 ##   for all other dialogs as well.\r
+## o Use ## for comments, to make iteasy to find them scattered throughout the translation\r
+## o Careful with temptation of direct translation, by example 'movimiento' for 'move' when 'jugada' is better.\r
+## o Try to use short phrases, more text doesn't imply more clearness.\r
+## o Check that your translation is right, does it mean what it does?\r
+## o Test your translation, check every dialog.\r
+## o For standard chess names check Wikipedia for confirmation.\r
+## o For menus, assign shortcuts (character &) until you finish the translation.\r
+##   preferably it should be unique in the applicable menu, so it depends on translation of other items!\r
 \r
 winboard.rc\r
 \r
@@ -40,46 +45,66 @@ MENUS:
 ## Pleace keep the accelerator-key indications on the menu items, and keep \r
 ## the keystrokes the same (for now). (Alt, Ctrl and Shift can be translated.)\r
 \r
-"New &Game\tCtrl-N" === ""\r
-"New Shuffle Game..." === ""\r
-"New Variant...\tAlt+Shift+V" === ""\r
+"&New Game\tCtrl-N" === ""\r
+"New Sh&uffle Game..." === ""\r
+"New &Variant...\tAlt+Shift+V" === ""\r
 "&Load Game...\tCtrl-O" === ""\r
+"&Save Game...\tCtrl-S" === ""\r
+"L&oad Position...\tCtrl+Shift+O" === ""\r
+"S&ave Position...\tCtrl+Shift+S" === ""\r
+"Save as &Diagram..." === ""\r
+"&Quit" === ""\r
+## Next six currently not used\r
 "Load &Next Game\tAlt+PgDn" === ""\r
 "Load &Previous Game\tAlt+PgUp" === ""\r
 "&Reload Same Game" === ""\r
-"&Save Game...\tCtrl-S" === ""\r
-"&Copy Game To Clipboard\tCtrl+C" === ""\r
-"Paste Game &From Clipboard\tCtrl+V" === ""\r
-"Copy Game List to Clipboard" === ""\r
-"L&oad Position...\tCtrl+Shift+O" === ""\r
 "Load N&ext Position\tAlt+Shift+PgDn" === ""\r
 "Load Pre&vious Position\tAlt+Shift+PgUp" === ""\r
 "Reload Sa&me Position" === ""\r
-"S&ave Position...\tCtrl+Shift+S" === ""\r
-"Save &Diagram..." === ""\r
-"Cop&y Position To Clipboard\tCtrl+Shift+C" === ""\r
-"Pas&te Position From Clipboard\tCtrl+Shift+V" === ""\r
-"E&xit" === ""\r
+\r
+"&Copy Game To Clipboard\tCtrl+C" === ""\r
+"C&opy Position To Clipboard\tCtrl+Shift+C" === ""\r
+"Copy Game List to Clipboard" === ""\r
+"&Paste Game From Clipboard\tCtrl+V" === ""\r
+"P&aste Position From Clipboard\tCtrl+Shift+V" === ""\r
+"&Edit Game\tCtrl+E" === ""\r
+"E&dit Position\tCtrl+Shift+E" === ""\r
+"Edit Ta&gs..." === ""\r
+"Edit Co&mment..." === ""\r
+"Enter &Username..." === ""\r
+"&Revert\tHome" === ""\r
+"&Annotate" === ""\r
+"&Truncate Game\tEnd" === ""\r
+"&Backward\tAlt+Left" === ""\r
+"&Forward\tAlt+Right" === ""\r
+"Back to &Start\tAlt+Home" === ""\r
+"For&ward to End\tAlt+End" === ""\r
+\r
+"Flip &View\tF2" === ""\r
+"&Swap Clocks" === ""\r
+"Engine &Output\tAlt+Shift+O" === ""\r
+"Move &History\tAlt+Shift+H" === ""\r
