Create new (empty) branch for board themes
[xboard.git] / winboard / wsettings.c
diff --git a/winboard/wsettings.c b/winboard/wsettings.c
deleted file mode 100644 (file)
index 893d91b..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,1030 +0,0 @@
-/*\r
- * woptions.h -- Options dialog box routines for WinBoard\r
- *\r
- * Copyright 2003, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 Free\r
- * Software Foundation, Inc.\r
- *\r
- * ------------------------------------------------------------------------\r
- *\r
- * GNU XBoard is free software: you can redistribute it and/or modify\r
- * it under the terms of the GNU General Public License as published by\r
- * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or (at\r
- * your option) any later version.\r
- *\r
- * GNU XBoard is distributed in the hope that it will be useful, but\r
- * WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of\r
- * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU\r
- * General Public License for more details.\r
- *\r
- * You should have received a copy of the GNU General Public License\r
- * along with this program. If not, see http://www.gnu.org/licenses/.  *\r
- *\r
- *------------------------------------------------------------------------\r
- ** See the file ChangeLog for a revision history.  */\r
-\r
-/*\r
- * Engine-settings dialog. The complexity come from an attempt to present the engine-defined options\r
- * in a nicey formatted layout. To this end we first run a back-end pre-formatter, which will distribute\r
- * the controls over two columns (the minimum required, as some are double width). It also takes care of\r
- * grouping options that start with the same word (mainly for "Polyglot ..." options). It assigns relative\r
- * suitability to break points between lines, and in the end decides if and where to break up the list\r
- * for display in multiple (2*N) columns.\r
- * The thus obtained list representing the topology of the layout is then passed to a front-end routine\r
- * that generates the actual dialog box from it.\r
- */\r
-\r
-#include "config.h"\r
-\r
-#include <windows.h>\r
-#include <Windowsx.h>\r
-#include <stdio.h>\r
-#include <string.h>\r
-#include "common.h"\r
-#include "frontend.h"\r
-#include "backend.h"\r
-#include "winboard.h"\r
-#include "backendz.h"\r
-\r
-#define _(s) T_(s)\r
-#define N_(s) s\r
-\r
-int layoutList[2*MAX_OPTIONS];\r
-int checkList[2*MAX_OPTIONS];\r
-int comboList[2*MAX_OPTIONS];\r
-int buttonList[2*MAX_OPTIONS];\r
-int boxList[2*MAX_OPTIONS];\r
-int groupNameList[2*MAX_OPTIONS];\r
-int breaks[MAX_OPTIONS];\r
-int checks, combos, buttons, layout, groups;\r
-char title[MSG_SIZ];\r
-char *engineName, *engineDir, *engineChoice, *engineLine, *nickName, *params;\r
-Boolean isUCI, hasBook, storeVariant, v1, addToList, useNick, isUCCI;\r
-extern Option installOptions[], matchOptions[];\r
-char *engineList[MAXENGINES] = {""}, *engineMnemonic[MAXENGINES] = {""};\r
-void (*okFunc)();\r
-ChessProgramState *activeCps;\r
-Option *activeList;\r
-int InstallOK P((void));\r
-typedef int ButtonCallback(HWND h);\r
-ButtonCallback *comboCallback;\r
-\r
-void\r
-PrintOpt(int i, int right, Option *optionList)\r
-{\r
-    if(i<0) {\r
-       if(!right) fprintf(debugFP, "%30s", "");\r
-    } else {\r
-       Option opt = optionList[i];\r
-       switch(opt.type) {\r
-           case Slider:\r
-           case Spin:\r
-               fprintf(debugFP, "%20.20s [    +/-]", opt.name);\r
-               break;\r
-           case TextBox:\r
-           case FileName:\r
-           case PathName:\r
-               fprintf(debugFP, "%20.20s [______________________________________]", opt.name);\r
-               break;\r
-           case Label:\r
-               fprintf(debugFP, "%41.41s", opt.name);\r
-               break;\r
-           case CheckBox:\r
-               fprintf(debugFP, "[x] %-26.25s", opt.name);\r
-               break;\r
-           case ComboBox:\r
-               fprintf(debugFP, "%20.20s [ COMBO ]", opt.name);\r
-               break;\r
-           case Button:\r
-           case SaveButton:\r
-           case ResetButton:\r
-               fprintf(debugFP, "[ %26.26s ]", opt.name);\r
-           case Message:\r
-           default:\r
-               break;\r
-       }\r
-    }\r
-    fprintf(debugFP, right ? "\n" : " ");\r
-}\r
-\r
-void\r
-CreateOptionDialogTest(int *list, int nr, Option *optionList)\r
-{\r
-    int line;\r
-\r
-    for(line = 0; line < nr; line+=2) {\r
-       PrintOpt(list[line+1], 0, optionList);\r
-       PrintOpt(list[line], 1, optionList);\r
-    }\r
-}\r
-\r
-void\r
-LayoutOptions(int firstOption, int endOption, char *groupName, Option *optionList)\r
-{\r
-    int i, b = strlen(groupName), stop, prefix, right, nextOption, firstButton = buttons;\r
-    Control lastType, nextType=Label;\r
-\r
-    nextOption = firstOption;\r
-    while(nextOption < endOption) {\r
-       checks = combos = 0; stop = 0;\r
-       lastType = Button; // kludge to make sure leading Spin will not be prefixed\r
-       // first separate out buttons for later treatment, and collect consecutive checks and combos\r
-       while(nextOption < endOption && !stop) {\r
-           switch(nextType = optionList[nextOption].type) {\r
-               case CheckBox: checkList[checks++] = nextOption; lastType = CheckBox; break;\r
-               case ComboBox: comboList[combos++] = nextOption; lastType = ComboBox; break;\r
-               case ResetButton:\r
-               case SaveButton:\r
-               case Button:  buttonList[buttons++] = nextOption; lastType = Button; break;\r
-               case TextBox:\r
-               case ListBox:\r
-               case FileName:\r
-               case PathName:\r
-               case Slider:\r
-               case Label:\r
-               case Spin: stop++;\r
-               default:\r
-               case Message: ; // cannot happen\r
-           }\r
-           nextOption++;\r
-       }\r
-       // We now must be at the end, or looking at a spin or textbox (in nextType)\r
-       if(!stop)\r
-           nextType = Button; // kudge to flush remaining checks and combos undistorted\r
