Repair piece defs with showTargetSquares off
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Wed, 24 Sep 2014 06:28:40 +0000 (08:28 +0200)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Sun, 28 Sep 2014 20:14:28 +0000 (22:14 +0200)
The proxy legality checking based on marking of target square was
rejecting all moves when target squares were not highlighted.

backend.c

index 6fac052..758b71a 100644 (file)
--- a/backend.c
+++ b/backend.c
@@ -7354,7 +7354,8 @@ void ReportClick(char *action, int x, int y)
        char buf[MSG_SIZ]; // Inform engine of what user does
        int r, f;
        if(action[0] == 'l') // mark any target square of a lifted piece as legal to-square, clear markers
-         for(r=0; r<BOARD_HEIGHT; r++) for(f=BOARD_LEFT; f<BOARD_RGHT; f++) legal[r][f] = !pieceDefs, marker[r][f] = 0;
+         for(r=0; r<BOARD_HEIGHT; r++) for(f=BOARD_LEFT; f<BOARD_RGHT; f++)
+           legal[r][f] = !pieceDefs || !appData.markers, marker[r][f] = 0;
        if(!first.highlight || gameMode == EditPosition) return;
        snprintf(buf, MSG_SIZ, "%s %c%d%s\n", action, x+AAA, y+ONE-'0', controlKey && action[0]=='p' ? "," : "");
        SendToProgram(buf, &first);