Let Save Games as Book only use selected games
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sat, 6 Sep 2014 20:29:43 +0000 (22:29 +0200)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sat, 6 Sep 2014 20:29:43 +0000 (22:29 +0200)
The book-creation code now only takes games into account that are
selected for display in the Game List.

backend.c
xboard.texi

index f3f86c6..57775f3 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -15887,8 +15887,10 @@ CreateBookEvent ()
 
     /* Get list size */
     for (nItem = 1; nItem <= ((ListGame *) gameList.tailPred)->number; nItem++){
-       LoadGame(f, nItem, "", TRUE);
-       AddGameToBook(TRUE);
+       if(lg->position >= 0) {
+           LoadGame(f, nItem, "", TRUE);
+           AddGameToBook(TRUE);
+       }
         lg = (ListGame *) lg->node.succ;
     }
 
index 1c5fd43..bb72c65 100644 (file)
@@ -337,7 +337,8 @@ human-readable format that is specific to XBoard. Both formats
 can be read back by the @samp{Load Position} command.
 @item Save Games as Book
 @cindex Save Games as Book, Menu Item
-Creates an opening book from the currently loaded game file.
+Creates an opening book from the currently loaded game file,
+incorporating only the games currently selected in the Game List.
 The book will be saved on the file specified in the @samp{Common Engine}
 options dialog.
 The value of @samp{Book Depth} specified in that same dialog will 
@@ -346,7 +347,7 @@ the internal book buffer.
 This command can take a long time to process,
 and the size of the buffer is currently limited.
 At the end the buffer will be saved as a Polyglot book,
-but the buffer will ot be cleared,
+but the buffer will not be cleared,
 so that you can continue adding games from other game files.
 @item Mail Move
 @itemx Reload CMail Message