+"Evaluation &Graph\tAlt+Shift+E" === ""\r
+"Game &List\tAlt+Shift+G" === ""\r
+"Open &New Chat Window" === ""\r
+"Type In &Move...\tAlt+I" === ""\r
+"&Tags" === ""\r
+"&Comments" === ""\r
+"&Game List Tags..." === ""\r
+"&Board..." === ""\r
+"&Fonts..." === ""\r
 \r
 "Machine &White\tCtrl+W" === ""\r
 "Machine &Black\tCtrl+B" === ""\r
-"Two &Machines\tCtrl+T" === ""\r
+"&Two Machines\tCtrl+T" === ""\r
 "Machine Both" === ""\r
-"Machine Matc&h" === ""\r
 "&Analysis Mode\tCtrl+A" === ""\r
 "Analyze &File\tCtrl+F" === ""\r
-"&ICS Client" === ""\r
-"Edit &Game\tCtrl+E" === ""\r
-"&Edit Position\tShift+Ctrl+E" === ""\r
+"&Edit Game\tCtrl+E" === ""\r
+"E&dit Position\tCtrl+Shift+E" === ""\r
 "Trai&ning" === ""\r
-"Show Engine &Output\tAlt+Shift+O" === ""\r
-"Show Evaluation Graph\tAlt+Shift+E" === ""\r
-"Show Game &List\tAlt+Shift+G" === ""\r
-"Show Move History\tAlt+Shift+H" === ""\r
-"Open Chat Window" === ""\r
-"Edit &Tags..." === ""\r
-"Edit &Comment..." === ""\r
-"Enter &Username..." === ""\r
+"&ICS Client" === ""\r
+"&Machine Match" === ""\r
 "&Pause\tPause" === ""\r
 \r
 "&Accept\tF3" === ""\r
@@ -97,42 +122,33 @@ MENUS:
 "Adjudicate to &Black" === ""\r
 "Adjudicate &Draw" === ""\r
 \r
-"T&ype In Move...\tAlt+I" === ""\r
-"&Backward\tAlt+Left" === ""\r
-"&Forward\tAlt+Right" === ""\r
-"Back to &Start\tAlt+Home" === ""\r
-"Forward to &End\tAlt+End" === ""\r
-"Re&vert" === ""\r
-"&Annotate" === ""\r
-"&Truncate Game" === ""\r
+"Install 1st..." === ""\r
+"Install 2nd..." === ""\r
+"Engine #&1 Settings..." === ""\r
+"Engine #&2 Settings..." === ""\r
+"&Hint..." === ""\r
+"&Book..." === ""\r
 "&Move Now\tCtrl+M" === ""\r
 "&Retract Move\tCtrl+X" === ""\r
 \r
-"Flip &View\tF2" === ""\r
-"Swap &Clocks" === ""\r
 "&Mute all Sounds" === ""\r
 "&General..." === ""\r
-"&Board..." === ""\r
-"Adjudications...\tAlt+Shift+J" === ""\r
-"Common Engine...\tAlt+Shift+U" === ""\r
-"Engine #1 Settings..." === ""\r
-"Engine #2 Settings..." === ""\r
-"&ICS..." === ""\r
-"&Fonts..." === ""\r
-"Soun&ds..." === ""\r
-"Game List..." === ""\r
-"Comm&unications..." === ""\r
+"&Time Control...\tAlt+Shift+T" === ""\r
+"Common &Engine...\tAlt+Shift+U" === ""\r
+"Ad&judications...\tAlt+Shift+J" === ""\r
 "&Load Game...\tAlt+Shift+L" === ""\r
 "&Save Game...\tAlt+Shift+S" === ""\r
-"&Time Control...\tAlt+Shift+T" === ""\r
+"G&ame List..." === ""\r
+"Soun&ds..." === ""\r
+"&ICS..." === ""\r
+"Add ICS..." === ""\r
+"Comm&unications..." === ""\r
 "Save Settings &Now" === ""\r
 "Save Settings on E&xit" === ""\r
 \r
 "Help &Contents\tF1" === ""\r
 "Help &Index" === ""\r
 "How to &Use Help" === ""\r
-"&Hint..." === ""\r
-"&Book..." === ""\r
 "&About WinBoard" === ""\r
 \r
 "White" === ""\r
@@ -147,13 +163,17 @@ MENUS:
 ## rather than litteral translations of the English names!\r
 "Archbishop" === ""\r
