Implement setup (engine-GUI) command
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sat, 6 Nov 2010 20:48:47 +0000 (21:48 +0100)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Tue, 9 Nov 2010 14:01:31 +0000 (15:01 +0100)
commit8a54dcaa4ca4d7f46f5b13f695b56482c4522603
tree3cd4eccfcbe40ed44acf589615fb14af4a9565c6
parentbb4d76aafcb93c821d31fea13bf7fbd5b14a2d2f
Implement setup (engine-GUI) command

This allows the frst engine (when legality testing is off) to overrule
the default opening position, in reply to the variant command. Syntax is
"setup (PIECE_TO_CHAR_TABLE) FEN_STRING"
where the FEN string is interpreted in the context of the given
pieceToCharTable (which is optional, and only delimeted by parethesis if
it is present).
Sendng the position to the second engine is delayed until the first
engine has responded to the ping after the new-game sequence, to make
sure it gets the chance to alter the position before it is sent to the
second engine. This feature is useful for playing variants that WinBoard
does not even know the opening positon for, and can be used even if they
are shuffle variants.
backend.c