-       // Take a new line if a spin follows combos or checks, or when we encounter a textbox\r
-       if((combos+checks || nextType == TextBox || nextType == ListBox || nextType == FileName || nextType == PathName || nextType == Label) && layout&1) {\r
-           layoutList[layout++] = -1;\r
-       }\r
-       // The last check or combo before a spin will be put on the same line as that spin (prefix)\r
-       // and will thus not be grouped with other checks and combos\r
-       prefix = -1;\r
-       if(nextType == Spin && lastType != Button) {\r
-           if(lastType == CheckBox) prefix = checkList[--checks]; else\r
-           if(lastType == ComboBox) prefix = comboList[--combos];\r
-       }\r
-       // if a combo is followed by a textbox, it must stay at the end of the combo/checks list to appear\r
-       // immediately above the textbox, so treat it as check. (A check would automatically be and remain there.)\r
-       if((nextType == TextBox || nextType == ListBox || nextType == FileName || nextType == PathName) && lastType == ComboBox)\r
-           checkList[checks++] = comboList[--combos];\r
-       // Now append the checks behind the (remaining) combos to treat them as one group\r
-       for(i=0; i< checks; i++)\r
-           comboList[combos++] = checkList[i];\r
-       // emit the consecutive checks and combos in two columns\r
-       right = combos/2; // rounded down if odd!\r
-       for(i=0; i<right; i++) {\r
-           breaks[layout/2] = 2;\r
-           layoutList[layout++] = comboList[i];\r
-           layoutList[layout++] = comboList[i + right];\r
-       }\r
-       // An odd check or combo (which could belong to following textBox) will be put in the left column\r
-       // If there was an even number of checks and combos the last one will automatically be in that position\r
-       if(combos&1) {\r
-           layoutList[layout++] = -1;\r
-           layoutList[layout++] = comboList[2*right];\r
-       }\r
-       if(nextType == ListBox) {\r
-           // A listBox will be left-adjusted, and cause rearrangement of the elements before it to the right column\r
-           breaks[layout/2] = lastType == Button ? 0 : 100;\r
-           layoutList[layout++] = -1;\r
-           layoutList[layout++] = nextOption - 1;\r
-           for(i=optionList[nextOption-1].min; i>0; i--) { // extra high text edit\r
-               breaks[layout/2] = -1;\r
-               layoutList[layout++] = -1;\r
-               layoutList[layout++] = -1;\r
-           }\r
-       } else \r
-       if(nextType == TextBox || nextType == FileName || nextType == PathName || nextType == Label) {\r
-           // A textBox is double width, so must be left-adjusted, and the right column remains empty\r
-           breaks[layout/2] = lastType == Button ? 0 : 100;\r
-           layoutList[layout++] = -1;\r
-           layoutList[layout++] = nextOption - 1;\r
-           if(optionList[nextOption-1].min) { // extra high text edit: goes right of existing listbox\r
-               layout -= 2; // remove\r
-               layoutList[layout-2*optionList[nextOption-1].min-2] = nextOption - 1;\r
-           }\r
-       } else if(nextType == Spin) {\r
-           // A spin will go in the next available position (right to left!). If it had to be prefixed with\r
-           // a check or combo, this next position must be to the right, and the prefix goes left to it.\r
-           layoutList[layout++] = nextOption - 1;\r
-           if(prefix >= 0) layoutList[layout++] = prefix;\r
-       }\r
-    }\r
-    // take a new line if needed\r
-    if(layout&1) layoutList[layout++] = -1;\r
-    // emit the buttons belonging in this group; loose buttons are saved for last, to appear at bottom of dialog\r
-    if(b) {\r
-       while(buttons > firstButton)\r
-           layoutList[layout++] = buttonList[--buttons];\r
-       if(layout&1) layoutList[layout++] = -1;\r
-    }\r
-}\r
-\r
-char *\r
-EndMatch(char *s1, char *s2)\r
-{\r
-       char *p, *q;\r
-       p = s1; while(*p) p++;\r
-       q = s2; while(*q) q++;\r
-       while(p > s1 && q > s2 && *p == *q) { p--; q--; }\r
-       if(p[1] == 0) return NULL;\r
-       return p+1;\r
-}\r
-\r
-void\r
-DesignOptionDialog(int nrOpt, Option *optionList)\r
-{\r
-    int k=0, n=0;\r
-    char buf[MSG_SIZ];\r
-\r
-    layout = 0;\r
-    buttons = groups = 0;\r
-    while(k < nrOpt) { // k steps through 'solitary' options\r
-       // look if we hit a group of options having names that start with the same word\r
-       int groupSize = 1, groupNameLength = 50;\r
-       sscanf(optionList[k].name, "%s", buf); // get first word of option name\r
-       while(k + groupSize < nrOpt &&\r
-             strstr(optionList[k+groupSize].name, buf) == optionList[k+groupSize].name) {\r
-               int j;\r
-               for(j=0; j<groupNameLength; j++) // determine common initial part of option names\r
-                   if( optionList[k].name[j] != optionList[k+groupSize].name[j]) break;\r
-               groupNameLength = j;\r
-               groupSize++;\r
-\r
-       }\r
-       if(groupSize > 3) {\r
-               // We found a group to terminates the current section\r
-               LayoutOptions(n, k, "", optionList); // flush all solitary options appearing before the group\r
-               groupNameList[groups] = groupNameLength;\r
-               boxList[groups++] = layout; // group start in even entries\r
-               LayoutOptions(k, k+groupSize, buf, optionList); // flush the group\r
-               boxList[groups++] = layout; // group end in odd entries\r
-               k = n = k + groupSize;\r
-       } else k += groupSize; // small groups are grouped with the solitary options\r
-    }\r
-    if(n != k) LayoutOptions(n, k, "", optionList); // flush remaining solitary options\r
-    // decide if and where we break into two column pairs\r
-\r
-    // Emit buttons and add OK and cancel\r
-//    for(k=0; k<buttons; k++) layoutList[layout++] = buttonList[k];\r
\r
-   // Create the dialog window\r
-    if(appData.debugMode) CreateOptionDialogTest(layoutList, layout, optionList);\r
-//    CreateOptionDialog(layoutList, layout, optionList);\r