 "Chancellor" === ""\r
-## Next 2 Xiangqi (Chinese Chess) pieces. Google for 'Xiangqi' in the target language to get the stndard translation.\r
+## Next 2 Xiangqi (Chinese Chess) pieces. Google for 'Xiangqi' in the target language to get the standard translation.\r
 "Elephant" === ""\r
 "Cannon" === ""\r
 "Empty Square" === ""\r
 "Black" === ""\r
 "Demote" === ""\r
 "Clear Board    " === ""\r
+## Next 3: Shogi pieces.\r
+"Gold" === ""\r
+"Silver" === ""\r
+"Lance" === ""\r
 \r
 "Drop" === ""\r
 \r
@@ -176,14 +196,17 @@ ABOUTBOX
 "OK" === ""\r
 "Chessboard for Windows" === ""\r
 "Copyright 1991 Digital Equipment Corporation" === ""\r
-"Enhancements Copyright 1992-2010  Free Software Foundation" === ""\r
+"Enhancements Copyright 1992-2015  Free Software Foundation" === ""\r
 "Enhancements Copyright 2005\r\nAlessandro Scotti" === ""\r
 ## What happened with H.G.Muller? [He sold his copyrights to FSF for $1]\r
+## The following string of 6 spaces can be translated to an acknowledgement of the translator,\r
+## like "Traducción por Óscar Toledo G.".\r
+"      " === ""\r
 "WinBoard 0.0.0" === ""\r
 \r
 ABOUTBOX2\r
 \r
-## Weird, it is needed? [Not really. It is a built-in 'Easter Egg' joke.]\r
+## Weird, it is needed? [Normally not. It is a built-in 'Easter Egg' joke.]\r
 "galactic" === ""\r
 \r
 TIME CONTROL DIALOG\r
@@ -208,13 +231,27 @@ TIME CONTROL DIALOG
 LOAD OPTIONS DIALOG\r
 \r
 "Load Game Options" === ""\r
-"Load games with automatic stepping" === ""\r
-"seconds per move" === ""\r
+"Load games with &automatic stepping" === ""\r
+"&seconds per move" === ""\r
+"when filtering game list on position, use thresholds:" === ""\r
+"Search Mode: " === ""\r
+"Match exact &position" === ""\r
+"Match if position is s&ubset" === ""\r
+"Match material with e&xact pawn structure" === ""\r
+"Match &material" === ""\r
+"Material &range (upper board-half is optional)" === ""\r
+"Material &difference (optional material balanced)" === ""\r
+"Also match reversed &colors" === ""\r
+"Also match &left-right mirror image" === ""\r
+"minimum Elo for &best player" === ""\r
+"minimum Elo for &weakest players" === ""\r
+"or later &year" === ""\r
+"co&nsecutive positions" === ""\r
 \r
 SAVE OPTIONS DIALOG\r
 \r
 "Save Game Options" === ""\r
-"Save Style" === ""\r
+"Save As: " === ""\r
 "Save games automatically" === ""\r
 "Prompt for filename" === ""\r
 "To file:" === ""\r
@@ -224,8 +261,8 @@ SAVE OPTIONS DIALOG
 "Save out of book info in PGN" === ""\r
 \r
 1536\r
+## This dialog is only used in some older Windows versions, so you might not be ableto test it.\r
 \r
-## Not tested, I could not locate it (old file manager?) [On some older Windows this is used]\r
 "Open" === ""\r
 "File &Name:" === ""\r
 "&Directories:" === ""\r
@@ -236,6 +273,7 @@ SAVE OPTIONS DIALOG
