Fix focus of Game List
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Wed, 21 Mar 2012 22:12:20 +0000 (23:12 +0100)
committerH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Wed, 21 Mar 2012 22:12:20 +0000 (23:12 +0100)
After focus was transferred to the filter text-edit, it was impossible
to get it back on the game list (to make the arrow keys working again).
A translation to left down-click is now used to assign focus, just as
it would for text edits. For unknown reason this only worked if the
translations were instated by Overriding, rather than Augmenting,
which again required the normal translation of downclick, Set(), which
selects the clicked item, to be explicitly mentioned as well.

xgamelist.c

index a0f964b..47cf77e 100644 (file)
@@ -98,7 +98,8 @@ static char filterString[MSG_SIZ];
 static int listLength, wins, losses, draws, page;
 
 char gameListTranslations[] =
-  "<Btn1Up>(2): LoadSelectedProc(0) \n \
+  "<Btn1Down>: LoadSelectedProc(100) Set() \n \
+   <Btn1Up>(2): LoadSelectedProc(0) \n \
    <Key>Home: LoadSelectedProc(-2) \n \
    <Key>End: LoadSelectedProc(2) \n \
    Ctrl<Key>Up: LoadSelectedProc(-3) \n \
@@ -177,7 +178,7 @@ GameListCreate (char *name, XtCallbackProc callback, XtPointer client_data)
     listwidg =
       XtCreateManagedWidget("list", listWidgetClass, viewport, args, j);
     XawListHighlight(listwidg, 0);
-    XtAugmentTranslations(listwidg,
+    XtOverrideTranslations(listwidg,
                          XtParseTranslationTable(gameListTranslations));
 
     j = 0;
@@ -548,9 +549,10 @@ LoadSelectedProc (Widget w, XEvent *event, String *prms, Cardinal *nprms)
     Widget listwidg;
     XawListReturnStruct *rs;
     int index, direction = atoi(prms[0]);
-
+printf("action(%d)\n",direction);
     if (glc == NULL || listLength == 0) return;
     listwidg = XtNameToWidget(glc->shell, "*form.viewport.list");
+    if(direction == 100) { XtSetKeyboardFocus(glc->shell, listwidg); return; }
     rs = XawListShowCurrent(listwidg);
     index = rs->list_index;
     if (index < 0) return;