-    if(!activeCps) okFunc = optionList[nrOpt].target;\r
-}\r
-\r
-#include <windows.h>\r
-\r
-extern HINSTANCE hInst;\r
-\r
-typedef struct {\r
-    DLGITEMTEMPLATE item;\r
-    WORD code;\r
-    WORD controlType;\r
-    wchar_t d1, data;\r
-    WORD creationData;\r
-} Item;\r
-\r
-struct {\r
-    DLGTEMPLATE header;\r
-    WORD menu;\r
-    WORD winClass;\r
-    wchar_t title[20];\r
-    WORD pointSize;\r
-    wchar_t fontName[14];\r
-    Item control[MAX_OPTIONS];\r
-} template = {\r
-    { DS_MODALFRAME | WS_POPUP | WS_CAPTION | WS_SYSMENU | DS_SETFONT, 0, 0, 0, 0, 295, 300 },\r
-    0x0000, 0x0000, L"Engine #1 Settings ", 8, L"MS Sans Serif"\r
-};\r
-\r
-char *\r
-AddCR(char *s)\r
-{\r
-    char *p=s, *q;\r
-    int n=0;\r
-    while(p = strchr(p, '\n')) p++, n++; // count linefeeds\r
-    p = q = malloc(strlen(s) + n + 1);\r
-    while(*p++ = *s++) if(p[-1] == '\n') p[-1] = '\r', *p++ = '\n';\r
-    return q;\r
-}\r
-\r
-void\r
-SetOptionValues(HWND hDlg, ChessProgramState *cps, Option *optionList)\r
-// Put all current option values in controls, and write option names next to them\r
-{\r
-    HANDLE hwndCombo;\r
-    int i, k;\r
-    char **choices, *name;\r
-\r
-    for(i=0; i<layout+buttons; i++) {\r
-       int j=layoutList[i];\r
-       if(j == -2) SetDlgItemText( hDlg, 2000+2*i, ". . ." );\r
-       if(j<0) continue;\r
-       name = cps ? optionList[j].name : _(optionList[j].name);\r
-       if(strstr(name, "Polyglot ") == name) name += 9;\r
-       SetDlgItemText( hDlg, 2000+2*i, name );\r
-//if(appData.debugMode) fprintf(debugFP, "# %s = %d\n",optionList[j].name, optionList[j].value );\r
-       switch(optionList[j].type) {\r
-           case Spin:\r
-               SetDlgItemInt( hDlg, 2001+2*i, cps ? optionList[j].value : *(int*)optionList[j].target, TRUE );\r
-               break;\r
-           case TextBox:\r
-           case FileName:\r
-           case PathName:\r
-               name = AddCR(cps ? optionList[j].textValue : *(char**)optionList[j].target); // stupid CR...\r
-               SetDlgItemText( hDlg, 2001+2*i, name);\r
-               free(name);\r
-               break;\r
-           case CheckBox:\r
-               CheckDlgButton( hDlg, 2000+2*i, (cps ? optionList[j].value : *(Boolean*)optionList[j].target) != 0);\r
-               break;\r
-           case ComboBox:\r
-               choices = (char**) optionList[j].textValue;\r
-               hwndCombo = GetDlgItem(hDlg, 2001+2*i);\r
-               SendMessage(hwndCombo, CB_RESETCONTENT, 0, 0);\r
-               for(k=0; k<optionList[j].max; k++) {\r
-                   SendMessage(hwndCombo, CB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) choices[k]);\r
-               }\r
-               SendMessage(hwndCombo, CB_SELECTSTRING, (WPARAM) -1, (LPARAM) choices[optionList[j].value]);\r
-               break;\r
-           case ListBox:\r
-               choices = (char**) optionList[j].choice;\r
-               hwndCombo = GetDlgItem(hDlg, 2001+2*i);\r
-               SendMessage(hwndCombo, LB_RESETCONTENT, 0, 0);\r
-               for(k=0; k<optionList[j].max; k++) {\r
-                   SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) choices[k]);\r
-               }\r
-               break;\r
-           case Button:\r
-           case SaveButton:\r
-           default:\r
-               break;\r
-       }\r
-    }\r
-    SetDlgItemText( hDlg, IDOK, _("OK") );\r
-    SetDlgItemText( hDlg, IDCANCEL, _("Cancel") );\r
-    title[0] &= ~32; // capitalize\r
-    SetWindowText( hDlg, title);\r
-    for(i=0; i<groups; i+=2) {\r
-       int id, p; char buf[MSG_SIZ];\r
-       id = k = boxList[i];\r
-       if(layoutList[k] < 0) k++;\r
-       if(layoutList[k] < 0) continue;\r
-       for(p=0; p<groupNameList[i]; p++) buf[p] = optionList[layoutList[k]].name[p];\r
-       buf[p] = 0;\r
-       SetDlgItemText( hDlg, 2000+2*(id+MAX_OPTIONS), buf );\r
-    }\r
-}\r
-\r
-\r
-int\r
-GetOptionValues(HWND hDlg, ChessProgramState *cps, Option *optionList)\r
-// read out all controls, and if value is altered, remember it and send it to the engine\r
-{\r
-    int i, k, new=0, changed=0, len;\r
-    char **choices, newText[MSG_SIZ], buf[MSG_SIZ], *text;\r
-    BOOL success;\r
-\r
-    for(i=0; i<layout; i++) {\r
-       int j=layoutList[i];\r
-       if(j<0) continue;\r
-       switch(optionList[j].type) {\r
-           case Spin:\r
-               new = GetDlgItemInt( hDlg, 2001+2*i, &success, TRUE );\r
-               if(!success) break;\r
-               if(new < optionList[j].min) new = optionList[j].min;\r
-               if(new > optionList[j].max) new = optionList[j].max;\r
-               if(!cps) { *(int*)optionList[j].target = new; break; }\r
-               changed = 2*(optionList[j].value != new);\r
-               optionList[j].value = new;\r
-               break;\r
-           case TextBox:\r
-           case FileName:\r
-           case PathName:\r
-               if(cps) len = MSG_SIZ - strlen(optionList[j].name) - 9, text = newText;\r
-               else    len = GetWindowTextLength(GetDlgItem(hDlg, 2001+2*i)) + 1, text = (char*) malloc(len);\r
-               success = GetDlgItemText( hDlg, 2001+2*i, text, len );\r
-               if(!success) text[0] = NULLCHAR; // empty string can be valid input\r
-               if(!cps) {\r
-                   char *p;\r
-                   p = (optionList[j].type != FileName ? strdup(text) : InterpretFileName(text, homeDir)); // all files relative to homeDir!\r
-                   FREE(*(char**)optionList[j].target); *(char**)optionList[j].target = p;\r
-                   free(text); text = p;\r
-                   while(*p++ = *text++) if(p[-1] == '\r') p--; // crush CR\r
-                   break;\r
-               }\r
-               changed = strcmp(optionList[j].textValue, newText) != 0;\r
-               safeStrCpy(optionList[j].textValue, newText, MSG_SIZ - (optionList[j].textValue - optionList[j].name) );\r
-               break;\r
-           case CheckBox:\r
-               new = IsDlgButtonChecked( hDlg, 2000+2*i );\r
-               if(!cps) { *(Boolean*)optionList[j].target = new; break; }\r
