Add game definition of Spartan Chess
[fairymax.git] / data / fmax.ini
index b4e9440..d4e5cef 100644 (file)
@@ -174,6 +174,13 @@ and the last one for black. If more than two have the same name, the
 others cannot be indicated at all, but they could still occur in the\r
 initial setup (where you specify them by number, not letter).\r
 \r
+Pieces with negative values are considered royal. If one side has more than\r
+one royal piece of the same type, he loses if the _last_ one is captured,\r
+with the special rule that he is not allowed to leave more than one of\r
+them under attack. This means the 'spare' royal pieces can be sacrificed,\r
+and the exchange value assumed for them will be the absolute value of what\r
+you define for them.\r
+\r
 NOTE: piece value 181 for piece 7 is reserved for Makruk, and enables\r
 promotion on the 6th rank. Do not use it in other variants.\r
 \r
@@ -428,4 +435,21 @@ g:640 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -3
 h:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7\r
 m:640 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7\r
 \r
+// Spartan Chess, where black has a different army from white's orthodox FIDE, with two kings\r
+Game: fairy/Spartan\r
+8x8\r
+6 4 5 7 3 5 4 6\r
+11 9 3 10 10 3 8 11\r
+p:74 -16,64 -16,6 -15,5 -17,5 \r
+h:74  15,E4  17,E4 16,5 15,6 17,6\r
+k:-400 1,34 -1,34 1,7 16,7 15,7 17,7 -1,7 -16,7 -15,7 -17,7\r
+n:259 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+b:296 15,3 17,3 -15,3 -17,3\r
+R:444 1,3 16,3 -1,3 -16,3\r
+Q:851 1,3 16,3 15,3 17,3 -1,3 -16,3 -15,3 -17,3\r
+w:790 15,3 17,3 -15,3 -17,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+G:814 1,3 16,3 -1,3 -16,3 14,7 31,7 33,7 18,7 -14,7 -31,7 -33,7 -18,7\r
+l:270 15,7 17,7 -15,7 -17,7 30,7 34,7 -30,7 -34,7 1,6 -1,6\r
+c:250 1,7 16,7 -1,7 -16,7 2,7 -2,7 32,7 -32,7\r
+\r
 // End of game file\r