Switch back to absolute royalty when value = -1
[fairymax.git] / data / fmax.ini
index af03e29..a684c2e 100644 (file)
@@ -179,11 +179,12 @@ others cannot be indicated at all, but they could still occur in the
 initial setup (where you specify them by number, not letter).\r
 \r
 Pieces with negative values are considered royal. If one side has more than\r
-one royal piece of the same type, he loses if the _last_ one is captured,\r
-with the special rule that he is not allowed to leave more than one of\r
-them under attack. This means the 'spare' royal pieces can be sacrificed,\r
-and the exchange value assumed for them will be the absolute value of what\r
-you define for them.\r
+one royal piece of the same type, he loses if the _last_ one is captured.\r
+This means any 'spare' royal pieces can be sacrificed, and the exchange\r
+value assumed for them will be the absolute value of what you defined.\r
+With a value -1, however, loss of the first piece of that type loses the game.\r
+For royal piece types larger than 7 there is the special rule that it is not\r
+allowed to leave more than one of them under attack ('duple check').\r
 \r
 NOTE: piece value 181 for piece 7 is reserved for Makruk, and enables\r
 promotion on the 6th rank. Do not use it in other variants.\r
@@ -431,6 +432,26 @@ l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7
 m:275 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
 H:560 14,3 31,3 33,3 18,3 -14,3 -31,3 -33,3 -18,3\r
 \r
+// Set for Chess with Different Armies, FIDE vs Color-bound Cloberers (legality-testing off!)\r
+Game: fairy/FIDE-Nutters\r
+8x8\r
+6 4 5 7 3 5 4 6\r
+12 10 11 9 8 11 10 12\r
+p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 \r
+p:100 16,24 16,6 15,5 17,5\r
+k:-1  1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3\r
+R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3\r
+Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3\r
+k:-1  1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+A:990 16,3 1,3 -1,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+e:300 31,7 33,7 15,7 17,7 -31,7 -33,7 -15,7 -17,7 \r
+c:335 31,7 33,7 14,7 18,7 1,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+l:480 16,3 1,3 -1,3 -16,7 -15,7 -17,7\r
+m:275 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+H:560 14,3 31,3 33,3 18,3 -14,3 -31,3 -33,3 -18,3\r
+\r
 // Great Shatranj: modern variant with range-two leapers replacing sliders, on 10x8 board.\r
 // Must be played with legality testing off in XBoard 4.4.0.\r
 Game: great\r
@@ -451,18 +472,18 @@ m:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 3
 // Spartan Chess, where black has a different army from white's orthodox FIDE, with two kings\r
 Game: fairy/Spartan\r
 8x8\r
-6 4 5 7 3 5 4 6\r
-11 9 3 10 10 3 8 11\r
+6 4 5 7 11 5 4 6\r
+3 9 11 8 8 11 10 3\r
 p:74 -16,64 -16,6 -15,5 -17,5 \r
 h:74  15,E4  17,E4 16,5 15,6 17,6\r
-k:-400 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+l:270 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 1,6 -1,6\r
 n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
 b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3\r
 R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3\r
 Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3\r
-w:790 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
-G:814 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
-l:270 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 1,6 -1,6\r
 c:250 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7\r
+G:814 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+w:790 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+k:-400 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
 \r
 // End of game file\r