-               changed = 2*(optionList[j].value != new);\r
-               optionList[j].value = new;\r
-               break;\r
-           case ComboBox:\r
-               choices = (char**) optionList[j].textValue;\r
-               success = GetDlgItemText( hDlg, 2001+2*i, newText, MSG_SIZ );\r
-               if(!success) break;\r
-               new = -1;\r
-               for(k=0; k<optionList[j].max; k++) {\r
-                   if(choices[k] && !strcmp(choices[k], newText)) new = k;\r
-               }\r
-               if(!cps && new > 0) {\r
-                   if(*(char**)optionList[j].target) free(*(char**)optionList[j].target);\r
-                   *(char**)optionList[j].target = strdup(optionList[j].choice[new]);\r
-                   break;\r
-               }\r
-               changed = new >= 0 && (optionList[j].value != new);\r
-               if(changed) optionList[j].value = new;\r
-               break;\r
-           case ListBox:\r
-               if(optionList[j].textValue)\r
-                   *(int*) optionList[j].textValue = SendDlgItemMessage(hDlg, 2001+2*i, LB_GETCURSEL, 0, 0);\r
-           case Button:\r
-           default:\r
-               break; // are treated instantly, so they have been sent already\r
-       }\r
-       if(changed == 2)\r
-         snprintf(buf, MSG_SIZ, "option %s=%d\n", optionList[j].name, new); else\r
-       if(changed == 1)\r
-         snprintf(buf, MSG_SIZ, "option %s=%s\n", optionList[j].name, newText);\r
-       if(changed) SendToProgram(buf, cps);\r
-    }\r
-    if(!cps && okFunc) return ((ButtonCallback*) okFunc)(0);\r
-    return 1;\r
-}\r
-\r
-char *defaultExt[] = { NULL, "pgn", "fen", "exe", "trn", "bin", "log", "ini" };\r
-HWND settingsDlg;\r
-\r
-LRESULT CALLBACK SettingsProc(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)\r
-{\r
-    char buf[MSG_SIZ];\r
-    int i, j, ext;\r
-\r
-    switch( message )\r
-    {\r
-    case WM_INITDIALOG:\r
-\r
-//        CenterWindow(hDlg, GetWindow(hDlg, GW_OWNER));\r
-       SetOptionValues(hDlg, activeCps, activeList);\r
-       settingsDlg = hDlg;\r
-        SetFocus(GetDlgItem(hDlg, IDCANCEL));\r
-\r
-        break;\r
-\r
-    case WM_COMMAND:\r
-        switch( LOWORD(wParam) ) {\r
-        case IDOK:\r
-           if(!GetOptionValues(hDlg, activeCps, activeList)) return FALSE;\r
-            EndDialog( hDlg, 0 );\r
-           comboCallback = NULL; activeCps = NULL; settingsDlg = NULL;\r
-            return TRUE;\r
-\r
-        case IDCANCEL:\r
-            EndDialog( hDlg, 1 );\r
-           comboCallback = NULL; activeCps = NULL; settingsDlg = NULL;\r
-            return TRUE;\r
-\r
-       default:\r
-           // program-defined push buttons\r
-           i = LOWORD(wParam);\r
-           if( i>=2000 &&  i < 2000+2*(layout+buttons)) {\r
-               j = layoutList[(i - 2000)/2];\r
-               if(j == -2) {\r
-                         char filter[] =\r
-                               "All files\0*.*\0Game files\0*.pgn;*.gam\0Position files\0*.fen;*.epd;*.pos\0"\r
-                               "EXE files\0*.exe;*.jar\0Tournament files (*.trn)\0*.trn\0"\r
-                               "BIN Files\0*.bin\0LOG Files\0*.log\0INI Files\0*.ini\0"\r
-                               "Image files\0*.bmp\0\0";\r
-                         OPENFILENAME ofn;\r
-\r
-                         GetDlgItemText( hDlg, i+3, buf, MSG_SIZ );\r
-\r
-                         ZeroMemory( &ofn, sizeof(ofn) );\r
-\r
-                         ofn.lStructSize = sizeof(ofn);\r
-                         ofn.hwndOwner = hDlg;\r
-                         ofn.hInstance = hInst;\r
-                         ofn.lpstrFilter = filter;\r
-                         ofn.nFilterIndex      = 1L + (ext = activeCps ? 0 : activeList[layoutList[(i-2000)/2+1]].max & 31);\r
-                         ofn.lpstrDefExt       = defaultExt[ext];\r
-                         ofn.lpstrFile = buf;\r
-                         ofn.nMaxFile = sizeof(buf);\r
-                         ofn.lpstrTitle = _("Choose File");\r
-                         ofn.Flags = OFN_FILEMUSTEXIST | OFN_LONGNAMES | OFN_HIDEREADONLY;\r
-\r
-                         if( activeList[layoutList[(i-2000)/2+1]].max & 32 ?\r
-                                                      GetOpenFileName( &ofn ) :\r
-                                                      GetSaveFileName( &ofn ) ) {\r
-                             SetDlgItemText( hDlg, i+3, buf );\r
-                         }\r
-               } else\r
-               if(j == -3) {\r
-                   GetDlgItemText( hDlg, i+3, buf, MSG_SIZ );\r
-                   if( BrowseForFolder( _("Choose Folder:"), buf ) ) {\r
-                       SetDlgItemText( hDlg, i+3, buf );\r
-                   }\r
-               }\r
-               if(j < 0) break;\r
-               if(comboCallback && activeList[j].type == ComboBox && HIWORD(wParam) == CBN_SELCHANGE) {\r
-                   if(j > 5) break; // Yegh! Must solve problem with more than one combobox in dialog\r
-                   (*comboCallback)(hDlg);\r
-                   break;\r
-               } else\r
-               if(activeList[j].type == ListBox && HIWORD(wParam) == /*LBN_SELCHANGE*/ LBN_DBLCLK) {\r
-                   ((ButtonCallback *) activeList[j].target)(hDlg);\r
-                   break;\r
-               } else\r
-               if( activeList[j].type  == SaveButton)\r
-                    GetOptionValues(hDlg, activeCps, activeList);\r
-               else if( activeList[j].type  != Button) break;\r
-               else if( !activeCps ) { (*(ButtonCallback*) activeList[j].target)(hDlg); break; }\r
-               snprintf(buf, MSG_SIZ, "option %s\n", activeList[j].name);\r
-               SendToProgram(buf, activeCps);\r
-           }\r
-           break;\r
-        }\r
-\r
-        break;\r
-    }\r
-\r
-    return FALSE;\r
-}\r
-\r
-void AddControl(int x, int y, int w, int h, int type, int style, int n)\r
-{\r
-    int i;\r
-\r
-    i = template.header.cdit++;\r
-    template.control[i].item.style = style;\r
-    template.control[i].item.dwExtendedStyle = 0;\r
-    template.control[i].item.x = x;\r
-    template.control[i].item.y = y;\r