 "&Index number:" === ""\r
 \r
 COMMPORT\r
+## Always disabled if you are not actually using an ICS through a comport, so difficult to test.\r
 \r
 "Communication Port Settings" === ""\r
 "Net&work..." === ""\r
@@ -255,6 +293,8 @@ EDIT COMMENT
 PROMOTION POPUP\r
 \r
 "Promote to:" === ""\r
+## next used in Shogi as promotion-popup header\r
+"Promote?" === ""\r
 "Promotion" === ""\r
 "&Queen" === ""\r
 "&Rook" === ""\r
@@ -265,8 +305,8 @@ PROMOTION POPUP
 \r
 "Chance&llor" === ""\r
 "&Archbishop" === ""\r
-"      YES" === ""\r
-"       NO" === ""\r
+"YES" === ""\r
+"NO" === ""\r
 "C&entaur" === ""\r
 \r
 GAME LIST\r
@@ -305,7 +345,7 @@ COLORIZE
 \r
 QUESTION\r
 \r
-## next one might also be just a programmer's joke...\r
+## next one seems only a placeholder, and never appears? [might also be just a programmer's joke...]\r
 "Enter a chess engine command or just type something stupid that will completely screw things up." === ""\r
 "Question" === ""\r
 "Enter" === ""\r
@@ -348,7 +388,7 @@ SOUND DIALOG
 "&Defaults" === ""\r
 \r
 GENERAL OPTIONS DIALOG\r
-## pliece keep the indication of the accelerator keys for the same keystroke\r
+## pleace keep the indication of the accelerator keys for the same keystroke\r
 ## Note: finely tuned spaces to align keys at right\r
 \r
 "General Options" === ""\r
@@ -376,6 +416,7 @@ GENERAL OPTIONS DIALOG
 "E&xtended PGN Info    Ctrl+Shift+X" === ""\r
 "Highlight with Arro&w" === ""\r
 "Displa&y Logos" === ""\r
+"One-Click Move" === ""\r
 \r
 ICS OPTIONS\r
 \r
@@ -392,7 +433,6 @@ ICS OPTIONS
 "seconds" === ""\r
 "Choose..." === ""\r
 "Do &not colorize messages" === ""\r
-\r
 "&Auto Kibitz" === ""\r
 "Auto Kibit&z" === ""\r
 "See&k Graph" === ""\r
@@ -406,8 +446,8 @@ ICS OPTIONS
 "General" === ""\r
 \r
 BOARD OPTIONS\r
-(NOTE: AllWhite uses the white (outline-style) piece bitmaps for both sides\r
-       FlipBlack draws the black pieces upside down)\r
+## (NOTE: AllWhite uses the white (outline-style) piece bitmaps for both sides\r
+##        FlipBlack draws the black pieces upside down)\r
 \r
 "Board Options" === ""\r
 "Defaults" === ""\r
@@ -418,16 +458,16 @@ BOARD OPTIONS
 "Square Highlights" === ""\r
 "Premove Highlights" === ""\r
 "Monochrome" === ""\r
-\r
-## Needed for these two string\r
 "All White" === ""\r
 "Flip Black" === ""\r
-\r
+"Use Board Textures" === ""\r
+"Use Piece Font" === ""\r
+"Suppress Grid" === ""\r
 "Size" === ""\r
 \r
 BOARD SIZES (translate as number?)\r
 ## Don't put numbers, or nobody will translate them. [True. But do we really want them translated?]\r
-## This is a space for imagination.\r
+## This is a space for imagination!\r
 "&Tiny" === ""\r
 "T&eeny" === ""\r
 "&Dinky" === ""\r
@@ -459,6 +499,7 @@ FONTS
 "Tags" === ""\r
 "Comments" === ""\r
 "I C S Interaction" === ""\r
