Fix multi-leg promotions
[xboard.git] / winboard / winboard.h
index fab659e..40a425e 100644 (file)
@@ -2,10 +2,11 @@
  * WinBoard.h -- Definitions for Windows NT front end to XBoard\r
  *\r
  * Copyright 1991 by Digital Equipment Corporation, Maynard,\r
- * Massachusetts. \r
+ * Massachusetts.\r
  *\r
  * Enhancements Copyright 1992-2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006,\r
- * 2007, 2008, 2009 Free Software Foundation, Inc.\r
+ * 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 Free\r
+ * Software Foundation, Inc.\r
  *\r
  * Enhancements Copyright 2005 Alessandro Scotti\r
  *\r
@@ -59,6 +60,7 @@ typedef struct {
   char faceName[LF_FACESIZE];\r
   float pointSize;\r
   BYTE bold, italic, underline, strikeout;\r
+  BYTE charset;\r
 } MyFontParams;\r
 \r
 typedef struct {\r
@@ -84,6 +86,7 @@ typedef struct {
 typedef struct {\r
   char* name;\r
   void* data;\r
+  int flag; // [HGM] needed to indicate if data was malloc'ed or not\r
 } MySound;\r
 \r
 typedef struct {\r
@@ -104,7 +107,7 @@ VOID InitAppData(LPSTR);
 VOID InitDrawingColors(VOID);\r
 VOID InitDrawingSizes(BoardSize boardSize, int flags);\r
 VOID InitMenuChecks(VOID);\r
-VOID ICSInitScript(VOID);\r
+int  ICSInitScript(VOID);\r
 BOOL CenterWindow(HWND hwndChild, HWND hwndParent);\r
 VOID ResizeEditPlusButtons(HWND hDlg, HWND hText, int sizeX, int sizeY, int newSizeX, int newSizeY);\r
 VOID PromotionPopup(HWND hwnd);\r
@@ -120,8 +123,6 @@ VOID ChangeBoardSize(BoardSize newSize);
 BOOL APIENTRY MyCreateFont(HWND hwnd, MyFont *font);\r
 VOID ErrorPopDown(VOID);\r
 VOID EnsureOnScreen(int *x, int *y, int minX, int minY);\r
-typedef char GetFunc(void *getClosure);\r
-VOID ParseArgs(GetFunc get, void *cl);\r
 HBITMAP \r
 DoLoadBitmap(HINSTANCE hinst, char *piece, int squareSize, char *suffix);\r
 COLORREF ParseColorName(char *name);\r
@@ -132,7 +133,14 @@ VOID ParseFontName(char *name, MyFontParams *mfp);
 void InitComboStrings(HANDLE hwndCombo, char **cd);\r
 BOOLEAN MyLoadSound(MySound *ms);\r
 BOOLEAN MyPlaySound(MySound *ms);\r
-VOID ExitArgError(char *msg, char *badArg);\r
+VOID ExitArgError(char *msg, char *badArg, Boolean quit);\r
+void SaveSettings(char* name);\r
+BOOL BrowseForFolder( const char * title, char * path );\r
+VOID TourneyPopup();\r
+VOID LoadEnginePopUp();\r
+VOID LoadOptionsPopup(HWND hDlg);\r
+VOID InitTextures();\r
+void ThemeOptionsPopup(HWND hwnd);\r
 \r
 /* Constants */\r
 \r
@@ -143,14 +151,13 @@ VOID ExitArgError(char *msg, char *badArg);
 #define COMMENT_FONT 4\r
 #define EDITTAGS_FONT 5\r
 #define MOVEHISTORY_FONT 6\r
-#define NUM_FONTS 7\r
+#define GAMELIST_FONT 7\r
+#define NUM_FONTS 8\r
 \r
 /* Positions of some menu items.  Origin is zero and separator lines count. */\r
 /* It's gross that these are needed. */\r
-#define ACTION_POS 2    /* Posn of "Action" on menu bar */\r
-#define OPTIONS_POS 4   /* Posn of "Options" on menu bar */\r
-#define ICS_POS 4       /* Posn of "ICS " on Options menu */\r
-#define SOUNDS_POS 6     /* Posn of "Sounds" on Options menu */\r
+#define ACTION_POS 4    /* Posn of "Action" on menu bar */\r
+#define OPTIONS_POS 6   /* Posn of "Options" on menu bar */\r
 /* end grossness */\r
 \r
 extern MyFont *font[NUM_SIZES][NUM_FONTS];\r
@@ -172,19 +179,53 @@ extern MyFont *font[NUM_SIZES][NUM_FONTS];
 #define COPY_TMP "wbcopy.tmp"\r
 #define PASTE_TMP "wbpaste.tmp"\r
 \r
-/* [AS] Layout management */\r
-typedef struct {\r
-    Boolean visible;\r
-    int x;\r
-    int y;\r
-    int width;\r
-    int height;\r
-} WindowPlacement;\r
+/* variables */\r
+extern HINSTANCE hInst;\r
+extern HWND hwndMain;\r
+extern BoardSize boardSize;\r
 \r
-VOID InitWindowPlacement( WindowPlacement * wp );\r
+// [HGM] Some stuff to allo a platform-independent reference to windows\r
+// This should be moved to frontend.h in due time\r
 \r
-VOID RestoreWindowPlacement( HWND hWnd, WindowPlacement * wp );\r
+typedef enum {\r
+  W_Main, W_Console, W_Comment, W_Tags, W_GameList, \r
+  W_MoveHist, W_EngineOut, NUM_WINDOWS\r
+} WindowID;\r
 \r
-VOID ReattachAfterMove( LPRECT lprcOldPos, int new_x, int new_y, HWND hWndChild, WindowPlacement * pwpChild );\r
+extern WindowPlacement placementTab[NUM_WINDOWS];\r
+extern HWND hwndTab[NUM_WINDOWS]; // this remains pure front-end.\r
 \r
+void Translate( HWND hDlg, int id);\r
+VOID InitWindowPlacement( WindowPlacement * wp );\r
+VOID RestoreWindowPlacement( HWND hWnd, WindowPlacement * wp );\r
+VOID ReattachAfterMove( LPRECT lprcOldPos, int new_x, int new_y, HWND hWndChild, WindowPlacement * pwpChild );\r
 VOID ReattachAfterSize( LPRECT lprcOldPos, int new_w, int new_h, HWND hWndChild, WindowPlacement * pwpChild );\r
+BOOL GetActualPlacement( HWND hWnd, WindowPlacement * wp );\r
+\r
+VOID MoveHistoryPopUp();\r
+VOID MoveHistoryPopDown();\r
+extern HWND moveHistoryDialog;\r
+\r
+VOID EvalGraphPopUp();\r
+VOID EvalGraphPopDown();\r
+extern HWND evalGraphDialog;\r
+\r
+extern HWND engineOutputDialog;\r
+\r
+struct GameListStats\r
+{\r
+    int white_wins;\r
+    int black_wins;\r
+    int drawn;\r
+    int unfinished;\r
+};\r
+\r
+int GameListToListBox( HWND hDlg, BOOL boReset, char * pszFilter, struct GameListStats * stats, BOOL byPos, BOOL narrow );\r
+VOID ShowGameListProc(void);\r
+extern HWND gameListDialog;\r
+\r
+VOID EditTagsProc(void);\r
+extern HWND editTagsDialog;\r
+extern int screenWidth, screenHeight;\r
+extern RECT screenGeometry; // Top-left coordiate of the screen can be different from (0,0)\r
+\r