-    template.control[i].item.cx = w;\r
-    template.control[i].item.cy = h;\r
-    template.control[i].item.id = 2000 + n;\r
-    template.control[i].code = 0xFFFF;\r
-    template.control[i].controlType = type;\r
-    template.control[i].d1 = ' ';\r
-    template.control[i].data = 0;\r
-    template.control[i].creationData = 0;\r
-}\r
-\r
-void AddOption(int x, int y, Control type, int i)\r
-{\r
-    int extra, num = ES_NUMBER;\r
-\r
-    switch(type) {\r
-       case Spin+100:\r
-           num = 0; // needs text control for accepting negative numbers\r
-       case Slider:\r
-       case Spin:\r
-           AddControl(x, y+1, 95, 9, 0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD, i);\r
-           AddControl(x+95, y, 50, 11, 0x0081, ES_AUTOHSCROLL | num | WS_BORDER | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i+1);\r
-           break;\r
-       case TextBox:\r
-           extra = 13*activeList[layoutList[i/2]].min; // when extra high, left-align and put description text above it\r
-           AddControl(x+(extra?50:0), y+1, 95, 9, 0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD, i);\r
-           AddControl(x+(extra?50:95), y+(extra?13:0), extra?105:200, 11+(extra?extra-13:0), 0x0081, ES_AUTOHSCROLL | WS_BORDER | WS_VISIBLE |\r
-                                       WS_CHILD | WS_TABSTOP | (extra ? ES_MULTILINE | ES_WANTRETURN | WS_VSCROLL :0), i+1);\r
-           break;\r
-       case ListBox:\r
-           AddControl(x, y+1, 95, 9, 0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD, i);\r
-           extra = 13*activeList[layoutList[i/2]].min;\r
-           AddControl(x, y+13, 105, 11+extra-13, 0x0083, LBS_NOINTEGRALHEIGHT | WS_VSCROLL | WS_HSCROLL | WS_BORDER | LBS_NOTIFY |\r
-                                                                WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i+1);\r
-           break;\r
-       case Label:\r
-           extra = activeList[layoutList[i/2]].value;\r
-           AddControl(x+extra, y+1, 290-extra, 9, 0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i);\r
-           break;\r
-       case FileName:\r
-       case PathName:\r
-           AddControl(x, y+1, 95, 9, 0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD, i);\r
-           AddControl(x+95, y, 180, 11, 0x0081, ES_AUTOHSCROLL | WS_BORDER | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i+1);\r
-           AddControl(x+275, y, 20, 12, 0x0080, BS_PUSHBUTTON | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i-2);\r
-           layoutList[i/2-1] = -2 - (type == PathName);\r
-           break;\r
-       case CheckBox:\r
-           AddControl(x, y, 145, 11, 0x0080, BS_AUTOCHECKBOX | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i);\r
-           break;\r
-       case ComboBox:\r
-           AddControl(x, y+1, 95, 9, 0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD, i);\r
-           AddControl(x+95, y-1, !activeCps && x<10 ? 120 : 50, 500, 0x0085,\r
-                       CBS_AUTOHSCROLL | CBS_DROPDOWN | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP | WS_VSCROLL, i+1);\r
-           break;\r
-       case Button:\r
-       case ResetButton:\r
-       case SaveButton:\r
-           AddControl(x-2, y, 65, 13, 0x0080, BS_PUSHBUTTON | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, i);\r
-       case Message:\r
-       default:\r
-           break;\r
-    }\r
-\r
-}\r
-\r
-void\r
-CreateDialogTemplate(int *layoutList, int nr, Option *optionList)\r
-{\r
-    int i, ii, j, x=1, y=0, maxY=0, buttonRows, breakPoint = 1000, k=0;\r
-\r
-    template.header.cdit = 0;\r
-    template.header.cx = 307;\r
-    buttonRows = (buttons + 1 + 3)/4; // 4 per row, rounded up\r
-    if(nr > 50) {\r
-       breakPoint = (nr+2*buttonRows+1)/2 & ~1;\r
-       template.header.cx = 625;\r
-    }\r
-\r
-    for(ii=0; ii<nr; ii++) {\r
-       i = ii^1; if(i == nr) i = ii; // if two on one line, swap order of treatment, to get good (left to right) tabbing order.\r
-       if(k < groups && ii == boxList[k]) {\r
-           y += 10;\r
-           AddControl(x+2, y+13*(i>>1)-2, 301, 13*(boxList[k+1]-boxList[k]>>1)+8,\r
-                                               0x0082, WS_VISIBLE | WS_CHILD | SS_BLACKFRAME, 2400);\r
-           AddControl(x+60, y+13*(i>>1)-6, 10*groupNameList[k]/3, 10,\r
-                                               0x0082, SS_ENDELLIPSIS | WS_VISIBLE | WS_CHILD, 2*(ii+MAX_OPTIONS));\r
-       }\r
-       j = layoutList[i];\r
-       if(j >= 0) {\r
-           int neg = (optionList[j].type == Spin && optionList[j].min < 0 ? 100 : 0); // flags spin with negative range\r
-           AddOption(x+155-150*(i&1), y+13*(i>>1)+5, optionList[j].type + neg, 2*i);\r
-           // listboxes have the special power to adjust the width of the column they are in\r
-           if(optionList[j].type == ListBox) x -= optionList[j].value, template.header.cx -= optionList[j].value;\r
-       }\r
-       if(k < groups && ii+1 == boxList[k+1]) {\r
-           k += 2; y += 4;\r
-       }\r
-       if(ii+1 >= breakPoint && breaks[ii+1>>1] >= 0) { x += 318; maxY = y+13*(ii+1>>1)+5; y = -13*(ii+1>>1); breakPoint = 1000; }\r
-    }\r
-    // add butons at the bottom of dialog window\r
-    y += 13*(nr>>1)+5;\r
-\r
-    for(i=0; i<buttons; i++) {\r
-       AddControl(x+70*(i%4)+5, y+18*(i/4), 65, 15, 0x0080, BS_PUSHBUTTON | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, 2*(nr+i));\r
-       layoutList[nr+i] = buttonList[i];\r
-    }\r
-    AddControl(x+225, y+18*(buttonRows-1), 30, 15, 0x0080, BS_PUSHBUTTON | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, IDOK-2000);\r
-    AddControl(x+260, y+18*(buttonRows-1), 40, 15, 0x0080, BS_PUSHBUTTON | WS_VISIBLE | WS_CHILD | WS_TABSTOP, IDCANCEL-2000);\r
-    y += 18*buttonRows; if(y < maxY) y = maxY;\r
-    template.title[8] = optionList == first.option ? '1' :  '2';\r
-    template.header.cy = y+2;\r
-    template.header.style &= ~WS_VSCROLL;\r
-}\r
-\r
-void\r
-EngineOptionsPopup(HWND hwnd, ChessProgramState *cps)\r
-{\r
-    FARPROC lpProc = MakeProcInstance( (FARPROC) SettingsProc, hInst );\r
-\r
-    activeCps = cps; activeList = cps->option;\r