+"Piece font" === ""\r
 \r
 "&Color..." === ""\r
 "Move History, Engine Output" === ""\r
@@ -480,7 +521,7 @@ ADJUDICATIONS DIALOG
 "Draw if &Insufficient Material" === ""\r
 "Adjudicate &Trivial Draws" === ""\r
 "Apply" === ""\r
-## next 2 are suffixed to a textedit containing a number (50 or 3)\r
+## next 2 are suffixed to a text-edit containing a number (50 or 3)\r
 "-move rule" === ""\r
 "-fold repeats" === ""\r
 "Engine #1 Score is Absolute" === ""\r
@@ -502,7 +543,7 @@ COMMON ENGINE DIALOG
 "Default Match Games:" === ""\r
 \r
 NEW-VARIANT DIALOG\r
-(NOTE: the 'holdings' are the pieces standing next to the board ('in hand')\r
+## (NOTE: the 'holdings' are the pieces standing next to the board ('in hand')\r
 \r
 "Variants" === ""\r
 "Variant" === ""\r
@@ -511,8 +552,6 @@ NEW-VARIANT DIALOG
 "files" === ""\r
 "Holdings with room for:" === ""\r
 "pieces" === ""\r
-\r
-## Make it wider\r
 "('-1' means defaults for selected variant)" === ""\r
 \r
 VARIANT NAMES: \r
@@ -529,6 +568,7 @@ VARIANT NAMES:
 "cra&zyhouse" === ""\r
 "&bughouse" === ""\r
 "&Twilight" === ""\r
+"Sp&artan" === ""\r
 "&shogi" === ""\r
 "su&per" === ""\r
 "&knightmate" === ""\r
@@ -572,7 +612,8 @@ EVALUATION GRAPH
 \r
 ENGINE OUTPUT WINDOW\r
 \r
-"Engine output" === ""\r
+"Engine Output" === ""\r
+"%s (%d reversible plies)" === ""\r
 "Engine #1" === ""\r
 "NPS" === ""\r
 "Engine #2" === ""\r
@@ -587,11 +628,15 @@ CHAT BOXES
 winboard.c\r
 \r
 "&File" === ""\r
+"&Edit" === ""\r
+"&View" === ""\r
 "&Mode" === ""\r
 "&Action" === ""\r
 "&Step" === ""\r
+"E&ngine" === ""\r
 "&Options" === ""\r
 "&Help" === ""\r
+"You can only start a match from the initial position." === ""\r
 "Font name too long:" === ""\r
 "Font point size missing:" === ""\r
 "Can't parse color name %s" === ""\r
@@ -610,6 +655,7 @@ winboard.c
 "Load Game from File" === ""\r
 "Load Position from File" === ""\r
 "Save Game to File" === ""\r
+"Save Diagram to File" === ""\r
 "Save Position to File" === ""\r
 "%s does not support analysis" === ""\r
 "Analyze Game from File" === ""\r
@@ -690,6 +736,7 @@ wclipbrd.c
 \r
 woptions.c\r
 \r
+## For now, do NOT translate sound names, because WinBoard will no longer recognize them\r
 "Move" === ""\r
 "Bell" === ""\r
 "ICS Alarm" === ""\r
@@ -706,6 +753,8 @@ woptions.c
 "Challenge" === ""\r
 "Request" === ""\r
 "Seek" === ""\r
+## end of sound names\r
+\r
 "Browse for Sound File" === ""\r
 "Can't parse com port settings" === ""\r
 "Option Error" === ""\r
@@ -755,10 +804,15 @@ wsettings.c
 "OK" === ""\r
 "Cancel" === ""\r
 \r
+wchat.c\r
+\r
+"Chat Window %s" === ""\r
+\r
 backend.c\r
 \r
 "bad timeControl option %s" === ""\r
 "bad searchTime option %s" === ""\r
+## following to will appear in combinationslike "first engine" \r
 "first" === ""\r
 "second" === ""\r
