Add promotions and e.p. to oneClickMove
authorH.G. Muller <h.g.muller@hccnet.nl>
Sun, 7 Feb 2010 10:08:05 +0000 (11:08 +0100)
committerArun Persaud <arun@nubati.net>
Sun, 7 Feb 2010 20:06:00 +0000 (12:06 -0800)
For e.p. the to-Square of the Pawn has to be clicked. Promotions are
always to Queen when you click the to-square, but use the promotion
pop-up when you click the from-square.

backend.c

index a54c6cc..2438d49 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -5338,6 +5338,8 @@ SendBoard(cps, moveNum)
     setboardSpoiledMachineBlack = 0; /* [HGM] assume WB 4.2.7 already solves this after sending setboard */
 }
 
+static int autoQueen; // [HGM] oneclick
+
 int
 HasPromotionChoice(int fromX, int fromY, int toX, int toY, char *promoChoice)
 {
@@ -5408,7 +5410,7 @@ HasPromotionChoice(int fromX, int fromY, int toX, int toY, char *promoChoice)
        *promoChoice = PieceToChar(BlackFerz);  // no choice
        return FALSE;
     }
-    if(appData.alwaysPromoteToQueen) { // predetermined
+    if(autoQueen) { // predetermined
        if(gameInfo.variant == VariantSuicide || gameInfo.variant == VariantLosers)
             *promoChoice = PieceToChar(BlackKing); // in Suicide Q is the last thing we want
        else *promoChoice = PieceToChar(BlackQueen);
@@ -5573,7 +5575,10 @@ OnlyMove(int *x, int *y) {
     cl.ftIn = -1;
     cl.promoCharIn = NULLCHAR;
     Disambiguate(boards[currentMove], PosFlags(currentMove), &cl);
-    if(cl.kind == NormalMove) {
+    if( cl.kind == NormalMove ||
+       cl.kind == WhitePromotionQueen || cl.kind == BlackPromotionQueen ||
+       cl.kind == WhitePromotionKnight || cl.kind == BlackPromotionKnight ||
+       cl.kind == WhiteCapturesEnPassant || cl.kind == BlackCapturesEnPassant) {
       fromX = cl.ff;
       fromY = cl.rf;
       *x = cl.ft;
@@ -5588,11 +5593,15 @@ OnlyMove(int *x, int *y) {
     cl.ftIn = *x;
     cl.promoCharIn = NULLCHAR;
     Disambiguate(boards[currentMove], PosFlags(currentMove), &cl);
-    if(cl.kind == NormalMove) {
+    if( cl.kind == NormalMove ||
+       cl.kind == WhitePromotionQueen || cl.kind == BlackPromotionQueen ||
+       cl.kind == WhitePromotionKnight || cl.kind == BlackPromotionKnight ||
+       cl.kind == WhiteCapturesEnPassant || cl.kind == BlackCapturesEnPassant) {
       fromX = cl.ff;
       fromY = cl.rf;
       *x = cl.ft;
       *y = cl.rt;
+      autoQueen = TRUE; // act as if autoQueen on when we click to-square
       return TRUE;
     }
     return FALSE;
@@ -6087,6 +6096,8 @@ void LeftClick(ClickType clickType, int xPix, int yPix)
               || x == BOARD_RGHT+1 && y >= gameInfo.holdingsSize) )
        return;
 
+    autoQueen = appData.alwaysPromoteToQueen;
+
     if (fromX == -1) {
       if(!appData.oneClick || !OnlyMove(&x, &y)) {
        if (clickType == Press) {