-    snprintf(title, MSG_SIZ, _("%s Engine Settings (%s)"), T_(cps->which), cps->tidy);\r
-    DesignOptionDialog(cps->nrOptions, cps->option);\r
-    CreateDialogTemplate(layoutList, layout, cps->option);\r
-\r
-\r
-    DialogBoxIndirect( hInst, &template.header, hwnd, (DLGPROC)lpProc );\r
-\r
-    FreeProcInstance(lpProc);\r
-\r
-    return;\r
-}\r
-\r
-void\r
-RefreshSettingsDialog (ChessProgramState *cps, int val)\r
-{\r
-    int isUp = (settingsDlg != NULL);\r
-    if(val == 1) {\r
-       if(activeCps == cps && isUp) SetOptionValues(settingsDlg, cps, activeList);\r
-       return;\r
-    }\r
-    if(settingsDlg) EndDialog(settingsDlg, 1);\r
-    comboCallback = NULL; activeCps = NULL; settingsDlg = NULL;\r
-    if(val == 3 || isUp) EngineOptionsPopup(hwndMain, cps);\r
-}\r
-\r
-int EnterGroup P((HWND hDlg));\r
-\r
-static int engineNr, selected;\r
-\r
-int InstallOK()\r
-{\r
-    if(selected >= 0) { ASSIGN(engineLine, engineList[selected]); }\r
-    if(engineLine[0] == '#') { DisplayError(_("Select single engine from the group"), 0); return 0; }\r
-    if(isUCCI) isUCI = 2;\r
-    if(!engineNr) Load(&first, 0); else Load(&second, 1);\r
-    return 1;\r
-}\r
-\r
-Option installOptions[] = {\r
-//  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &engineLine, (char*) engineMnemonic, engineList, ComboBox, N_("Select engine from list:") },\r
-  { 195, 14,    0, NULL, (void*) &EnterGroup, (char*) &selected, engineMnemonic, ListBox, N_("Select engine from list:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("or specify one below:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &nickName, NULL, NULL, TextBox, N_("Nickname (optional):") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &useNick, NULL, NULL, CheckBox, N_("Use nickname in PGN tag") },\r
-  {   0,  0, 32+3, NULL, (void*) &engineName, NULL, NULL, FileName, N_("Engine (.exe or .jar):") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &params, NULL, NULL, TextBox, N_("command-line parameters:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &wbOptions, NULL, NULL, TextBox, N_("Special WinBoard options:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &engineDir, NULL, NULL, PathName, N_("directory:") },\r
-  {  95,  0,    0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("(Directory will be derived from engine path when left empty)") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &addToList, NULL, NULL, CheckBox, N_("Add this engine to the list") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &hasBook, NULL, NULL, CheckBox, N_("Must not use GUI book") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &storeVariant, NULL, NULL, CheckBox, N_("Force current variant with this engine") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &isUCI, NULL, NULL, CheckBox, N_("UCI") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &v1, NULL, NULL, CheckBox, N_("WB protocol v1 (skip waiting for features)") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &isUCCI, NULL, NULL, CheckBox, N_("UCCI/USI/Arena960 (through /uxiAdapter)") },\r
-  {   0,  1,    0, NULL, (void*) &InstallOK, "", NULL, EndMark , "" }\r
-};\r
-\r
-void\r
-GenericPopup(HWND hwnd, Option *optionList)\r
-{\r
-    FARPROC lpProc = MakeProcInstance( (FARPROC) SettingsProc, hInst );\r
-    int n=0;\r
-\r
-    while(optionList[n].type != EndMark) n++;\r
-    activeCps = NULL; activeList = optionList;\r
-    DesignOptionDialog(n, optionList);\r
-    CreateDialogTemplate(layoutList, layout, optionList);\r
-\r
-    DialogBoxIndirect( hInst, &template.header, hwnd, (DLGPROC)lpProc );\r
-\r
-    FreeProcInstance(lpProc);\r
-\r
-    return;\r
-}\r
-\r
-int\r
-EnterGroup(HWND hDlg)\r
-{\r
-    char buf[MSG_SIZ];\r
-    HANDLE hwndCombo = GetDlgItem(hDlg, 2001+2*1);\r
-    int i = SendDlgItemMessage(hDlg, 2001+2*1, LB_GETCURSEL, 0, 0);\r
-    if(i == 0) buf[0] = NULLCHAR; // back to top level\r
-    else if(engineList[i][0] == '#') safeStrCpy(buf, engineList[i], MSG_SIZ); // group header, open group\r
-    else {\r
-       ASSIGN(engineLine, engineList[i]);\r
-       if(isUCCI) isUCI = 2;\r
-       if(!engineNr) Load(&first, 0); else Load(&second, 1);\r
-       EndDialog( hDlg, 0 );\r
-       return 0; // normal line, select engine\r
-    }\r
-    installOptions[0].max = NamesToList(firstChessProgramNames, engineList, engineMnemonic, buf); // replace list by only the group contents\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_RESETCONTENT, 0, 0);\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) buf);\r
-    for(i=1; i<installOptions[0].max; i++) {\r
-           SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) engineMnemonic[i]);\r
-    }\r
-//    SendMessage(hwndCombo, CB_SELECTSTRING, (WPARAM) 0, (LPARAM) buf);\r
-    return 0;\r
-}\r
-\r
-void LoadEnginePopUp(HWND hwnd, int nr)\r
-{\r
-    isUCI = isUCCI = storeVariant = v1 = useNick = FALSE; addToList = hasBook = TRUE; // defaults\r
-    engineNr = nr;\r
-    if(engineDir)    free(engineDir);    engineDir = strdup("");\r
-    if(params)       free(params);       params = strdup("");\r
-    if(nickName)     free(nickName);     nickName = strdup("");\r
-    if(engineLine)   free(engineLine);   engineLine = strdup("");\r
-    if(engineName)   free(engineName);   engineName = strdup("");\r
-    ASSIGN(wbOptions, "");\r
-    installOptions[0].max = NamesToList(firstChessProgramNames, engineList, engineMnemonic, ""); // only top level\r
-    snprintf(title, MSG_SIZ, _("Load %s Engine"), nr ? _("second") : _("first"));\r
-\r
-    GenericPopup(hwnd, installOptions);\r
-}\r
-\r
-int PickTheme P((HWND hDlg));\r
-void DeleteTheme P((HWND hDlg));\r
-\r
-int ThemeOK()\r
-{\r
-    if(selected >= 0) { ASSIGN(engineLine, engineList[selected]); }\r
-    if(engineLine[0] == '#') { DisplayError(_("Select single theme from the group"), 0); return 0; }\r
-    LoadTheme();\r
-    return 1;\r
-}\r
-\r
-Option themeOptions[] = {\r
-  { 195, 14,    0, NULL, (void*) &PickTheme, (char*) &selected, engineMnemonic, ListBox, N_("Select theme from list:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("or specify new theme below:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &nickName, NULL, NULL, TextBox, N_("Theme name:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &appData.useBitmaps, NULL, NULL, CheckBox, N_("Use board textures") },\r