 "protocol version %d not supported" === ""\r
@@ -795,7 +849,7 @@ backend.c
 "Error gathering move list: extra board" === ""\r
 "Illegal move \"%s\" from ICS" === ""\r
 "Couldn't parse move \"%s\" from ICS" === ""\r
-## 'say' is important? [Indeed: it is an ICS command and must remain untranslated]\r
+## The leading 'say' is used as ICS command here, and should NOT be translated. Only the message behind it.\r
 "say Internal error; bad moveType %d (%d,%d-%d,%d)" === ""\r
 "You are playing Black" === ""\r
 "You are playing White" === ""\r
@@ -805,7 +859,7 @@ backend.c
 "Illegal move" === ""\r
 "End of game" === ""\r
 "Incorrect move" === ""\r
-## next 6: Indicate that second %s is 'first' or 'second'. Or I'm wrong? [correct]\r
+## next 6: Second (first 3) or first (other) '%s' will be substituted for 'first' or 'second'.\r
 "Illegal move \"%s\" from %s machine" === ""\r
 "Illegal move \"%s\" (rejected by %s chess program)" === ""\r
 "Failed to start %s chess program %s on %s: %s\n" === ""\r
@@ -867,7 +921,7 @@ backend.c
 "Still need to make moves for games %s\n" === ""\r
 "Edit comment" === ""\r
 "Edit comment on %d.%s%s" === ""\r
-"Starting analysis mode...\nIf this message stays up, your chess program does not support analysis." ===  "Comenzando modo de análisis...\nSi este mensaje permanece, su programa de ajedrez no admite análisis."\r
+"Starting analysis mode...\nIf this message stays up, your chess program does not support analysis." ===  ""\r
 "It is not White's turn" === ""\r
 "It is not Black's turn" === ""\r
 "Wait until your turn,\nor select Move Now" === ""\r
@@ -902,10 +956,17 @@ backend.c
 "No response from ICS" === ""\r
 "You cannot do this while you are playing or observing" === ""\r
 "Click in holdings to choose piece" === ""\r
+"failed writing PV" === ""\r
+"Bad Seek" === ""\r
+"vs." === ""\r
+"%s (%d reversible plies)" === ""\r
+"Reading game file (%d)" === ""\r
+"Click clock to clear board" === ""\r
+"Pull pawn backwards to under-promote" === ""\r
 \r
 END-OF-GAME MESSAGES (should they be translated?)\r
 ## I think that only for visualization and not for PGN, as PGN files are shared all around the world\r
-## [OK, I adapted the source that way]\r
+## [OK, I adapted the source that way. So please translate.]\r
 \r
 "Game aborted" === ""\r
 "White wins on time" === ""\r
@@ -927,6 +988,7 @@ END-OF-GAME MESSAGES (should they be translated?)
 "XBoard adjudication: repetition draw" === ""\r
 "Xboard adjudication: perpetual checking" === ""\r
 "Xboard adjudication: perpetual chasing" === ""\r
+"%Xboard adjudication: perpetual chasing of" === ""\r
 "Xboard adjudication: 50-move rule" === ""\r
 "Draw claim: 50-move rule" === ""\r
 "Draw claim: 3-fold repetition" === ""\r
@@ -940,3 +1002,111 @@ END-OF-GAME MESSAGES (should they be translated?)
