Change game description af -variant fairy
[fairymax.git] / data / fmax.ini
index 4c75448..c7e6b12 100644 (file)
@@ -141,12 +141,12 @@ and the 2nd and 7th rank of the opening setup will be filled with them.
 These pieces will automatically promote to piece number 7 when they 
 reach last rank. So in normal Chess, piece 7 should be programmed as Queen.
 
-Castling currently can be done only with a piece number 6 in the corner,
-so in normal Chess you should program piece 6 as Rook. Any royal piece
-can in principle castle. (Subject to the normal restrictions on castling,
-i.e. not passing through check etc.) If you don't want that, remove the 
-castling moves from the King desription. If the castling initiator does 
-not start in a central file, the results are currently undefined.\r
+Castling can be done only with the original corner piece as specified
+by line 2 and 3. Any royal piece can in principle castle. (Subject to 
+the normal restrictions on castling, i.e. not passing through check etc.)
+If you don't want that, remove the castling moves from the King description. 
+If the castling initiator does not start in a central file, the results are 
+currently undefined.\r
 
 Most variant definitions can be seen at the end of this file.
 Other lines in this file (i.e. those not recognized as belonging to a
@@ -174,6 +174,9 @@ and the last one for black. If more than two have the same name, the
 others cannot be indicated at all, but they could still occur in the
 initial setup (where you specify them by number, not letter).
 
+NOTE: piece value 181 for piece 7 is reserved for Makruk, and enables
+promotion on the 6th rank. Do not use it in other variants.
+
 The individual bits in the move-mode descriptor have the following meaning:\r
 In the last hexadecimal digit:\r
     1 capture allowed (of enemy piece; own pieces always block a move)\r
@@ -262,6 +265,24 @@ q:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7
 e:110 30,7 34,7 -30,7 -34,7\r
 f:180 15,7 17,7 -15,7 -17,7\r
 \r
+// Thai Chess. Note: value m = 181 controls promotion at 6th!\r
+Game: makruk\r
+8x8\r
+6 4 5 7 3 5 4 6\r
+6 4 8 3 7 8 4 6\r
+p:100 -16,6 -15,5 -17,5 \r
+p:100 16,6 15,5 17,5\r
+k:-1  1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+n:450 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7\r
+R:630 1,3 16,3 -1,3 -16,3\r
+m:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7\r
+s:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7\r
+f:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7\r
+q:181 15,7 17,7 -15,7 -17,7\r
+b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 -16,7\r
+b:300 15,7 17,7 -15,7 -17,7 16,7\r
+\r
 // Medieval intermediate between Shatranj and FIDE Chess\r
 Game: courier\r
 12x8\r
@@ -336,7 +357,7 @@ b:450 15,103 17,103 -15,103 -17,103
 R:525 1,103 16,3 -1,103 -16,3\r
 Q:1150 1,103 16,3 15,103 17,103 -1,103 -16,3 -15,103 -17,103\r
 \r
-// Berolina Chess. In WinBoard 4.3.15 you can play this with legality testing switched off
+// Berolina Chess. In WinBoard 4.3.15 you can play this with legality testing switched off\r
 Game: berolina\r
 8x8\r
 6 4 5 7 3 5 4 6\r
@@ -370,27 +391,27 @@ g:640 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 2,7 30,7 32,7 34,7 -2,7 -30,7 -3
 m:-1  1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 16,70 -16,70\r
 d:625 1,7 16,7 -1,7 -16,7 15,3 17,3 -15,3 -17,3\r
 \r
+// Set for Chess with Different Armies, FIDE vs Color-bound Cloberers (legality-testing off!)\r
 Game: fairy\r
 8x8\r
-10 9 8 7 3 5 4 6\r
-10 9 8 7 3 5 4 6\r
+6 4 5 7 3 5 4 6\r
+11 9 10 12 8 10 9 11\r
 p:100 -16,24 -16,6 -15,5 -17,5 \r
 p:100 16,24 16,6 15,5 17,5\r
-k:-1  1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+k:-1  1,34 -1,34 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
 n:325 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
 b:350 15,3 17,3 -15,3 -17,3\r
-R:500 1,3 16,3 -1,3 -16,3\r
+R:500 16,3 -16,3 -1,3 1,3\r
 Q:950 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3\r
-e:60 30,7 34,7 -30,7 -34,7\r
-H:560 14,3 31,3 33,3 18,3 -14,3 -31,3 -33,3 -18,3\r
-O:320 1,BA 16,BA -1,BA -16,BA\r
+k:-1  1,34 -1,1034 1,7 -1,7 16,7 15,7 17,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+e:320 30,7 34,7 -30,7 -34,7 16,7 -16,7 1,7 -1,7\r
+c:480 15,7 17,7 -15,7 -17,7 32,7 -32,7 2,7 -2,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7\r
+l:530 15,3 17,3 -15,3 -17,3 32,7 -32,7 2,7 -2,7\r
 A:875 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
-C:900 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
-v:850 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
-Z:1260 1,3 16,3 -1,3 -16,3 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
 m:275 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+H:560 14,3 31,3 33,3 18,3 -14,3 -31,3 -33,3 -18,3\r
 \r
-// Great Shatranj: modern variant with range-two leapers replacing sliders, on 10x8 board
+// Great Shatranj: modern variant with range-two leapers replacing sliders, on 10x8 board.\r
 // Must be played with legality testing off in XBoard 4.4.0.\r
 Game: great\r
 10x8\r