-  {   0,  0, 32+0, NULL, (void*) &appData.liteBackTextureFile, NULL, NULL, FileName, N_("Light-square texture:") },\r
-  {   0,  0, 32+0, NULL, (void*) &appData.darkBackTextureFile, NULL, NULL, FileName, N_("Dark-square texture:") },\r
-  {   0,  0,    3, NULL, (void*) &appData.darkBackTextureMode, "", NULL, Spin, N_("Dark reorientation mode:") },\r
-  {   0,  0,    3, NULL, (void*) &appData.liteBackTextureMode, "", NULL, Spin, N_("Light reorientation mode:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &appData.useBorder, NULL, NULL, CheckBox, N_("Draw border around board") },\r
-  {   0,  0, 32+0, NULL, (void*) &appData.border, NULL, NULL, FileName, N_("Optional border bitmap:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("        Beware: a specified piece font will prevail over piece bitmaps") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &appData.pieceDirectory, NULL, NULL, PathName, N_("Directory with piece bitmaps:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &appData.useFont, NULL, NULL, CheckBox, N_("Use piece font") },\r
-  {   0, 50,  150, NULL, (void*) &appData.fontPieceSize, "", NULL, Spin, N_("Font size (%):") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &appData.renderPiecesWithFont, NULL, NULL, TextBox, N_("Font name:") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &appData.fontToPieceTable, NULL, NULL, TextBox, N_("Font piece to char:") },\r
-//  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &DeleteTheme, NULL, NULL, Button, N_("Up") },\r
-//  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &DeleteTheme, NULL, NULL, Button, N_("Down") },\r
-  {   0,  0,    0, NULL, (void*) &DeleteTheme, NULL, NULL, Button, N_("Delete Theme") },\r
-  {   0,  1,    0, NULL, (void*) &ThemeOK, "", NULL, EndMark , "" }\r
-};\r
-\r
-void\r
-DeleteTheme (HWND hDlg)\r
-{\r
-    char *p, *q;\r
-    int i, selected = SendDlgItemMessage(hDlg, 2001+2*1, LB_GETCURSEL, 0, 0);\r
-    HANDLE hwndCombo = GetDlgItem(hDlg, 2001+2*1);\r
-    if(selected < 0) return;\r
-    if(p = strstr(appData.themeNames, engineList[selected])) {\r
-       if(q = strchr(p, '\n')) strcpy(p, q+1);\r
-    }\r
-    themeOptions[0].max = NamesToList(appData.themeNames, engineList, engineMnemonic, ""); // replace list by only the group contents\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_RESETCONTENT, 0, 0);\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) "");\r
-    for(i=1; i<themeOptions[0].max; i++) {\r
-           SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) engineMnemonic[i]);\r
-    }\r
-}\r
-\r
-int\r
-PickTheme (HWND hDlg)\r
-{\r
-    char buf[MSG_SIZ];\r
-    HANDLE hwndCombo = GetDlgItem(hDlg, 2001+2*1);\r
-    int i = SendDlgItemMessage(hDlg, 2001+2*1, LB_GETCURSEL, 0, 0);\r
-    if(i == 0) buf[0] = NULLCHAR; // back to top level\r
-    else if(engineList[i][0] == '#') safeStrCpy(buf, engineList[i], MSG_SIZ); // group header, open group\r
-    else {\r
-       ASSIGN(engineLine, engineList[i]);\r
-       LoadTheme();\r
-       EndDialog( hDlg, 0 );\r
-       return 0; // normal line, select engine\r
-    }\r
-    themeOptions[0].max = NamesToList(appData.themeNames, engineList, engineMnemonic, buf); // replace list by only the group contents\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_RESETCONTENT, 0, 0);\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) buf);\r
-    for(i=1; i<themeOptions[0].max; i++) {\r
-           SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) engineMnemonic[i]);\r
-    }\r
-    return 0;\r
-}\r
-\r
-void ThemeOptionsPopup(HWND hwnd)\r
-{\r
-    addToList = TRUE; // defaults\r
-    if(nickName)     free(nickName);     nickName = strdup("");\r
-    if(engineLine)   free(engineLine);   engineLine = strdup("");\r
-    themeOptions[0].max = NamesToList(appData.themeNames, engineList, engineMnemonic, ""); // only top level\r
-    snprintf(title, MSG_SIZ, _("Board themes"));\r
-\r
-    GenericPopup(hwnd, themeOptions);\r
-}\r
-\r
-Boolean autoinc, twice, swiss;\r
-char *tfName;\r
-\r
-int MatchOK()\r
-{\r
-    if(autoinc) appData.loadGameIndex = appData.loadPositionIndex = -(twice + 1); else\r
-    if(!appData.loadGameFile[0]) appData.loadGameIndex = -2*twice; // kludge to pass value of "twice" for use in GUI book\r
-    if(swiss) { appData.defaultMatchGames = 1; appData.tourneyType = -1; }\r
-    if(CreateTourney(tfName) && !matchMode) { // CreateTourney reloads original settings if file already existed\r
-       MatchEvent(2);\r
-       return 1; // close dialog\r
-    }\r
-    return matchMode || !appData.participants[0]; // if we failed to create and are not in playing, forbid popdown if there are participants\r
-}\r
-\r
-void PseudoOK(HWND hDlg)\r
-{\r
-    if(matchMode) return;\r
-    okFunc = 0;\r
-    GetOptionValues(hDlg, activeCps, activeList);\r
-    EndDialog( hDlg, 0 );\r
-    comboCallback = NULL; activeCps = NULL;\r
-\r
-    if(autoinc) appData.loadGameIndex = appData.loadPositionIndex = -(twice + 1); else\r
-    if(!appData.loadGameFile[0]) appData.loadGameIndex = -2*twice; // kludge to pass value of "twice" for use in GUI book\r
-    if(!autoinc && !twice) { // prevent auto-inc being remembered in index value if checkboxes not ticked\r
-       if(appData.loadGameIndex < 0) appData.loadGameIndex = 0;\r
-       if(appData.loadPositionIndex < 0) appData.loadPositionIndex = 0;\r
-    }\r
-    if(swiss) { appData.defaultMatchGames = 1; appData.tourneyType = -1; }\r
-    ASSIGN(appData.tourneyFile, tfName);\r
-}\r
-\r
-char *GetParticipants(HWND hDlg)\r
-{\r
-    int len = GetWindowTextLength(GetDlgItem(hDlg, 2001+2*0)) + 1;\r
-    char *participants,*p, *q;\r
-    if(len < 4) return NULL; // box is empty (enough)\r
-    participants = (char*) malloc(len);\r
-    GetDlgItemText(hDlg, 2001+2*0, participants, len );\r
-    p = q = participants;\r
-    while(*p++ = *q++) if(p[-1] == '\r') p--;\r
-    return participants;\r
-}\r
-\r
-void ReplaceParticipant(HWND hDlg)\r
-{\r