 "False draw claim: '%s'" === ""\r
 "xboard exit" === ""\r
 \r
+\r
+# NEW STRINGS FOR EXPERIMENTAL TM VERSION:\r
+\r
+# MENU\r
+\r
+"Edit Boo&k..." === ""\r
+"Edit Engine List..." === ""\r
+"Load Engine..." === ""\r
+"Tournament..." === ""\r
+\r
+# LOAD ENGINE DIALOG\r
+\r
+"First" === ""\r
+"Second" === ""\r
+"Choose File" === ""\r
+"Choose Folder:" === ""\r
+"Select engine from list:" === ""\r
+"or specify one below:" === ""\r
+"Nickname (optional):" === ""\r
+"Use nickname in PGN tag" === ""\r
+"Engine (*.exe):" === ""\r
+"command-line parameters:" === ""\r
+"directory:" === ""\r
+"(Directory will be derived from engine path when left empty)" === ""\r
+"Add this engine to the list" === ""\r
+"Must not use GUI book" === ""\r
+"UCI" === ""\r
+"WB protocol v1 (skip waiting for features)" === ""\r
+"UCCI / USI (uses specified /uxiAdapter)" === ""\r
+"Force current variant with this engine" === ""\r
+"Load mentioned engine as" === ""\r
+"Load Engine" === ""\r
+"You did not specify the engine executable" === ""\r
+"Select single engine from the group" === ""\r
+\r
+# TOURNAMENT OPTIONS DIALOG\r
+\r
+"Tournament file:" === ""\r
+"If you specify an existing file, the rest of this dialog will be ignored." === ""\r
+"Otherwise, the file will be created, with the settings you specify below:" === ""\r
+"Select Engine:" === ""\r
+"Use Swiss pairing engine (cycles = rounds)" === ""\r
+"Tourney type (0=RR, 1=gauntlet):" === ""\r
+"Sync after cycle" === ""\r
+"Number of tourney cycles:" === ""\r
+"Sync after round" === ""\r
+"Games per Match / Pairing:" === ""\r
+"File for saving tourney games:" === ""\r
+"Game File with Opening Lines:" === ""\r
+"Game Number:" === ""\r
+"File with Start Positions:" === ""\r
+"Position Number:" === ""\r
+"Step through lines/positions in file" === ""\r
+"Rewind after (0 = never):" === ""\r
+"Use each line/position twice" === ""\r
+"Pause between Games (ms):" === ""\r
+"Tournament and Match Options" === ""\r
+"Tourney participants:" === ""\r
+"Replace Engine" === ""\r
+"Upgrade Engine" === ""\r
+"Time Control..." === ""\r
+"Common Engine..." === ""\r
+"Clone Tourney" === ""\r
+"Make all use GUI book by default" === ""\r
+"You must supply a tournament file,\nfor storing the tourney progress" === ""\r
+"Not enough participants" === ""\r
+"Continue Later" === ""\r
+"First you must specify an existing tourney file to clone" === ""\r
+"No engine %s is installed" === ""\r
+\r
+# THEMES DIALOG\r
+\r
+"Board themes" === ""\r
+"Select theme from list:" === ""\r
+"or specify new theme below:" === ""\r
+"Theme name:" === ""\r
+"Use board textures" === ""\r
+"Light-square texture:" === ""\r
+"Dark-square texture:" === ""\r
+"Dark reorientation mode:" === ""\r
+"Light reorientation mode:" === ""\r
+"Draw border around board" === ""\r
+"Optional border bitmap:" === ""\r
+"        Beware: a specified piece font will prevail over piece bitmaps" === ""\r
+"Directory with piece bitmaps:" === ""\r
+"Use piece font" === ""\r
+"Font size (%):" === ""\r
+"Font name:" === ""\r
+"Font piece to char:" === ""\r
+"Delete Theme" === ""\r
+"Select single theme from the group" === ""\r
+\r
+# book.c\r
+\r
+"Could not create book" === ""\r
+"Polyglot book not valid" === ""\r
+"Hash keys are different" === ""\r
+"Book Fault" === ""\r
+"Book file exists! Try again for overwrite." === ""\r
+\r
+# NEW MENU ITEMS IN 4.7\r
+\r
+"Save Games to &Book" === ""\r
+"Colo&rs..." === ""\r
+"Load &First Engine..." === ""\r
+"Load &Second Engine..." === ""\r
+"&Board Themes..." === ""\r
+"Auto &Create Logon" === ""\r