-    char *participants = GetParticipants(hDlg);\r
-    Substitute(participants, TRUE);\r
-}\r
-       \r
-void UpgradeParticipant(HWND hDlg)\r
-{\r
-    char *participants = GetParticipants(hDlg);\r
-    Substitute(participants, FALSE);\r
-}\r
-\r
-void Inspect(HWND hDlg)\r
-{\r
-    FILE *f;\r
-    char name[MSG_SIZ];\r
-    GetDlgItemText(hDlg, 2001+2*33, name, MSG_SIZ );\r
-    if(name[0] && (f = fopen(name, "r")) ) {\r
-       char *saveSaveFile;\r
-       saveSaveFile = appData.saveGameFile; appData.saveGameFile = NULL; // this is a persistent option, protect from change\r
-       ParseArgsFromFile(f);\r
-       autoinc = ((appData.loadPositionFile[0] ? appData.loadGameIndex : appData.loadPositionIndex) < 0);\r
-       twice = ((appData.loadPositionFile[0] ? appData.loadGameIndex : appData.loadPositionIndex) == -2);\r
-       swiss = appData.tourneyType < 0;\r
-       SetOptionValues(hDlg, NULL, activeList);\r
-       FREE(appData.saveGameFile); appData.saveGameFile = saveSaveFile;\r
-    } else DisplayError(_("First you must specify an existing tourney file to clone"), 0);\r
-}\r
-\r
-void TimeControlOptionsPopup P((HWND hDlg));\r
-void UciOptionsPopup P((HWND hDlg));\r
-int AddToTourney P((HWND hDlg));\r
-\r
-Option tourneyOptions[] = {\r
-  { 80,  15,        0, NULL, (void*) &AddToTourney, NULL, engineMnemonic, ListBox, N_("Select Engine:") },\r
-  { 0xD, 15,        0, NULL, (void*) &appData.participants, "", NULL, TextBox, N_("Tourney participants:") },\r
-  { 0,  0,          4, NULL, (void*) &tfName, "", NULL, FileName, N_("Tournament file:") },\r
-  { 30, 0,          0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("If you specify an existing file, the rest of this dialog will be ignored.") },\r
-  { 30, 0,          0, NULL, NULL, NULL, NULL, Label, N_("Otherwise, the file will be created, with the settings you specify below:") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &swiss, "", NULL, CheckBox, N_("Use Swiss pairing engine (cycles = rounds)") },\r
-  { 0,  0,         10, NULL, (void*) &appData.tourneyType, "", NULL, Spin, N_("Tourney type (0=RR, 1=gauntlet):") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &appData.cycleSync, "", NULL, CheckBox, N_("Sync after cycle") },\r
-  { 0,  1, 1000000000, NULL, (void*) &appData.tourneyCycles, "", NULL, Spin, N_("Number of tourney cycles:") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &appData.roundSync, "", NULL, CheckBox, N_("Sync after round") },\r
-  { 0,  1, 1000000000, NULL, (void*) &appData.defaultMatchGames, "", NULL, Spin, N_("Games per Match / Pairing:") },\r
-  { 0,  0,          1, NULL, (void*) &appData.saveGameFile, "", NULL, FileName, N_("File for saving tourney games:") },\r
-  { 0,  0,       32+1, NULL, (void*) &appData.loadGameFile, "", NULL, FileName, N_("Game File with Opening Lines:") },\r
-  { 0, -2, 1000000000, NULL, (void*) &appData.loadGameIndex, "", NULL, Spin, N_("Game Number:") },\r
-  { 0,  0,       32+2, NULL, (void*) &appData.loadPositionFile, "", NULL, FileName, N_("File with Start Positions:") },\r
-  { 0, -2, 1000000000, NULL, (void*) &appData.loadPositionIndex, "", NULL, Spin, N_("Position Number:") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &autoinc, "", NULL, CheckBox, N_("Step through lines/positions in file") },\r
-  { 0,  0, 1000000000, NULL, (void*) &appData.rewindIndex, "", NULL, Spin, N_("Rewind after (0 = never):") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &twice, "", NULL, CheckBox, N_("Use each line/position twice") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &appData.defNoBook, "", NULL, CheckBox, N_("Make all use GUI book by default") },\r
-  { 0,  0, 1000000000, NULL, (void*) &appData.matchPause, "", NULL, Spin, N_("Pause between Games (ms):") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &ReplaceParticipant, "", NULL, Button, N_("Replace Engine") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &UpgradeParticipant, "", NULL, Button, N_("Upgrade Engine") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &TimeControlOptionsPopup, "", NULL, Button, N_("Time Control...") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &UciOptionsPopup, "", NULL, Button, N_("Common Engine...") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &Inspect, "", NULL, Button, N_("Clone Tourney") },\r
-  { 0,  0,          0, NULL, (void*) &PseudoOK, "", NULL, Button, N_("Continue Later") },\r
-  { 0, 0, 0, NULL, (void*) &MatchOK, "", NULL, EndMark , "" }\r
-};\r
-\r
-int AddToTourney(HWND hDlg)\r
-{\r
-  char buf[MSG_SIZ];\r
-  HANDLE hwndCombo = GetDlgItem(hDlg, 2001+2*1);\r
-  int i = SendDlgItemMessage(hDlg, 2001+2*1, LB_GETCURSEL, 0, 0);\r
-  if(i<0) return 0;\r
-  if(i == 0) buf[0] = NULLCHAR; // back to top level\r
-  else if(engineList[i][0] == '#') safeStrCpy(buf, engineList[i], MSG_SIZ); // group header, open group\r
-  else { // normal line, select engine\r
-    snprintf(buf, MSG_SIZ, "%s\r\n", engineMnemonic[i]);\r
-    SendMessage( GetDlgItem(hDlg, 2001+2*0), EM_SETSEL, 99999, 99999 );\r
-    SendMessage( GetDlgItem(hDlg, 2001+2*0), EM_REPLACESEL, (WPARAM) FALSE, (LPARAM) buf );\r
-    return 0;\r
-  }\r
-  tourneyOptions[0].max = NamesToList(firstChessProgramNames, engineList, engineMnemonic, buf); // replace list by only the group contents\r
-  SendMessage(hwndCombo, LB_RESETCONTENT, 0, 0);\r
-  SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) buf);\r
-  for(i=1; i<tourneyOptions[0].max; i++) {\r
-    SendMessage(hwndCombo, LB_ADDSTRING, 0, (LPARAM) engineMnemonic[i]);\r
-  }\r
-//  SendMessage(hwndCombo, CB_SELECTSTRING, (WPARAM) 0, (LPARAM) buf);\r
-  return 0;\r
-}\r
-\r
-void TourneyPopup(HWND hwnd)\r
-{\r
-    int n = NamesToList(firstChessProgramNames, engineList, engineMnemonic, "");\r
-    autoinc = appData.loadGameIndex < 0 || appData.loadPositionIndex < 0;\r
-    twice = appData.loadGameIndex == -2 || appData.loadPositionIndex == -2; swiss = appData.tourneyType < 0;\r
-    tourneyOptions[0].max = n;\r
-    snprintf(title, MSG_SIZ, _("Tournament and Match Options"));\r
-    ASSIGN(tfName, appData.tourneyFile[0] ? appData.tourneyFile : MakeName(appData.defName));\r
-\r
-    GenericPopup(hwnd, tourneyOptions);\r
-}\r